Gjest Antarctica Skrevet 12. juni 2014 #27 Skrevet 12. juni 2014 På en skala fra 1 til 10 er det en nier.
PrinsesseHengepupp Skrevet 12. juni 2014 #28 Skrevet 12. juni 2014 Harry og harry. Jeg har kjørt oftere Europa på kryss og tvers enn de fleste og når jeg setter opp regnestykke for meg selv, så har jeg kommet til at jeg kan sove ufattelig mye på hotell og leie ufattelig mange ferieboliger de tre ukene jeg har hovedferien min hver sommer, for de pengene en bobil koster. Og tar man med verditap, vedlikehold og ikke minst veiavgifter og forsikringer på bilen utgjør vel muligens også det temmelig store summer. Men det er klart. Man trenger ikke dra fram snusfornuften hver gang man gjør en investering og harry syns jeg ikke det er:) Kommer an på bobilen det Vår, en veteranbuss, kosta 5000 i innkjøp og har siden kosta omlag 20.000 i ombygging, reparasjoner, oppgraderinger og vedlikehold. I tillegg kommer driftsutgifter i form av (minimal) årsavgift, olje, diesel og slikt. Totalt altså på de 5 årene vi her eid den, under 50.000. Da snakker vi valuta for pengene! For vi har vært land og strand og utland rundt, hver helg og ferier fra april-oktober i 5 år. Grovt regnet har vi vel hatt 40 reisedøgn i året. Det blir ikke mange kronene pr døgn, selv om vi regner inn både mat og div fornøyelser. Til sammenligning hiver vi langt mer penger ut vinduet på hytta som er i bruk fra oktober-april :-p Når det er sagt møter vi jo andre på veiene. Og der er vi en liten attraksjon (det ser unektelig litt komisk ut når vi stopper vår 5meters mikrobuss og det kommer ut 3-4 store unger, en isrk ulvehund, ei gneldrebikje + oss voksne) som ofte foreviges på folks iPhoner og div kameraer,Mens vi nok må innrømme at vi tenker at folk med 800.000-kroners bobil, matchende crocs (?), utmaxa kvote på røyk og sprit, diger gassgrill og lim i ræva som gjør det umulig å forlate bobilen for lengre perioder enn det tar å kjøpe biff på ica i strømstad, de er ørlittegranne harry. I våre øyne. For vi bruker vår bobilbuss mer som et fremkomstmiddel og et opplevelsessenter enn som et statussymbol som må poleres før og etter bruk og som aldri har sett hverken en traktorsti innerst i Finland eller en sandstrand ytterst i Lofoten.
Gjest Antarctica Skrevet 12. juni 2014 #29 Skrevet 12. juni 2014 Veteranbuss med gardiner og blomsterkasser er noe helt annet
Miamimom Skrevet 12. juni 2014 #30 Skrevet 12. juni 2014 Veldig harry. Noe av det siste jeg hadde kjøpt meg. Men har du lyst, så kjør på! Hvis du trives med bobil er jo det supert for deg :-)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #31 Skrevet 12. juni 2014 Bobil er litt pensjonist-harry. Campingvogn er harry om du ferierer samme sted hvert år, har gjerde rundt, og sitter halvnaken og leser den omadresserte avisa i klappstol utenfor hver morgen. Og det å ha en gammel festivalcampingvogn stående nederst i hagen full av ugress og gamle dekk rundt er harry. Men å feriere med campingvogn er helt kult. Dessverre så skal vi selv kjøre over så mange fjelloverganger at gubben nekter å ha med vogn. Det blir campinghytter og hotell, til nød telt, for oss, som vanlig. Men vi planlegger vognferie til Danmark etter hvert. Stas. Campingvogn er på vei inn igjen. Anonymous poster hash: 68ec5...cc9
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #32 Skrevet 13. juni 2014 Bobil er en praktisk løsning på et praktisk problem, og i mange miljøer brukes den lite til ferie men mer til stevner/treff. Ikke harry. Anonymous poster hash: 0c426...de5
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #33 Skrevet 13. juni 2014 Njæææ...egentlig ikke. Synes mange folk på campingplasser virker harry. Anonymous poster hash: 02893...59d
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #34 Skrevet 13. juni 2014 Skjønner tanken rundt økonomien som en her har, men vi er avhengig av to biler. Vi har liten bobil og den er derfor helt grei som bil nr 2. Prismessig koster den ikke mer ny enn en litt påkostet mondeo. Vi bruker bobilen til helger og hovedferie. I tillegg bytter vi bli med foreldre og svigerforeldre slik at de også bruker den. Anonymous poster hash: d7214...11f
sug lut Skrevet 13. juni 2014 #35 Skrevet 13. juni 2014 For det første får nå folk kose seg som de vil i feriene sine. For det andre hadde bobil løst en god del praktiske problemer tilknyttet hobbyer her i slekta, så jeg er helt for.
Suzie Que Skrevet 13. juni 2014 #36 Skrevet 13. juni 2014 Det er med bobiler som med folk, hus, hunder og whatever: For mye dyr bling og oppstasing blir småharry. Om bobilen din ser slik ut innvendig, kan jeg finne på å kalle den harry:
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #37 Skrevet 13. juni 2014 Ja det er harry, men gjør det noe? Min mann og jeg elsker å være harry, men har dessverre ikke råd til bobil, men vi harryhandler og når vi fyrer opp grillen, bruker han grillforkle og koser seg med øl. Vi storkoser oss. Hvorfor er du så redd fro å være harry? Anonymous poster hash: 4423c...9b2
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #38 Skrevet 13. juni 2014 Er vel ikke så redd for å være harry, egentlig. Men det er jo unektelig litt kjipt å kjøpe seg en ting, og så syns nesten hele Norge at det ser teit ut, er det ikke? Men heldigvis så tok jeg jo feil, det er ikke harry med bobil! Moro! HI Anonymous poster hash: 755b8...aa2
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. juni 2014 #39 Skrevet 13. juni 2014 Hvem bryr seg om hva som er harry og ikke? Livet blir mye enklere og morsommere om man driter i slikt.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #40 Skrevet 13. juni 2014 Jeg klarer ikke skjønne hvorfor noen er så redd for å være harry i andres øyne. Man blir ikke lykkeligere av å passe på at man ikke har og ikke viser at man liker noe som andre rundt kan syntes er teit eller som sagt harry. Blir mye bedre om man konsentrerer seg i å finne de ting man selv liker og som gjør en glad. Og heller la andre velge det de syntes. Anonymous poster hash: cb8f0...7e4
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #41 Skrevet 13. juni 2014 Jeg synes campingvogn er harry mens bobil er genialt. Ønsker oss det når barna har flyttet ut. Mindre styr enn med campingvogn og du slipper en giga bil til å trekke den, du kan bare kjøpe en fancy bobil med god motor:) Anonymous poster hash: 3ee38...83f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #42 Skrevet 13. juni 2014 Min bror kjøpte seg nettopp bobil, men som han sier så må du ligge mange netter i året for at det skal bli like "billig" som hotell. Og helt ærlig liker jeg bedre å ligge på hotell med frokost, skikkelig do, dusj osv. selv om du ikke har samme friheten. Har regnet litt på det og vi som er 4, kan reise ganske mye med fly og hotell for det samme som en bobil ville kostet oss, men vi liker alle forskjellige ting. Jeg bruker heller telt på camping så bruker jeg "bobilpengene" på fly og hotell. Anonymous poster hash: 4423c...9b2
prekæs Skrevet 13. juni 2014 #43 Skrevet 13. juni 2014 Harry og harry. Jeg har kjørt oftere Europa på kryss og tvers enn de fleste og når jeg setter opp regnestykke for meg selv, så har jeg kommet til at jeg kan sove ufattelig mye på hotell og leie ufattelig mange ferieboliger de tre ukene jeg har hovedferien min hver sommer, for de pengene en bobil koster. Og tar man med verditap, vedlikehold og ikke minst veiavgifter og forsikringer på bilen utgjør vel muligens også det temmelig store summer. Men det er klart. Man trenger ikke dra fram snusfornuften hver gang man gjør en investering og harry syns jeg ikke det er:) Kommer an på bobilen det Vår, en veteranbuss, kosta 5000 i innkjøp og har siden kosta omlag 20.000 i ombygging, reparasjoner, oppgraderinger og vedlikehold. I tillegg kommer driftsutgifter i form av (minimal) årsavgift, olje, diesel og slikt. Totalt altså på de 5 årene vi her eid den, under 50.000. Da snakker vi valuta for pengene! For vi har vært land og strand og utland rundt, hver helg og ferier fra april-oktober i 5 år. Grovt regnet har vi vel hatt 40 reisedøgn i året. Det blir ikke mange kronene pr døgn, selv om vi regner inn både mat og div fornøyelser. Til sammenligning hiver vi langt mer penger ut vinduet på hytta som er i bruk fra oktober-april :-p Når det er sagt møter vi jo andre på veiene. Og der er vi en liten attraksjon (det ser unektelig litt komisk ut når vi stopper vår 5meters mikrobuss og det kommer ut 3-4 store unger, en isrk ulvehund, ei gneldrebikje + oss voksne) som ofte foreviges på folks iPhoner og div kameraer,Mens vi nok må innrømme at vi tenker at folk med 800.000-kroners bobil, matchende crocs (?), utmaxa kvote på røyk og sprit, diger gassgrill og lim i ræva som gjør det umulig å forlate bobilen for lengre perioder enn det tar å kjøpe biff på ica i strømstad, de er ørlittegranne harry. I våre øyne. For vi bruker vår bobilbuss mer som et fremkomstmiddel og et opplevelsessenter enn som et statussymbol som må poleres før og etter bruk og som aldri har sett hverken en traktorsti innerst i Finland eller en sandstrand ytterst i Lofoten. Er vel helst den i 800 tusen klassen jeg tenker på. Man kan feriere temmelig mye for hva en slik koster. Jeg liker campinglivet jeg og i år har jeg, som mange år tidligere leid meg "bofast" campingvogn på ett ferieanlegg i Frankrike. To soverom, bad, wc, velutstyrt kjøkken og stue, med stor terrasse. to uker for drøye 13000. Og da var det i øvre prisklasse på 5stjerners camping. Liker det slik, man slipper å kle seg til frokost og treffer folk fra hele Europa. Bilen din høres jo helt bedårende ut da:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. juni 2014 #44 Skrevet 13. juni 2014 Harry og harry. Jeg har kjørt oftere Europa på kryss og tvers enn de fleste og når jeg setter opp regnestykke for meg selv, så har jeg kommet til at jeg kan sove ufattelig mye på hotell og leie ufattelig mange ferieboliger de tre ukene jeg har hovedferien min hver sommer, for de pengene en bobil koster. Og tar man med verditap, vedlikehold og ikke minst veiavgifter og forsikringer på bilen utgjør vel muligens også det temmelig store summer. Men det er klart. Man trenger ikke dra fram snusfornuften hver gang man gjør en investering og harry syns jeg ikke det er:) Kommer an på bobilen det Vår, en veteranbuss, kosta 5000 i innkjøp og har siden kosta omlag 20.000 i ombygging, reparasjoner, oppgraderinger og vedlikehold. I tillegg kommer driftsutgifter i form av (minimal) årsavgift, olje, diesel og slikt. Totalt altså på de 5 årene vi her eid den, under 50.000. Da snakker vi valuta for pengene! For vi har vært land og strand og utland rundt, hver helg og ferier fra april-oktober i 5 år. Grovt regnet har vi vel hatt 40 reisedøgn i året. Det blir ikke mange kronene pr døgn, selv om vi regner inn både mat og div fornøyelser. Til sammenligning hiver vi langt mer penger ut vinduet på hytta som er i bruk fra oktober-april :-p Når det er sagt møter vi jo andre på veiene. Og der er vi en liten attraksjon (det ser unektelig litt komisk ut når vi stopper vår 5meters mikrobuss og det kommer ut 3-4 store unger, en isrk ulvehund, ei gneldrebikje + oss voksne) som ofte foreviges på folks iPhoner og div kameraer,Mens vi nok må innrømme at vi tenker at folk med 800.000-kroners bobil, matchende crocs (?), utmaxa kvote på røyk og sprit, diger gassgrill og lim i ræva som gjør det umulig å forlate bobilen for lengre perioder enn det tar å kjøpe biff på ica i strømstad, de er ørlittegranne harry. I våre øyne. For vi bruker vår bobilbuss mer som et fremkomstmiddel og et opplevelsessenter enn som et statussymbol som må poleres før og etter bruk og som aldri har sett hverken en traktorsti innerst i Finland eller en sandstrand ytterst i Lofoten. Er vel helst den i 800 tusen klassen jeg tenker på. Man kan feriere temmelig mye for hva en slik koster. Jeg liker campinglivet jeg og i år har jeg, som mange år tidligere leid meg "bofast" campingvogn på ett ferieanlegg i Frankrike. To soverom, bad, wc, velutstyrt kjøkken og stue, med stor terrasse. to uker for drøye 13000. Og da var det i øvre prisklasse på 5stjerners camping. Liker det slik, man slipper å kle seg til frokost og treffer folk fra hele Europa. Bilen din høres jo helt bedårende ut da:) Hvor er dette? Noe slikt kunne jeg godt tenkt meg. Finnes det nettsider der man kan finne slike steder?
