Gå til innhold

Hvordan vet jeg hvor han har vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er slapp, temp på 38,9 (etter nesten 2 dager uten feber, hadde feber i 4 dager før der igjen), vrir og vender på seg når han skal sovne, har øynene igjen så det er ikke på trass. Han holder på å sovne og så begynner han å gråte og liksom stivner til litt i hele kroppen og så begynner han å kaste seg fra side til side før han holder på å sovne igjen, og så starter det igjen med gråt og kasting fra side til side. Leggerutinen kan vare i opp til 2 timer, han er tydelig trøtt, så det er ikke for tidlig. Men virker som han har vondt. Dette startet etter at han ble syk. Ikke oppkast eller diare, har våte bleier, hoster ikke, er litt snørrete. Var til legen på lørdag, da hadde han normal crp. Han er jo plaget med noe, kan det være bare feberen? Hvis han har vondt, hvordan kan jeg vite hvor han har vondt og hva som er årsaken? Har gitt paracet, og da roer han seg etter ca 30 min, men har fortsatt problemer med å sovne.

Anonymous poster hash: ff0c6...df3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

han er forresten 13mnd. hi

Skrevet

1 års jeksel eller andre tenner ? Prøv dentinox.

Anonymous poster hash: 3b8cf...ac6

Skrevet

1 års jeksel eller andre tenner ? Prøv dentinox.

får barna så høy feber av det? og er det vanlig med feber i så mange dager? Han er så sliten at han knapt klarer å gråte ordentlig, blir mer ynking. Han har hatt feber fra tirsdag (forrige uke) til søndag kveld, og så startet det igjen i dag. Høyeste måling var lørdag på 40,3

Skrevet

Man får ikke feber pga tenner. Tennene kommer lettere pga feber,og feber skyldes infeksjon.

Så små skal uansett ikke gå så lenge med feber uten å sjekkes,så ta en ny tur til legen.

Anonymous poster hash: 92090...b05

Skrevet

Da ville jeg også dratt til lege igjen. Kan jo være uvi ?

Skrevet

Han har fin urin, drikker masse og tisser deretter. Han ville vel hatt forhøyet crp ved en uvi? Han puster forresten veldig raskt og litt tungt, men det gjorde han på lørdag da han var hos legen også, nevnte det for legen som kikket inn i munnen hans. Fikk beskjed om at det mest sannsynlig var virus i øvre luftveier. Jeg telte at han hadde en pustefrekvens på 70pust/min, og det er ganske høyt selv for en liten tass.... Tenkte kanskje han hadde vondt i halsen, men han har ingen problemer med å svelge mat og drikke. Har forøvrig god matlyst fortsatt.

Skrevet

Men da vet du vel årsaken hvis legen mente det var virus. Du sa jo ikke noe om det i det første innlegget ditt. Hvis du vet årsaken til feber og barnet har influensa symptomer så ville jeg gitt paracet for å lindre feber og smerter. Følg med barnet og ta heller en ny tur hvis tilstanden forverrer seg eller du er bekymret.

Skrevet

Men da vet du vel årsaken hvis legen mente det var virus. Du sa jo ikke noe om det i det første innlegget ditt. Hvis du vet årsaken til feber og barnet har influensa symptomer så ville jeg gitt paracet for å lindre feber og smerter. Følg med barnet og ta heller en ny tur hvis tilstanden forverrer seg eller du er bekymret.

problemet er at jeg ikke vet om han har vondt og i så fall hvor..

Og så ble jeg usikker siden han var feberfri i to dager og i fin form, og så helt plutselig fikk feber igjen og ble slapp og mer utilpass. Da kan det vel ikke være det samme? Skrev at jeg hadde vært til legen og at han hadde normal crp, skal jeg gå ut i fra at det er det samme nå? Hi

Skrevet

Hvis barnet har en respirasjonsfrekvens på 70/min ville jeg sjekket for lungebetennelse. 
Og uansett er det ikke bra at han har gått i 8 dager med feber, dra til legen en gang til!

Anonymous poster hash: 4b77e...a42
Skrevet

Jeg kan igrunn bare svare hva jeg ville gjort. Er det noe jeg har lært så er det å stole på magefølelsen. Hvis du tror han trenger legetilsyn så ringer du legevakt. Hvis du føler det går greit å vente til i morgen så ringer du fastlegen så fort det åpner. Er du bekymret så kan du ringe for å få råd. Ring heller en gang for mye enn for lite. Du kjenner barnet ditt best.

Skrevet

Kan være luftveisinfeksjon, uvi eller ørebetennelse. Uvi trenger ikke gi utslag på crp! Ta en en urinprøve og be dem sende den til dyrking.

Anonymous poster hash: 9a9e1...396

Skrevet

Jeg kan igrunn bare svare hva jeg ville gjort. Er det noe jeg har lært så er det å stole på magefølelsen. Hvis du tror han trenger legetilsyn så ringer du legevakt. Hvis du føler det går greit å vente til i morgen så ringer du fastlegen så fort det åpner. Er du bekymret så kan du ringe for å få råd. Ring heller en gang for mye enn for lite. Du kjenner barnet ditt best.

har dessverre ikke noen magefølelse på dette området enda, han har bare vært syk en gang tidligere så jeg føler meg helt på bærtur her.... Føler at jeg ikke kjenner barnet mitt i dette tilfellet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...