Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article7415112.ece Burde de ikke få alt de ber om? Alvorlig talt. Gjemme seg bak arbeidsmiljøloven. Skamme seg helseNorge! Anonymous poster hash: 1b967...e68
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Dette går mer på manglende vilje og stivbeint tankegang enn at det faktisk er umulig. Et vennepar av meg i en lignende situasjon fikk faste sykepleiere til å komme hjem til dem. Ikke helt sikker, men mener det var tre ulike som vekslet på, da fikk de turnusen til å gå opp. Det var ikke snakk om å ansette flere, men om å organisere disse tres arbeidsoppgaver litt anderledes enn tidligere. Så om kommunen er litt fleksibel så kan den fint legge det til rette og få kabalen til å gå opp for denne gutten og denne familien. Det er skammelig av han fra kommunen som uttalte seg på en slik måte nederst i artikkelen at det antyder at familien er vanskelige. Det burde være en selvfølgelighet at et så lite barn skal slippe å være redd daglig. Jeg mener kommunen her bryte Barnekonvensjonens paragraf 23: "23. FUNKSJONSHEMMEDE BARN Psykisk og fysisk funksjonshemmede barn har rett til å leve et fullverdig og anstendig liv under forhold som sikrer dets verdighet, fremmer selvtillit, og letter barnets aktive deltakelse i samfunnet. Et funksjonshemmet barn har rett til særskilt omsorg. Barnet skal få undervisning, opplæring, helsetjenester, rehabiliteringstjenester, forberedelse til arbeidslivet og rekreasjonsmuligheter for å oppnå best mulig integrering og individuell utvikling. Staten skal samarbeide med andre land om dette, og ta spesielt hensyn til utviklingslandenes behov." Kommunen sikrer her ikke barnets rett til å leve et fullverdig og anstendighet under forhold som sikrer dets verdighet. Det er ikke et fullverdig liv å være nødt til å forholde seg til en mengde fremmede som man er redd for! Det er ikke anstendig av Hammerfest kommune å ikke sikre denne gutten trygghet den tiden han har igjen! Etter min mening bryter Hammerfest kommune Barnekonvensjonen! Ps - betenkelig at tråder om folks øyenbryn og fotballfrue kan engasjere mer enn denne tråden som gjelder helse og verdighet til en liten og dødssyk gutt! Anonymous poster hash: 31e05...875
PrinsesseHengepupp Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Jeg kjenner selvsagt ikke saken ut over artikkelen, men at det skal være så vanskelig å gi et dekkende og helhetlig tilbud har jeg vondt for å tro. Selv bor (og arbeider) jeg i en litt mindre kommune, men selv her finnes det et eget palliativt team innenfor hjemmesykepleien som har fokus på nettopp det som etterspørres i artikkelen: trygghet og stabilitet for pasienten. Merkelig om ikke en småby skal klare å hoste et lignende tilbud på beina.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #4 Skrevet 13. juni 2014 Håper det iallfall ordner seg for familien med faste forutsigbare gode folk som kommer hjem til de. Lille vakre gutten. De burde ikke trenge å kjempe en kamp for det i tillegg til alt det andre de går gjennom. Anonymous poster hash: 7fc37...2eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå