Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Hvordan gikk dere frem? Mi er hysterisk.. jeg vet jeg er alt for sent ute:-(:-( Anonymous poster hash: 7b4db...918
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Hun er to år forresten* Anonymous poster hash: 7b4db...918
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Har ingen vidunderkur, og det er vel ulike meninger om hva som er riktig når det gjelder dette. Første her trengte mye byssing da hun var baby, men fra ca 1 år sovnet hun alene. Da hun ble rundt 2,5 ville hun ikke sovne alene mer, og det endte med at hun sovnet på sofaen ved siden av oss til hun ble ca 3 år. Hun sovnet raskt og vi bar henne inn i sengen, det var veldig uproblematisk. Siden hun var ca 3 år har hun sovnet av seg selv med døra på gløtt. Lillesøster sovnet best alene omtrent fra hun var nyfødt. Da hun ble ca 1,5 var det slutt på det, og nå ligger en av oss seg ved siden av henne til hun sovner (hun er nå 2 år). Synes dette er helt uproblematisk og regner med at det går over av seg selv som alt annet har. Poenget med å fortelle dette er at jeg tenker at barn har ulike behov for trygghet og at det endrer seg ettersom de vokser. Jeg tenker at det ikke er noen krise at en 2- åring ikke sovner alene, kanskje hun trenger den nærheten fortsatt. Jeg ville kanskje ikke tatt den kampen hvis hun blir helt hysterisk, men heller ventet litt til hun er mer klar for det. Sikkert en haug med dibbere som er uenige med meg, og det skal de få lov til å være:) Anonymous poster hash: 71dc3...b4c
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Det var krise her også, så vi ventet til 3,5 år. Da gikk det som en drøm. Skjønner veldig godt at småbarn ikke vil sove alene. Anonymous poster hash: 94c4c...aa0
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Jeg blir så glad når jeg leser om barn som får hjelp til å sovne på en så god måte:-) Gutten vår er ikke klar for å sovne alene ennå, men han er ennå ganske liten. Vi er med han til han sovner. I tannperioder hender det at han sovner på fanget vårt i sofaen når vi har vært inne hos ham for fjerde gang. Anonymous poster hash: 55b47...02b
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Har ei på fem som sover i perioder på eget rom og lange perioder i min seng. Hun får bestemme selv. Tiden kommer st hun er så stor at det blir naturlig med bare egen seng så stresser ikke med det. Det gjør hun tryggere.. Sikkert mange som er uenig i det men... Anonymous poster hash: 4ac41...803
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Har ei på fem som sover i perioder på eget rom og lange perioder i min seng. Hun får bestemme selv. Tiden kommer st hun er så stor at det blir naturlig med bare egen seng så stresser ikke med det. Det gjør hun tryggere.. Sikkert mange som er uenig i det men... Anonymous poster hash: 4ac41...803 Er absolutt ikke uenig! Men helt enig. Godt å høre at det finnes andre foreldre som tenker som vi. Jeg lurer på om de som hiver ut ungene sine fra soverommet tenker over at de selv samsover og at barn selvsagt vill gjøre detsamme. Naturligvis . Anonymous poster hash: 6bb91...9a2
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Her sover fireåringen litt hos oss og litt hos seg selv. Noen dager legger han seg selv og andre dager vil han gjerne at en av oss er der til han sovner. Noen dager, spesielt hvis han er syk eller sliten vil han legges i vår seng, noen netter kommer han tuslende i løpet av natta og noen netter sover han hele natta i egen seng. Vi tar det som det kommer og ser at han oftere og oftere vil sove på sitt eget rom. De er små så kort uansett, vi har ikke noe stress med å få han til å sove alene hele tiden Anonymous poster hash: 07128...b7c
Kathrine. Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Vi sitter inne hos våre til de sovner. 4 og 6 år. Surfer litt eller ser på netflix og ignorerer ungene etter lesing og kosestund er over. Deilig timeout for oss voksne og det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå