Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes - slank.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk påvist svangerskapsdiabetes i går. Føler meg så utrolig mislykka. Jeg er slank, har hatt en sunn vektøkning (10kg) og babyen ligger akkurat der han ska ligge på symfysemålet. Er i uke 33. Føler det er min feil selv om jeg ikke kunne gjort så mye annerledes. Selvbilde sank rett til bunns og jeg lurer på om jeg egentlig ser diger ut fra andre sitt synsfelt. Er også redd for at dette kan skade baby i magen. Men hvorfor fikk jeg det? Trodde nesten det bare var overvektige som fikk det. Når jeg googler på nettet dukker det nesten kun opp forum med mennesker som sier de var overvektige fra før..

Noen andre som har fått svangerskapsdiabetes?

Anonymous poster hash: d9193...0d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kan få svangerskapsdiabetes. Mulig man er ekstra disponert om en lever usunt og har dårlig helse og er overvektig, men alle kan som sagt få det. Vet om flere normalvektige som har hatt det.

Anonymous poster hash: eb72f...820
Skrevet

Jeg fikk påvist nedsatt glukosetoleranse i graviditeten (hadde normal bmi) - det ble tatt pga alder, 40 år. Den forsvant igjen etter fødsel. Alle prøvene av babyen var helt normale, og hun var normalt stor.

Anonymous poster hash: 2a59b...309

Skrevet

Ja, huff. Tenk så mislykket du er.. Not

Anonymous poster hash: d0b81...ea0

Skrevet

Har hatt svangerskapsdiabetes og måtte ta insulin i tre svangerskap. Er ikke overvektig og har et veldig sunt kosthold. Babyene har vært ca 3 kg alle sammen. Etter svangerskapet har jeg blitt frisk fra diabetesen igjen. Venninna mi som var direkte tynn, ble ikke frisk etterpå, for det viste seg at hun faktisk hadde type 1 diabetes som utviklet seg i svangerskapet.

Anonymous poster hash: 87e3a...964

Skrevet

Jeg er slank, og tok likevel glukosebalastning når jeg var gravid. Jeg sa til jordmor at noen i familien min har diabetes, og da var jeg visst ekstra disponert. Og hun sa at det var likegreit å sjekke det, for det er mange slanke som ikke tenker over at de kan ha det - likevel er det ikke helt uvanlig.

Det du ser i speilet - er nok det andre også ser :) Ikke la det gå inn på deg :)

Anonymous poster hash: 3e283...9f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...