Gå til innhold

Hvordan finne ut hvor mye huset ditt er verd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser naboens hus legges ut for 6 mill. Det ligger i samme gate som oss,

Huset deres er 10 år yngre enn vårt, deres er "nytt", vårt er bra vedlikeholdt og bra standard, men 10 år eldre.

Deres er ca 60 kvm netto mindre størrelse enn vårt

Begge har til sammen 5 soverom, de har til sammen 2 stuer og vi 3 stuer (til sammen menes med utleiedel, der begge boliger kan innlemme disse enhetene i eget hus).

Huset dere er kjedet enebolig

Vårt er frittstående enebolig med 250-300 kvm større tomt

De har garasje til en bil, vi har dobbel garasje

Begge har utleieenhet

Vårt hus betalte vi 5 mill for 7 år siden. Deres legges ut for 6 mill nå. De har superfint hus og helt sikkert verd 6 mill, så ikke ute etter sammenligning på hvem som eier mest, lurer bare på om jeg kan håpe på at vårt hus også kunne gå for 6 mill eller kan vi ikke håpe på like høy verdiøkning siden vårt hus er 10 år eldre?

Hvordan kan jeg finne ut hvor mye mitt hus har steget på 7 år, lurer jeg vel egentlig på.

Begge hus ligger i attraktivt område 30 min med bil, unna Oslo sentrum, med spasertur til idyllisk stand og sjø.

Anonymous poster hash: 44e10...597
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du vel ta kontakt med en takstmann

Anonymous poster hash: d6215...b57

Skrevet

Vi kontaktet megler og fikk de til å sette en prisvurdering på huset vårt.

Vi betalte 1,9 mill for det for 8 år siden og fikk en prisvurdering på 3,7 nå :)

Anonymous poster hash: c7a5a...95b
Skrevet

Vi fikk gratis verdivurdering av en megler og kunne bruke den til å forhandle om renten med banken vår :)

Anonymous poster hash: c4414...7aa
Skrevet

Eller ring banken din og be de om å estimere eiendomsverdi. Den er ikke som en takst, men vil gi en pekepinn basert på omsetningstall i området, men hensyntatt byggeår osv.

Anonymous poster hash: 801d4...ab8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...