Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 etter utallige krangler om husarbeid ol(han bidro lite og jeg maste)har vi blitt enige om og skrevet ned hvem som gjør hva, hvor ofte og hele greien.(70% på meg da jeg er hjemme i permisjon og 30% på han). Men det som har vist seg er at han holder ikke det heller, han ofte utsetter sine ting og også gjerne erstatter sine gjøremål med å sitte å se på biler å slikt på nett heller og dermed ikke gjør sitt. Jeg har da noen gang sagt: jeg kan støvsuge for deg nå og så går du å rydder litt på kjøkken(feks), i håp om at han skal gjøre Noe. Han sier da ja han ska gjøre det, men så blir det ikke gjort alikevel. Jeg blir sint å masete da, og det blir igjen han sint for. Noen andre eksempler på hvordan han fungerer: idag fikk jeg han å klippe gresset(endelig, etter han for 1 uke siden tok den ut for å klippe!) etterpå spurte jeg om han hadde ryddet inn tingene igjen, da fikk jeg til svar 'nei den skal jo brukes flere ganger iløpet av sommeren' . ........ Han skulle her en gang vaske badet, etter å ha utsatt det en uke, sa han 'jeg fikk et tegn idag, jeg skulle avslutte en konto i banken å der hadde jeg 1000kr stående, så ring vaskehjelp heller så slipper jeg. Når han skulle ta ned trampolinen før vinteren gikk han ikke ut før sneen allerede hadde lagt seg, og det eneste han gjorde var å ta trekket, resten ble stående 'så slapp han å ta den opp til neste sommer', og dette til tross for at man kunne skade seg på den. Alt han tar seg til blir halvveis og i hastverk når det kommer til hus/hjem og oppgaver her, og jeg kjenner jeg er kjempelei av å måtte være mamma til 3 når jeg bare har født 2 og den siste er flere år eldre enn meg selv. Alt dreier seg om trening, mobil og tv-titting. Ikke rart om det begynner å gro mose i stolen. Han er nesten grodd fast. Har dere noen gode råd?! Jeg er så sliten.. Anonymous poster hash: 91bcd...f81
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Familievernkontoret med familieterapi Anonymous poster hash: f2df7...376
PrinsesseHengepupp Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Du får sende han denne linken: http://www.hybel.no/
Gjest Antarctica Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Drittsekk. Og blindpassasjer! Spør han om han syns det er OK å behandle deg som en tjener - uten lønn! når han vet at det plager deg.
Engeln Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Man får permisjon for å ta seg av barnet, ikke for å være hushjelp og tjener!! Han er like ansvarlig for hus og heim som du er og skal dra 50% av lasset, klarer han ikke det ville jeg bedt han flytte i stående øyeblikk så han kan lære seg hvordan verden fungerer. Makan.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #6 Skrevet 12. juni 2014 Du kan foreslå at dersom han ikke orker å gjøre sine ting, så gjør du dem...MOT BETALING! 1000 kr timen. (Dersom dere har separat økonomi da). Familieterapi er vel den beste løsningen. Jeg hadde blitt helt sprø av en slik latsabb! Anonymous poster hash: fe682...633
Isola&Lille+julegave Skrevet 12. juni 2014 #7 Skrevet 12. juni 2014 Dersom han ikke gidder, får han betale noen til å gjøre det. Han får betale vaskedame hver 14 dag, Familieterapi.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #8 Skrevet 12. juni 2014 Jeg slår av tv og gir min 2 valg: enten så støvsuger du 1 etasjen eller rydder hele etasjen. Tv kommer ikke på før d er gjort. Anonymous poster hash: 06683...b9e
sug lut Skrevet 12. juni 2014 #9 Skrevet 12. juni 2014 Jeg slår av tv og gir min 2 valg: enten så støvsuger du 1 etasjen eller rydder hele etasjen. Tv kommer ikke på før d er gjort. Anonymous poster hash: 06683...b9e Er det ikke nedverdigende å måtte behandle mannen som barn?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #10 Skrevet 12. juni 2014 Eksen min var sånn. Han brukte mer energi på å utsette alt enn å faktisk bare gjøre det. Ufattelig oppråtna og lat. I dag, flere år senere, er han bare enda verre. Plenen hans er ødelagt og skjemmer nabolaget. På vinteren gidder han ikke måke snø, så han parkerer på veien (utenfor oppkjørselen). Han gidder ikke lage mat, max frossenpizza eller Fjordlands. Har ikke vasket på flere år, kun støvsugd. Det er helt disgusting, og jeg ser jo at det aldri, aldri ville holdt mellom oss. Så jeg er glad jeg kom meg ut såpass tidlig. Det er ikke alltid man kan lære en gammel hund nye triks. Anonymous poster hash: d619e...7e5
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #11 Skrevet 12. juni 2014 Jeg slår av tv og gir min 2 valg: enten så støvsuger du 1 etasjen eller rydder hele etasjen. Tv kommer ikke på før d er gjort. Anonymous poster hash: 06683...b9e Er det ikke nedverdigende å måtte behandle mannen som barn? Men hva forventer man når man oppfører seg som et barn? Anonymous poster hash: db43d...3b7
☆☆☆ Skrevet 12. juni 2014 #12 Skrevet 12. juni 2014 Jeg slår av tv og gir min 2 valg: enten så støvsuger du 1 etasjen eller rydder hele etasjen. Tv kommer ikke på før d er gjort. Anonymous poster hash: 06683...b9e Slokt gjer ein med tenåringar som treng grensesetting og regulering. Om ein må gjere det med voksne er det fryktelig trist. Då ville eg heller budd aleine og gjort alt sjølv.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #13 Skrevet 12. juni 2014 Ja, det gjør man. Og man gjør det også med voksne som trenger regulering av tvtid når det går på bekostning av husarbeid. Anonymous poster hash: aa1b9...a6f
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2014 #14 Skrevet 12. juni 2014 Jeg slår av tv og gir min 2 valg: enten så støvsuger du 1 etasjen eller rydder hele etasjen. Tv kommer ikke på før d er gjort. Anonymous poster hash: 06683...b9e Hadde jeg måttet gjøre det hadde jeg heller bodd alene. Voksne menn må da selv kunne klare å se hva som må gjøres i ett hjem. Anonymous poster hash: fafc3...d36
Superdolly Skrevet 12. juni 2014 #15 Skrevet 12. juni 2014 Jeg slår av tv og gir min 2 valg: enten så støvsuger du 1 etasjen eller rydder hele etasjen. Tv kommer ikke på før d er gjort. Anonymous poster hash: 06683...b9e Slokt gjer ein med tenåringar som treng grensesetting og regulering. Om ein må gjere det med voksne er det fryktelig trist. Då ville eg heller budd aleine og gjort alt sjølv. Enig med Stjerna. Jeg har nok med å oppdra de barna jeg har født. Han som er voksen er oppdratt allerede, og hadde jeg måttet gå inn og passe på at han gjorde det han skulle hadde vi ikke bodd sammen særlig lenge. Til hi: Dra ham med deg på familievernkontoret og spør hvorfor han tror at du er hans ubetalte tjener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå