Sjamis88 Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Hei. Jeg fant ut at jeg var gravid i uke 5+ og tok så fort som mulig kontakt med min lege, dette resulterte i en blodprøve som bekreftet dette. etter blodprøven som var for 3 uker siden har jeg ikke hørt så mye, jeg har fått en time til Fødepoliklinikken den 18.06.14 der det står at jeg skal ha med medisiner som jeg bruker. regner med dette er for og sjekke eventuelt hva som er skadelig og ikke for barnet. Er det normalt at man skal gå på medisiner i 10 uker før man tar en kontroll over hva man får i seg? Jeg tar 2000 MG Keppra 400 MG Lamectal 150 MG Orfiril long 4 MG Folsyre Om noen har hatt det samme vil jeg gjerne høre litt erfaringer om blant annet medisin bruk, fremgangs måte samt når de gikk til ultralyd. Er litt stresset da jeg vil helst ikke ta disse tablettene men har ikke så mye valg enda. Har noen noen tips , råd eller erfaringer. så skrik ut!
:)novemberbarn:) Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 (endret) Jeg har også epilepsi og brukte Lamictal under graviditeten. Jeg fant ut at jeg var gravid i 6 uke. Hadde starta med litt høyere folsyredose enn vanlig etter at jeg slutta med prevensjon. Gikk på det i hele graviditeten. Tok kontakt med nevrologen min når jeg fant ut at jeg var gravid. Gikk til kontroller hos henne. Hadde litt høyere dose med Lamictal enn vanlig som ble trappet ned etter fødsel. Bodde i Oslo og var på Ullevål i uke 14 og tok et tidlig ul. Da var det lege som tok det. Fikk beskjed om at Lamictal var trygge medisiner å stå på når man var gravid. Er lite plaget med anfall og hadde ingen anfall under graviditeten heller. Endret 14. august 2014 av :)novemberbarn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå