Gå til innhold

er jeg en dårlig mor når:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger på sofaen og sover når jeg er hjemme alene med 4 åringen? Er gravid i uke 38 og sov knapt 3 t i natt.. satte på barne-tv og sloknet på sofaen i et par timer. Føler meg som en elendig mor:/

Anonymous poster hash: 19a52...4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med tanke på alt en fireåring kan finne på, så er du iallfall uoppmerksom og godtroende.

Anonymous poster hash: 49756...075

Skrevet

Nei, men hvorfor har du ikke han i bhg?

Anonymous poster hash: c5da5...509
Skrevet

Spørs helt på 4 åringen det da :)

Her kunne jeg fint ha gjort det da mine gutter var 4. Men alle kjenner sitt barn best.

Skrevet

Kommer an på barnet og hvor tungt du sover. Har du en apekatt som henger i lyskrona, risikerer du nok å våkne med vaselin i håret, men om 4åringen er rolig, så slapp av, du trenger det. Har du mulighet til å sette bort ungen ett par timer, vil nok det være best, slik at du får hvilt deg skikkelig.

Skrevet

Kommer an på 4-åringen ja.

Jeg sovna på sofaen av og til da vesla mi var i den alderen, men da sov jeg med ett øre på stilk.

Visste jo at det værste HUN kunne finne på var å rane prim-boksen :)

Skrevet

Vi har ikke mye nips naps han kan ødelegge, kniver, sakser ol er satt utenfor rekkevidde for lenge siden, ytterdøren er låst da vi bor i blokk og han får ikke låst opp døra selv. Han er en gutt som i bunn og grunn er ganske rolig og sier ifra hvis det er noe. Det er selvfølgelig ingen vane å ligge slik, men en gang eller to i uka har det blitt sånn i det siste pga dårlig søvn, kraftig bekkenløsning, hodepine, mye kynnere osv...

Grunnen til at han er hjemme i dag er fordi han ikke har 100% bhg-plass;) frem til de siste par ukene har vi kost oss masse hver eneste hjemmedag:)

Hi

Skrevet

Her vi bor nå har vi ingen muligheter for barnevakt desverre.

Hi

Skrevet

Synes du høres ut som en veldig god mamma jeg - nesten i overkant samvittighetsfull :)

Kanskje du bør tenke ut løsninger som gir deg selv litt pusterom før fødselen?

Skrevet

jeg kunne fint ha gjort det med min 4-åring!! :) og jeg er ikke gravid!!

enig med Bambi-Bolla som sier du høres ut som en veldig god mamma!! :)

Anonymous poster hash: 442cc...7ef
Skrevet

Nei, men du er ubetenksom som kommer drassende med "dårlig mor" i utide. Dårlige mådre sulter, slår og utsetter barna for generell omsorgssvikt. Er så lei av å se det ordet brukt hver gang noen har gjort noe helt utenom A4.

Anonymous poster hash: e459f...5a1
Skrevet

Min sønn har og vært veldig snill og rolig fra han var baby, så da han var 4 år, var det noen ganger i helgene, at jeg fant frokost til han, satte på tv, og jeg sov en ekstra time i sofaen.

Gjest Antarctica
Skrevet

TV som barnevakt er veldig utskjelt. Men det funker ;)

Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: c0572...090
Gjest Antarctica
Skrevet

Ja.

Oj, der ble det utskjelt igjen.

Skrevet

Kommer helt an på barnet det.

Jeg har barn som alltid har vekket meg om de lurer på noe eller trenger noe eller rett og slett ønsker selskap.

Og jeg har naturligvis aldri blitt sur av å bli vekket så de føler at det er helt greit å gjøre.

Jeg har også barn som ikke er troenes til å finne på mye galt, så i mine øyne er det helt greit om man er veldig sliten en dag å sovne av så lenge man vet at man våkner lett opp igjen om barnet trenger en.

Og det ikke skjer hver dag.

Når nevøen min er hos meg ville jeg aldri sovet når han er våken hverken som 4 åring eller nå når han har blitt 6 for han finner på så utrolig mye rart og gjør mye han vet ikke er lov ved hver minste sjanse.