prekæs Skrevet 13. juni 2014 #45 Skrevet 13. juni 2014 Harry og harry. Jeg har kjørt oftere Europa på kryss og tvers enn de fleste og når jeg setter opp regnestykke for meg selv, så har jeg kommet til at jeg kan sove ufattelig mye på hotell og leie ufattelig mange ferieboliger de tre ukene jeg har hovedferien min hver sommer, for de pengene en bobil koster. Og tar man med verditap, vedlikehold og ikke minst veiavgifter og forsikringer på bilen utgjør vel muligens også det temmelig store summer. Men det er klart. Man trenger ikke dra fram snusfornuften hver gang man gjør en investering og harry syns jeg ikke det er:) Kommer an på bobilen det Vår, en veteranbuss, kosta 5000 i innkjøp og har siden kosta omlag 20.000 i ombygging, reparasjoner, oppgraderinger og vedlikehold. I tillegg kommer driftsutgifter i form av (minimal) årsavgift, olje, diesel og slikt. Totalt altså på de 5 årene vi her eid den, under 50.000. Da snakker vi valuta for pengene! For vi har vært land og strand og utland rundt, hver helg og ferier fra april-oktober i 5 år. Grovt regnet har vi vel hatt 40 reisedøgn i året. Det blir ikke mange kronene pr døgn, selv om vi regner inn både mat og div fornøyelser. Til sammenligning hiver vi langt mer penger ut vinduet på hytta som er i bruk fra oktober-april :-p Når det er sagt møter vi jo andre på veiene. Og der er vi en liten attraksjon (det ser unektelig litt komisk ut når vi stopper vår 5meters mikrobuss og det kommer ut 3-4 store unger, en isrk ulvehund, ei gneldrebikje + oss voksne) som ofte foreviges på folks iPhoner og div kameraer,Mens vi nok må innrømme at vi tenker at folk med 800.000-kroners bobil, matchende crocs (?), utmaxa kvote på røyk og sprit, diger gassgrill og lim i ræva som gjør det umulig å forlate bobilen for lengre perioder enn det tar å kjøpe biff på ica i strømstad, de er ørlittegranne harry. I våre øyne. For vi bruker vår bobilbuss mer som et fremkomstmiddel og et opplevelsessenter enn som et statussymbol som må poleres før og etter bruk og som aldri har sett hverken en traktorsti innerst i Finland eller en sandstrand ytterst i Lofoten. Er vel helst den i 800 tusen klassen jeg tenker på. Man kan feriere temmelig mye for hva en slik koster. Jeg liker campinglivet jeg og i år har jeg, som mange år tidligere leid meg "bofast" campingvogn på ett ferieanlegg i Frankrike. To soverom, bad, wc, velutstyrt kjøkken og stue, med stor terrasse. to uker for drøye 13000. Og da var det i øvre prisklasse på 5stjerners camping. Liker det slik, man slipper å kle seg til frokost og treffer folk fra hele Europa. Bilen din høres jo helt bedårende ut da:) Hvor er dette? Noe slikt kunne jeg godt tenkt meg. Finnes det nettsider der man kan finne slike steder? Vi har alltid leid via Vacansoleil.dk De har fantastiske ferieanlegg i hele Europa og har alltid vært svært fornøyd. Ingen nordmenn som reiser slik da. Sist gang sa verten at det var aller første gang han tok i mot nordmenn:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. juni 2014 #46 Skrevet 13. juni 2014 Harry og harry. Jeg har kjørt oftere Europa på kryss og tvers enn de fleste og når jeg setter opp regnestykke for meg selv, så har jeg kommet til at jeg kan sove ufattelig mye på hotell og leie ufattelig mange ferieboliger de tre ukene jeg har hovedferien min hver sommer, for de pengene en bobil koster. Og tar man med verditap, vedlikehold og ikke minst veiavgifter og forsikringer på bilen utgjør vel muligens også det temmelig store summer. Men det er klart. Man trenger ikke dra fram snusfornuften hver gang man gjør en investering og harry syns jeg ikke det er:) Kommer an på bobilen det Vår, en veteranbuss, kosta 5000 i innkjøp og har siden kosta omlag 20.000 i ombygging, reparasjoner, oppgraderinger og vedlikehold. I tillegg kommer driftsutgifter i form av (minimal) årsavgift, olje, diesel og slikt. Totalt altså på de 5 årene vi her eid den, under 50.000. Da snakker vi valuta for pengene! For vi har vært land og strand og utland rundt, hver helg og ferier fra april-oktober i 5 år. Grovt regnet har vi vel hatt 40 reisedøgn i året. Det blir ikke mange kronene pr døgn, selv om vi regner inn både mat og div fornøyelser. Til sammenligning hiver vi langt mer penger ut vinduet på hytta som er i bruk fra oktober-april :-p Når det er sagt møter vi jo andre på veiene. Og der er vi en liten attraksjon (det ser unektelig litt komisk ut når vi stopper vår 5meters mikrobuss og det kommer ut 3-4 store unger, en isrk ulvehund, ei gneldrebikje + oss voksne) som ofte foreviges på folks iPhoner og div kameraer,Mens vi nok må innrømme at vi tenker at folk med 800.000-kroners bobil, matchende crocs (?), utmaxa kvote på røyk og sprit, diger gassgrill og lim i ræva som gjør det umulig å forlate bobilen for lengre perioder enn det tar å kjøpe biff på ica i strømstad, de er ørlittegranne harry. I våre øyne. For vi bruker vår bobilbuss mer som et fremkomstmiddel og et opplevelsessenter enn som et statussymbol som må poleres før og etter bruk og som aldri har sett hverken en traktorsti innerst i Finland eller en sandstrand ytterst i Lofoten. Er vel helst den i 800 tusen klassen jeg tenker på. Man kan feriere temmelig mye for hva en slik koster. Jeg liker campinglivet jeg og i år har jeg, som mange år tidligere leid meg "bofast" campingvogn på ett ferieanlegg i Frankrike. To soverom, bad, wc, velutstyrt kjøkken og stue, med stor terrasse. to uker for drøye 13000. Og da var det i øvre prisklasse på 5stjerners camping. Liker det slik, man slipper å kle seg til frokost og treffer folk fra hele Europa. Bilen din høres jo helt bedårende ut da:) Hvor er dette? Noe slikt kunne jeg godt tenkt meg. Finnes det nettsider der man kan finne slike steder? Vi har alltid leid via Vacansoleil.dk De har fantastiske ferieanlegg i hele Europa og har alltid vært svært fornøyd. Ingen nordmenn som reiser slik da. Sist gang sa verten at det var aller første gang han tok i mot nordmenn:) Tusen takk- dette må jeg ta en titt på!
CaptainHindsight Skrevet 13. juni 2014 #47 Skrevet 13. juni 2014 Tenker ikke så mye over om det er harry eller ei, men må innrømme jeg alltid har ønsket meg en teardrop trailer, eventuelt en Poletta. Takket være denne tråden har jeg også lyst på en veteranbuss
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #48 Skrevet 13. juni 2014 Finnes ikke harry. Anonymous poster hash: 9e013...3c2
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #49 Skrevet 13. juni 2014 Ser levende for meg de som sier at det ikke er harry..;-) For all del, ingenting harry med camping! Hehe.. Anonymous poster hash: 48c19...fce
PrinsesseHengepupp Skrevet 13. juni 2014 #50 Skrevet 13. juni 2014 Tenker ikke så mye over om det er harry eller ei, men må innrømme jeg alltid har ønsket meg en teardrop trailer, eventuelt en Poletta. Takket være denne tråden har jeg også lyst på en veteranbuss På talas om. Vi har akkurat i dag kjøpt oss en henger som i løpet av året skal forvandles til en teardrop. Til å henge etter vår høyt elskede, men akk så überharrye bobilveteranbuss. Den blir selvsagt lakkert likt og utstyrt med ikke mindre enn to koøyer. Og selvsagt: blomster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå