Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Ja, da ble jeg dessverre en av de få som må gå mot statistikken. Ved medisinsk abort skjer det metodesvikt hos 1-2 per 1000 kvinner. Jeg er altså hun ene hvor det dessverre skjer metodesvikt. Så nå har jeg akkurat startet regimet med pillekur på nytt. Håper virkelig kroppen klarer å støte ut fosterrestene. Ja, for det positive er at det ikke var vitalt liv. Alt har stoppet opp, men er fortsatt inne i livmora. Og hvordan jeg fant ut det. Jo, den forferdelige kvalmen vedvarte etter aborten, og høy hcg prøve beviste mistanken. (Når det er sagt blødde jeg masse abortdagen, klumper og det hele, så jeg trodde jo det var vellykket..) Hvorfor forteller jeg dette? Jo for å informere om at metodesvikt dessverre forekommer. Har selv søkt det opp uten å finne særlig mye informasjon.. Anonymous poster hash: 437b8...360
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Det var ikke tvillinger? Anonymous poster hash: 20666...283
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Neivel Anonymous poster hash: 20666...283
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Hadde to ultralyder i forkant, og spurte begge ganger om det var en eller flere. Begge gynekologene så kun ett foster. Anonymous poster hash: 437b8...360
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Ja, men man vet jo at ingenting innenfor medisinsk behandling ( i den grad man kan kalle en abort medisinsk behandling) kan garanteres. Anonymous poster hash: 4f1d8...25f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Opplevde det samme ved provosert abort.. Tre kurer og masse blod og smerter. Var rester igjen så endte med kirurgisk... Anonymous poster hash: 0c027...b76
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Huff, forferdelig å gå gjennom alt det anonym #7. Det er jo min verste skrekk nå, at det ikke blir vellykket nå heller gang nr. to. Skal ta cytotec på fredag morgen hjemme, og får komme inn på ultralyd på formiddagen, så får i alle fall et kjapt svart om jeg har "kvittert" ut alt da. Håper jo å unngå kirurgisk... Anonymous poster hash: 437b8...360
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Ja dessverre er det noen få de tablettene ikke virker på.. Veldig tøft når det pågår. Men man får oppfølging og det er bra de er streng på å sjekke evnt rester så man ikke risikere infeksjon. Håper det går bra med deg og at du blir ferdig med det og kan gå videre. Klem:) Anonymous poster hash: 0c027...b76
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Takk for støtten;) Anonymous poster hash: 437b8...360
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Samme her, men jeg fikk utskrapning med en gang. Var ikke snakk om noe annet. Men fint du opplyser,var ei svensk jente som blødde i hjel pga det samme. Anonymous poster hash: 5f4bc...c63
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Tror jeg er en av statistikken jeg også, dessverre, men her er det en MA i uke 7! Har småbønder l litt i hele dag, noen klumper innimellom når jeg tørker meg (sorry detaljer), men ingen smerter, bare murringer! Skal opp igjen til gyn på fredag for å sjekke, regner med det er mye igjen siden det ikke har kommet til nå :-( Anonymous poster hash: 04ccd...91f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #13 Skrevet 11. juni 2014 Tror jeg er en av statistikken jeg også, dessverre, men her er det en MA i uke 7! Har småbønder l litt i hele dag, noen klumper innimellom når jeg tørker meg (sorry detaljer), men ingen smerter, bare murringer! Skal opp igjen til gyn på fredag for å sjekke, regner med det er mye igjen siden det ikke har kommet til nå :-( Anonymous poster hash: 04ccd...91f Hahaha,småbønder er da småblødd ;-) Anonymous poster hash: 04ccd...91f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #14 Skrevet 13. juni 2014 Hvordan har det gått med deg anonym 12? Jeg skal inn til sjekk i formiddag, men har ikke troa. Kur nr. 2, trinn 2 i dag, men har ikke kommet mye klumper... Men krysser fingrene.. Aldri mer!! Anonymous poster hash: 437b8...360
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #15 Skrevet 13. juni 2014 Hvordan har det gått med deg anonym 12? Jeg skal inn til sjekk i formiddag, men har ikke troa. Kur nr. 2, trinn 2 i dag, men har ikke kommet mye klumper... Men krysser fingrene.. Aldri mer!! Anonymous poster hash: 437b8...360 Vet ikke hva jeg skal tro! Jeg blødde litt hele onsdagen, men litt koagulert, men ingen styrtblødning som det sies at en skal få! I går var det litt blod ved et dobesøk, og så var det stopp! Ila av natten har jeg hatt vanlige mensensmerter og litt blødninger igjen! Skal inn på kontroll nå straks, men magefølelsen sier at det så vidt har kommet ut noe, tror det er mye rester igjen! Men jeg håper, og krysser fingrene for at kroppen holder på å rydde opp selv nå, og at jeg slipper mer piller,evt utskraping, fysj! Dette er noe drit, ikke sant, stakkar oss rett og slett :-( Hvordan var ditt forløp fra du satte kur nr 1?? Anonymous poster hash: 04ccd...91f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #16 Skrevet 13. juni 2014 Hvordan har det gått med deg anonym 12? Jeg skal inn til sjekk i formiddag, men har ikke troa. Kur nr. 2, trinn 2 i dag, men har ikke kommet mye klumper... Men krysser fingrene.. Aldri mer!! Anonymous poster hash: 437b8...360 Vet ikke hva jeg skal tro! Jeg blødde litt hele onsdagen, men litt koagulert, men ingen styrtblødning som det sies at en skal få! I går var det litt blod ved et dobesøk, og så var det stopp! Ila av natten har jeg hatt vanlige mensensmerter og litt blødninger igjen! Skal inn på kontroll nå straks, men magefølelsen sier at det så vidt har kommet ut noe, tror det er mye rester igjen! Men jeg håper, og krysser fingrene for at kroppen holder på å rydde opp selv nå, og at jeg slipper mer piller,evt utskraping, fysj! Dette er noe drit, ikke sant, stakkar oss rett og slett :-( Hvordan var ditt forløp fra du satte kur nr 1?? Anonymous poster hash: 04ccd...91f Her ble det en kur nr 2 med cytotec og smertestillende,var mye rester igjen,som fryktet:-( har nettopp satt de,ligger og småskjelver for jeg er så nervøs:-( Hvis det ikke funker nå,så blir det utskraping på mandag! Anonymous poster hash: 04ccd...91f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #17 Skrevet 13. juni 2014 Hvordan har det gått med deg anonym 12? Jeg skal inn til sjekk i formiddag, men har ikke troa. Kur nr. 2, trinn 2 i dag, men har ikke kommet mye klumper... Men krysser fingrene.. Aldri mer!! Anonymous poster hash: 437b8...360 Hvordan gikk det ?? Anonymous poster hash: 04ccd...91f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #18 Skrevet 13. juni 2014 Kur nr. 1 var ingen smerter, lite blødning. Kom ut litt klumper ved tre anledninger. Trodde faktisk jeg hadde abortert, men siden kvalmen aldri forsvant, visste det seg altså på ultralyd nå tirsdag (to uker senere) at "alt" fortsatt var der, bare at det ikke var liv lenger. Det tok seg imidlertid opp i dag på kur 2, trinn 2, nesten 6 timer etter at jeg satt cytotec. Skikkelig rielignende smerter, og styrtblødning. Trodde faktisk det aldri skulle slutte på et punkt. Masse klumper. Så hadde en følelse av at jeg var ferdig da jeg tro inn på kontroll i formiddag. Ultralyd visste littegranne rester, som legen mente jeg kom til å blø ut i løpet av dagen/e, men fikk to cytotec til som jeg svelgte for sikkerhets skyld. Så da satser jeg på at det ordnet seg, heldigvis... Håper det har gått bra med deg!! HI Anonymous poster hash: 437b8...360
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #19 Skrevet 13. juni 2014 Kur nr. 1 var ingen smerter, lite blødning. Kom ut litt klumper ved tre anledninger. Trodde faktisk jeg hadde abortert, men siden kvalmen aldri forsvant, visste det seg altså på ultralyd nå tirsdag (to uker senere) at "alt" fortsatt var der, bare at det ikke var liv lenger. Det tok seg imidlertid opp i dag på kur 2, trinn 2, nesten 6 timer etter at jeg satt cytotec. Skikkelig rielignende smerter, og styrtblødning. Trodde faktisk det aldri skulle slutte på et punkt. Masse klumper. Så hadde en følelse av at jeg var ferdig da jeg tro inn på kontroll i formiddag. Ultralyd visste littegranne rester, som legen mente jeg kom til å blø ut i løpet av dagen/e, men fikk to cytotec til som jeg svelgte for sikkerhets skyld. Så da satser jeg på at det ordnet seg, heldigvis... Håper det har gått bra med deg!! HI Anonymous poster hash: 437b8...360 Huff, er ikke måte på hva man må igjennom,men da håper jeg for din del, at du er ferdig med det verste nå,god klem:-)Her har jeg hatt overkommelige rier den siste halvannen timen, kommet med 2-3 minutters mellomrom, og på do nå sa det bare splæsj, ja du vet hva som kom ut, trenger ikke nevne det,hehe ;-) håper at alt kommer ut og at jeg slipper utskraping, vil ikke i narkose!!! Anonymous poster hash: 04ccd...91f
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #20 Skrevet 13. juni 2014 Høres ut som det går rett vei for deg også nå! Krysser fingrene! Skal du inn på kontroll igjen snart? Vet ikke om det er innbilning, men føler meg allerede i bedre form. Avtagende kvalme også. Nei, nå skal jeg leve igjen.. Anonymous poster hash: 437b8...360
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2014 #21 Skrevet 13. juni 2014 Høres ut som det går rett vei for deg også nå! Krysser fingrene! Skal du inn på kontroll igjen snart? Vet ikke om det er innbilning, men føler meg allerede i bedre form. Avtagende kvalme også. Nei, nå skal jeg leve igjen.. Anonymous poster hash: 437b8...360 Jeg har fått time på mandag til sjekk! Gyn sa at jeg kunne avbestille hvis det løsnet med denne kuren, men jeg kommer uansett til å dra inn for og se om det er rester, for sikkerhets skyld! Jeg har løpt på do i rute nå, det renner og renner, med klumper! Har ikke rier lengre så hvis dette var det hele (bank i bordet) så har det vært veldig overkommelig, har hatt verre mensensmerter! Ja, nå skal vi jaggu meg legge dette bak oss og komme oss videre,fy søren for en påkjenning dette har vært! Så bra at kvalmen din har gitt seg:-) Anonymous poster hash: 04ccd...91f
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #22 Skrevet 14. juni 2014 Ferdig nå eller? XX Ja snakk om påkjenning siden det drøyde så ut i tid... Anonymous poster hash: 437b8...360
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2014 #23 Skrevet 14. juni 2014 Ferdig nå eller? XX Ja snakk om påkjenning siden det drøyde så ut i tid... Anonymous poster hash: 437b8...360 Nå vet jeg ikke hvem du referer til siden det er flere av oss i samme situasjon på denne tråden, men jeg som hadde MA og medisinsk abort, tror at alt er ute nå, håper hvertfall det! Gikk i rute på do i 3 timer i går, mye som skulle ut. Har bare blødd litt i morgentimene og i natt! Hvis det viser seg at det er rester igjen,så blir jeg sur altså, det får no være måte på!!! Men det viktigste er jo selvfølgelig at alt blir renset opp i, så det ikke blir infeksjon! Anonymous poster hash: 04ccd...91f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå