Gå til innhold

Kan man ta ferje med vannkopper??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krise! Tenker type båt hvor man befinner seg med folk. Baby, i vogn vel og merke...

Anonymous poster hash: fdf92...274

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Så smittsomt vannkopper er tar man ikke dlik offentlig transport som fly, ferge, buss og tog.

Krise for dere, men enda større krise fir alle de familiene fere kanskhe ødelegger feriene til ved å smitte dem.

Anonymous poster hash: 9e74a...9e3

Skrevet

Joda, men da kommer vi oss ikke hjem :/

Skrevet

Selvsagt kan du det.

Pass på hygienen. Det er høflig.

Anonymous poster hash: e0f51...bee
Skrevet

Selvsagt kan du det.Pass på hygienen. Det er høflig. Anonymous poster hash: e0f51...bee

Sikker?? han får bare ligge i vogna!

Skrevet

Selvsagt kan du det.Pass på hygienen. Det er høflig. Anonymous poster hash: e0f51...bee

Ja jeg er sikker. Du kan til og med ta ferje når du har influensa. Men som sagt ikke klin og klass på ungen for så å kline og klasse overalt og på andre ellers. Det hadde vært dårlig gjort. Prøv å unngå å smitte andre liksom. Men vannkopper er en vanlig sykdom som veldig mange får og bør få.

Skrevet

Dråpesmitte holdes ikke tilbake ved at en baby ligger i vogn, om baby hoster eller spiser på fingrene og tar på noe annet enn vogna, så er det all over. Kan dere sitte i bilen eller bare være på lugaren (i såfall varsle fergeselskapet om smittevask i ettertid?). 

Vannkopper er vanligvis ikke farlig, men anbefales ikke for høygravide som ikke har hatt det f.eks eller barn med lavt immunforsvar. Om dere er i Danmark, kan dere kjøre hjem via Øresundsbroen, om dere er i Polen, Tyskland eller Finland er det verre... Uansett, bedre med båt med egen lugar og BARE være på lugaren enn å ta fly eller buss hvor området smitten kan bre seg på er mer komprimert.

Anonymous poster hash: 7dd73...129
Skrevet

Ja jeg er sikker. Du kan til og med ta ferje når du har influensa. Men som sagt ikke klin og klass på ungen for så å kline og klasse overalt og på andre ellers. Det hadde vært dårlig gjort. Prøv å unngå å smitte andre liksom. Men vannkopper er en vanlig sykdom som veldig mange får og bør få.

Kva grunnlag har du til å vere sikker på dette?  Vannkoppar er luftsmitte, og ein av dei mest smittsome sjukdomane vi har.  Det er ufarleg for dei fleste, men kan vere farleg for menneske med nedsett immunforsvar, og for gravide som ikkje har hatt vannkoppar.  Eg ville ha halde babyen mest mogleg skjerma frå andre menneske.  Om det er vanleg bilferje ville eg ha site i bilen, eller evt på lugar på ei større ferje. 

Skrevet

Takk for svar! sprit skal bli :) skal selvsagt ikke klisseg babyen skal ikke ta på noe!

Skrevet

Jeg er alenemamma å når han hadde vannkopper så må jeg uansett dra han med på butikken og på bussen.

Jeg kunne ikke be foreldrene mine kjøre 2 timer bare for å passe småen mens jeg skulle på butikken!

Av og til har en bare ikke noe valg.

Anonymous poster hash: bf2c0...deb
Skrevet

Vannkopper smitter mest FØR utbrudd. Det betyr at det er rimelig høy risiko for at du blir smittet av det "friske" barnet vedsidenav deg på bussen eller kjøpesenteret. Når man vet man har det kan man ihverfall prøve så godt man kan å unngå å smitte noen. Uansett har man ingen garantier her i verden.

Anonymous poster hash: 0458b...e00

Skrevet

Hvis skorpene er tørre, er ikke barnet smittsomt lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...