Gå til innhold

Dette med lønn og feriepenger hva er vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er normalen å få feriepenger i juni mnd og vanlig lønn i juli?

Der jeg jobbet tidligere fikk jeg lønn og feriepenger i juni og ingenting i juli.

Her har jeg fått kun feriepenger nå i juni så da må jeg jo få lønninga for det jeg har jobbet i juni i juli, eller er jeg på bærtur?

Anonymous poster hash: ccb9b...a9a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er normalen å få feriepenger i juni mnd og vanlig lønn i juli?

Der jeg jobbet tidligere fikk jeg lønn og feriepenger i juni og ingenting i juli.

Her har jeg fått kun feriepenger nå i juni så da må jeg jo få lønninga for det jeg har jobbet i juni i juli, eller er jeg på bærtur?

Det vanlige er å få feriepenger i juni og ingen lønn. Da vil du få lønn de ukene du har ferie.

I ditt tilfelle nå ser det ut som ordinær løsning hvor du får lønn for det du jobber i juni når du har ferie.

Anonymous poster hash: 2c753...f5a

Skrevet

Det vanlige er at man får vanlig lønn i 11 måneder av året og feriepenger i juni - mitt regnestykket er: 

Junilønn for 22 arbeidsdager pluss feriepenger og så trekker de lønn for 25 feriedager som er tariffestet ferie og det er summen du får utbetalt. 

For du skal vel avvikle ferie i år? 

Skrevet

På min lønnsslipp så står det opptjent en sum feriepenger fra i fjor, men det jeg har fått utbetalt er ca 1 uke mindre enn det som står i lønnslippen. Trekker de automatisk for den 5 ferieturen??

Anonymous poster hash: 8a9be...7c0

Skrevet

På min lønnsslipp så står det opptjent en sum feriepenger fra i fjor, men det jeg har fått utbetalt er ca 1 uke mindre enn det som står i lønnslippen. Trekker de automatisk for den 5 ferieturen??

Ja :) hvis du har 5 uker ferie gjør de det. Mer komplisert nå med 5 uker ferie, siden en månedslønn ikke dekker lenger.

Anonymous poster hash: 2c753...f5a

Skrevet

De fleste arbeidstakere har 25 feriedager og en vanlig måned har 21 eller 22 arbeidsdager, dermed trekkes man 3 eller 4 dagslønner når man får feriepenger! 

Skrevet

På min lønnsslipp så står det opptjent en sum feriepenger fra i fjor, men det jeg har fått utbetalt er ca 1 uke mindre enn det som står i lønnslippen. Trekker de automatisk for den 5 ferieturen?? Anonymous poster hash: 8a9be...7c0

Ja :) hvis du har 5 uker ferie gjør de det. Mer komplisert nå med 5 uker ferie, siden en månedslønn ikke dekker lenger.Anonymous poster hash: 2c753...f5a

Forvirrende greier dette her ;-)

Skrevet

Det er vanlig å bli trekt for all ferie i juni, og då få alle feriepengar utbetalt.

Skrevet

Takk for svar og godt å se det ikke bare er jeg som er litt usikker der ute.

Føler seg litt smått dum når man lurer på ting alle vel egentlig burde vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...