Janne1977 Skrevet 12. juni 2014 #1 Skrevet 12. juni 2014 Jeg og min mann vurderer og flytte utenlands i 6 mnd. Min datter på 17 har veldig lyst og bli hjemme. Jeg er veldig usikker på om jeg skal la henne få lov til dette. Noen andre som har erfaringer med barn som flytter hjemmefra når de er 17? Hun kommer til å leie vår leilighet sammen med en til. Jeg har sagt om de skal bo der, må de betale husleie, strøm og tv. Hun er veldig klar på det, og sier at det skal hun klare. (Hun jobber, går på skole og kan ant. få borte bostipend) Det hadde vært veldig sunt for henne og prøve seg på dette, da hun ikke helt skjønner at do papir ikke kommer av seg selv. Vi har familie og gode naboer, så er det noe så har hun folk rundt seg. Jeg sliter mer med at ingen vet at hun har kommet seg vel hjem på kvelden, at hun skal gå alene fra venninner...... Noen som har noen råd/tips/erfaringer rundt dette? Hilsen hønemor...
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. juni 2014 #2 Skrevet 12. juni 2014 Har ikke erfaring med barn, men med meg selv. Flyttet ut når jeg var 16, kjøpte hus når jeg var 18 :-) det gikk helt strålende selvom jeg noen ganger skulle ønske jeg var "barn" litt lenger ;-)
Pei Skrevet 12. juni 2014 #3 Skrevet 12. juni 2014 Samme her- jeg flyttet når jeg var 18. Gikk fint det:-) det er jo mange som flytter hjemmefra når de er 16, for å gå på videregående. Men- du kjenner henne best:-) noen "nybegynnerfeil" må hun sikkert gjennom uansett om hun står ansvarlig som 17,18, eller 23-åring!
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 14. juni 2014 #4 Skrevet 14. juni 2014 Jeg ble gravid som 17 åring, og flyttet derfor ut.Det gikk kjempefint, enda jeg hadde mye mer ansvar en en helt vanlig 17 åring ! Men selv så hadde jeg aldri flyttet fra min 17 åring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå