Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Kan de snakke på hver sitt morsmål uten problemer? Uten å ha hatt det aktuelle språket på skolen? Er det ca som nordmenn som prater med svensker og dansker? Eller er det større forskjeller? Anonymous poster hash: 90993...93a
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Nei. Forskjellen er mye større. Anonymous poster hash: a5998...f5f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Vil tro det er omtrent som norsk og tysk. Fint lite likheter. Nederlandsk er enklere for nordmenn å forstå enn for tyskere, slik jeg har forstått det. Anonymous poster hash: 5b25b...752
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 det er nok større forskjeller enn norsk/svensk/dansk. Har hatt en del tyske/nederlandske studenter på kurs. De nederlandske kan oftest forstå mer tysk enn tyskerne forstår nederlandsk. De har ofte hatt tysk på skolen. + at det er "storebror"/"lillebror"-syndromet. Anonymous poster hash: 33e8f...5b1
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #5 Skrevet 13. juni 2014 Min mann er nederlandsk så jeg måtte spørre. Han hadde tysk på skolen og forstod ikke så mye av det. Så han byttet til fransk. Det er visst vanlig å anta at de forstår hverandre. Men de færreste Gjør det. Anonymous poster hash: 19e59...a1b
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #6 Skrevet 13. juni 2014 Ja om nederlenderen har lært seg tysk så eller om begge snakker godt engelsk . Nei de forstår neppe hverandre om de snakker sine morsmål om ikke begge har lært seg den andres morsmål i tillegg, språkene er for forskjellige. Anonymous poster hash: 7ed87...970
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå