Gå til innhold

20 kr i 7 dager :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du flasker du kan pante? Gode naboer/venner/familie du kan låne av?

Anonymous poster hash: 2a73a...6a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre ingen flasker heller. Har ikke noe særlig med mat i skapene/fryseren heller, men det går vel på en måte :-)

Anonymous poster hash: 66237...8de

Skrevet

Jeg har dessverre ingen flasker heller. Har ikke noe særlig med mat i skapene/fryseren heller, men det går vel på en måte :-)

Har du ingen venner/familie som kan låne deg penger? 

Anonymous poster hash: 1910f...618

Skrevet

Men hva konkret har du i skap og fryser?

Her inne er det så mange flinke damer som helt sikkert kan komme med mange gode råd om de vet hva du har å jobbe med :)

Anonymous poster hash: 6985d...273

Skrevet

Her inne er det så mange flinke damer som helt sikkert kan komme med mange gode råd om de vet hva du har å jobbe med :)

Jeg har 0,5 kg mel ca, sukker, gjær, 1 l melk, en pakke smør, fiskepinner, is, tomatsuppe, frosne grønnsaker, egg, en halv pakke gulrøtter, to bananer, en karbonadedeig, en del pose sauser, kjeks, saft. Det er det jeg har.

Skrevet

Her inne er det så mange flinke damer som helt sikkert kan komme med mange gode råd om de vet hva du har å jobbe med :)Anonymous poster hash: 6985d...273

Jeg har 0,5 kg mel ca, sukker, gjær, 1 l melk, en pakke smør, fiskepinner, is, tomatsuppe, frosne grønnsaker, egg, en halv pakke gulrøtter, to bananer, en karbonadedeig, en del pose sauser, kjeks, saft. Det er det jeg har. Anonymous poster hash: 66237...8de

Fiskepinner 1 dag, eggerøre/omelett 1 dag, tomatsuppe 1 dag. Pøs på med grønnsaker til :) kjøp nudlee (rema har til 1,5 kroner pakken) og billig-kneip, så skal det gå så bra!

Har du mye egg kan du også ha som pålegg:-)

Morsomt, i en annen tråd er det ei som har fått mat hun ikke vet hva hun skal gjøre med, og får beskjed om å kaste det... Litt ironisk... :(

Anonymous poster hash: 374c7...7f4

Skrevet

Nudler* mener jeg såklart:)

Anonymous poster hash: 374c7...7f4

Skrevet

Jeg har 0,5 kg mel ca, sukker, gjær, 1 l melk, en pakke smør, fiskepinner, is, tomatsuppe, frosne grønnsaker, egg, en halv pakke gulrøtter, to bananer, en karbonadedeig, en del pose sauser, kjeks, saft. Det er det jeg har.

Jeg hadde kjøpt mer mel for å bake brød, og så spedt på med det du har.

Banan og egg kan brukes til pålegg. Fiskepinner, tomatsuppe, karbonadedeig og omelett kan være middag.

Is, kjeks og saft kan brukes til helgekos.

Men har du hørt med banken din? Ev ta deg en tur og samle flasker, da tjener du fort 20-30 kr.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt mer mel for å bake brød, og så spedt på med det du har.

Banan og egg kan brukes til pålegg. Fiskepinner, tomatsuppe, karbonadedeig og omelett kan være middag.

Is, kjeks og saft kan brukes til helgekos.

Men har du hørt med banken din? Ev ta deg en tur og samle flasker, da tjener du fort 20-30 kr.

Så heldig du er. Det er jo masse dere kan klare dere på.. :) Jeg er en uke uten jeg og. Har ikke brød, melk, frukt, middag eller noe.

Har kun knekkebrød, smør, et par skjeer syltetøy, kaviar, havegryn, kavringer, frosne blåbær. Aldri hatt så skrapa kjøleskap og fryser før :(

Anonymous poster hash: 071d7...862

Skrevet

Sett opp en skikklig liste over alt du har av mat i skuffer og skap (og fryser). Ofte er det mer enn man tror.

Ta en telefon til arbeidsgiver og be om et lite forskudd. Mange steder er det uproblematisk.

Rydd i skuffer og skap. Gå gjennom lommer og vesker. Ofte ligger det noen mynter både her og der. En hundrelapp som ligger igjen i bunaden etter 17. mai eller noen vekslepenger i en gammel veske kan komme godt med.

Anonymous poster hash: e3030...c71
Skrevet

Du må ha fått litt for kort betalingsfrist på de uforutsette 20.000 til huset!!!

For de 20 ville jeg kjøpt havregryn. Mettende og rimelig. Havregryn og vann varmes i mikro i ca 2 min.

Forskudd fra arb.giver høres også lurt ut. Spør noen venner om de vil ha besøk (uten å nevne at du er blakk), og så inviterer du dem til gjengjeld tilbake etter lønningsdag.

Anonymous poster hash: b2bbe...91e

Skrevet

Bruk helgen til å fiske.

Plukk brennesle, løvetan, meldestokk, tyskål og andre spislige planter.

Et tips er også å ta en tur innom kiwi og sjekke for varer som har gått ut på dato. Finner du noe er det gratis.

Anonymous poster hash: e3030...c71
Skrevet

Herregud, alle har vel nudler, spaghetti, noen posesupper osv i skapene? Og noe småtteri i fryseren? Bruk fantasien da vel!

Anonymous poster hash: 0a8be...e85

Skrevet

Jeg hjelper gjerne med en 100 lapp, fant en på gata forleden! Send privat mld om du vil :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...