Gå til innhold

Verdens rikeste land. Verdens jævligste opplevelse.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette går mer på manglende vilje og stivbeint tankegang enn at det faktisk er umulig.

Et vennepar av meg i en lignende situasjon fikk faste sykepleiere til å komme hjem til dem. Ikke helt sikker, men mener det var tre ulike som vekslet på, da fikk de turnusen til å gå opp. Det var ikke snakk om å ansette flere, men om å organisere disse tres arbeidsoppgaver litt anderledes enn tidligere.

Så om kommunen er litt fleksibel så kan den fint legge det til rette og få kabalen til å gå opp for denne gutten og denne familien.

Det er skammelig av han fra kommunen som uttalte seg på en slik måte nederst i artikkelen at det antyder at familien er vanskelige. Det burde være en selvfølgelighet at et så lite barn skal slippe å være redd daglig.

Jeg mener kommunen her bryte Barnekonvensjonens paragraf 23:

"23. FUNKSJONSHEMMEDE BARN Psykisk og fysisk funksjonshemmede barn har rett til å leve et fullverdig og anstendig liv under forhold som sikrer dets verdighet, fremmer selvtillit, og letter barnets aktive deltakelse i samfunnet. Et funksjonshemmet barn har rett til særskilt omsorg. Barnet skal få undervisning, opplæring, helsetjenester, rehabiliteringstjenester, forberedelse til arbeidslivet og rekreasjonsmuligheter for å oppnå best mulig integrering og individuell utvikling. Staten skal samarbeide med andre land om dette, og ta spesielt hensyn til utviklingslandenes behov."

Kommunen sikrer her ikke barnets rett til å leve et fullverdig og anstendighet under forhold som sikrer dets verdighet.

Det er ikke et fullverdig liv å være nødt til å forholde seg til en mengde fremmede som man er redd for!

Det er ikke anstendig av Hammerfest kommune å ikke sikre denne gutten trygghet den tiden han har igjen!

Etter min mening bryter Hammerfest kommune Barnekonvensjonen!

Ps - betenkelig at tråder om folks øyenbryn og fotballfrue kan engasjere mer enn denne tråden som gjelder helse og verdighet til en liten og dødssyk gutt!

Anonymous poster hash: 31e05...875
Skrevet

Jeg kjenner selvsagt ikke saken ut over artikkelen, men at det skal være så vanskelig å gi et dekkende og helhetlig tilbud har jeg vondt for å tro. Selv bor (og arbeider) jeg i en litt mindre kommune, men selv her finnes det et eget palliativt team innenfor hjemmesykepleien som har fokus på nettopp det som etterspørres i artikkelen: trygghet og stabilitet for pasienten. Merkelig om ikke en småby skal klare å hoste et lignende tilbud på beina.

Skrevet

Håper det iallfall ordner seg for familien med faste forutsigbare gode folk som kommer hjem til de. Lille vakre gutten. De burde ikke trenge å kjempe en kamp for det i tillegg til alt det andre de går gjennom. 

Anonymous poster hash: 7fc37...2eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...