Du kjenner barnet ditt best så du vet om det er forsvarlig eller ikke det kan ikke vi andre svare på  :)

Anonymous poster hash: a4ac5...8a6
Skrevet

Tusen takk for at dere letter samvittigheten min damer:) gutten er mye mer rampete og urolig når pappan er i nærheten enn når han er alene med meg.

Jeg sover ikke så veldig tungt og våkner bare han reiser seg i stolen, så føler meg trygg på at jeg oppdager det hvis han finner på noe.

Selvfølgelig er jeg ikke en dårlig mor i den forstand at jeg slår og sulter barnet mitt(som nevnt ovenfor), men i mitt hode har man en dårlig mor, uskikket mor, elendig mor osv. Når man ikke er vandt til å bruke barne-tv som barnevakt føler man seg som en dårlig mor som tenker på seg selv(som å sove etter at barnet er stått opp) enn å prioritere å leke med barnet, generelt finne på noe.

Men da kan jeg sove på sofaen innimellom alikevell da, med (relativt) god samvittighet:) slutten av et svangerskap og spedbarnstiden er tross alt en unntakstilstand:)

Hi

Skrevet

Ja.

TV innimellom er en ting, men å sove i 2 timer mens 4 åringen er våken og alene. Det anser jeg som ganske horibelt.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja.

TV innimellom er en ting, men å sove i 2 timer mens 4 åringen er våken og alene. Det anser jeg som ganske horibelt.

Det gjør ikke jeg. Forskjell på en 4-åring og en 1-åring.

Skrevet

Ja.

Ja, det er forskjell.

4 åringen kan finne på mye mer galt enn 1 åringen og 4 åringen kan lettere bli redd av noe han ser på tv.

Skrevet

Ser ikke hva som er horribelt med det. Husker mamma gjorde det selv en gang i blant da jeg var liten. Det har nå blitt menneske av meg allikevel. Derimot viser det at vi ikke må være så innmari perfekte hele tiden, og at det er greit å gjør slikt en gang i blant.

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja.

Ja, det er forskjell.

4 åringen kan finne på mye mer galt enn 1 åringen og 4 åringen kan lettere bli redd av noe han ser på tv.

Hender det at du ser på formiddags-tv? Ikke det, nei... Det er drømmehagen, elleville Elfrid og den slags. Blir 4-åringen redd av det, er det noe helt, helt annet som er feil.

Dersom du mener 4-åringen kan gjøre mye mer galt, har du liten erfaring med 4-åringer. Vettet vokser i takt med kroppen, husk!

Skrevet

Jeg kan ligge på sofaen å slumre mens 3-åringen ser på TV. Sovner aldri skikkelig.

Skrevet

Ja.

Ja, det er forskjell.

Hender det at du ser på formiddags-tv? Ikke det, nei... Det er drømmehagen, elleville Elfrid og den slags. Blir 4-åringen redd av det, er det noe helt, helt annet som er feil.

Dersom du mener 4-åringen kan gjøre mye mer galt, har du liten erfaring med 4-åringer. Vettet vokser i takt med kroppen, husk!

Mine viste godt hvordan de byttet kanal da de var 4. De hadde også stor tro på at de klarte ting selv. Selvfølgelig forsto de mer enn da de var 1, men rekkevidden hadde også blitt mye større. Med et godt barnesikret hus var det veldig begrenset hva farlig de fikk gjort da de var under 2 år.

Skrevet

Nei du er ikke en dårlig mor, og jeg kan forstå at det er fristende.

Men jeg ville nok prøvd å unngå det likevel.

Jeg hadde selv en periode når jeg ventet nr 2 at jeg var så utrolig trøtt, kunne ikke sette meg i sofaen uten at øynene bare datt igjen.

Derfor satt jeg meg ikke i sofaen mens jeg var alene med eldste, han var da 3,5 år. Vi gikk heller ut eller fant på noe som ikke passet i sofaen.

Jeg hadde også bekkenløsning og heftige kynnere, mannens var borte på reise jobb i seks mnd. Nesten hver kveld sovnet jeg når jeg la ham. Mye bedre det enn at han skulle sitte alene å se på tv mens mamma sov på dagen.

Anonymous poster hash: c0672...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...