Gå til innhold

Kattemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får en kattunge om 3 uker, og lurer på hva slags mat som er best å gi den?

Skal høre med eier om hva den er vandt med.

Vi bor ute på landet, så har kun dagligvarebutikker i nærheten. Nærmeste by med dyrebutikk og dyrlege er nesten to timer unna, så om det er best med kattemat fra dyrebutikk så kan vi ikke reise dit hver uke å handle, så blir storhandel en gang i blandt. Derfor spør jeg etter litt tips om hvilke typer mat det er greit å kjøpe?

Vi skal også kastrere katten. Det er en gutt, og han kommer til å være 14 uker når vi får han. Når kan han kastreres? Vil helst slippe at han går og markerer rundt her, og slåsskamp med andre katter..

Anonymous poster hash: 05ada...2cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir min katt royal canin. Når han var liten fikk han royal canin kitten, det var det jeg fikk anbefalt fra dyrebeskyttelsen. Plantasjen har begynt å selge denne maten, og hvis jeg husker riktig får man hver 8. sekk gratis der. Dette er mat som kommer i alt fra 2-10 kg sekker, så det kan lønne seg å kjøpe stor sekk når du bor langt unna. Min katt skal ha ca 60 gram for om dagen, da holder en 4kg sekk i ca 2 mnd.

Kattemat fra dyrebutikken, som whiskas, inneholder ofte mye salt og mye karbohydrater så det gir jeg ikke pus.

Katten min ble kastrert og chippet ved 6 mnd alder, jeg tror dette er ganske vanlig tid å gjøre det på.

Anonymous poster hash: 0fdd9...df8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...