Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Jeg har tatt opp fag som privatist på et år og har hatt eksamen i alle fag. Jeg fyller 25 år i år, har jeg da tilleggspoeng? Legger ved karakterene mine Matte 1p: 2 Matte 2p: 3 Nynorsk: 3 Hovedmål skriftlig: 5 Hovedmål muntlig: 5 Samfunnsfag: 6 Engelsk: 3 Naturfag: 3 Historie: 4 Også gikk jeg på vg1 i 2008 og fikk karakter 3 på prosjekt til fordypning. Regner man med denne karakteren når den er så gammel? Og får jeg alderspoeng når jeg fyller 25 i år? Hvor mange da i såfall? Har ikke fått tilbakemelding på de eksamene jeg har hatt skriftlig enda, men min studieveileder har sett på eksamenene mine og har gitt meg "sånn ca" karakter i de skriftlige fagene. Noen som kan hjelpe meg å regne ut? Vil jeg komme inn på sykepleien til høsten? Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg Anonymous poster hash: 12f7d...cc4
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 jeg har vært hjemme med barn, så jeg har ikke noe praksis. hi Anonymous poster hash: 12f7d...cc4
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Dette kan du enkelt Google deg til selv, men med rask hoderegning har du ca. 3.8 i snitt. Søker du med 23/5-regelen eller ordinært vitnemål? Søker du i ordinær kvote, får du ifølge samordna 8 alderspoeng, etter 23/5 får du 4 (regner med at du er født i 1989 hvis du fyller 25). Det gir deg enten 46 poeng i ordinær kvote eller 42 poeng etter 23/5-regelen. Om du komme inn avhenger av hvor du har søkt. Du kan se tidligere inntakskrav på samordnaopptak.no Anonymous poster hash: 494c6...cc8
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Gjennomsnitt karakteren din er 34:9=3,7777. Litt usikker på dette med alderspoeng. Om du kommer inn eller ikke kommer ann på hvor du har søkt. Er det på et lite tettsted er det mindre plasser og gjerne høyere snitt. I Oslo f.eks vil jeg tro du kommer inn. Det er karakterene dine på standpunkt i 3 klasse som teller, så sjekk vitnemålet ditt. Jeg hadde med en karakter der fra 2 året fordi jeg ikke hadde dette faget siste året. Anonymous poster hash: 3f57f...a46
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Snittet vil potensielt påvirkes av eksamenskarakterene, så dette er basert på det du skriver. Anonymous poster hash: 494c6...cc8
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Sett opp et excelark med de tellende karakterene (hvilke det er står på samordna opptak sine sider), og sett opp et regnestykke basert på de inntakskravene du kommer til å følge (går ut fra at det blir ordinær kvote, siden du er 25 og har tatt fag som privatist). Alderspoeng vil du få, summen finner du på samordna opptak. Snittet på sykepleien varierer fra år til år og fra sted til sted, men på samordna opptak sine sider finner du poenggrensene fra i fjor. Anonymous poster hash: 7ce46...78c
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Takk for svar alle sammen. Jeg har ikke satt meg inn dette med 23/5 regelen osv. Men siden jeg har tatt opp fag som privatist og jeg ikke har realkompetanse så regner jeg med at det er ordinær kvote jeg skal regne ut ifra? Og da fikk jeg 8 alderspoeng? Jeg har søkt på universitetet i agder, og ifølge en karakterkalkulator så kom jeg inn med mine poeng. Så da håper jeg bare at jeg står i matte1p. Den er jeg litt usikker på. Men takk for alle som gadd å ta seg tid til å finne ut snittet mitt. Det var veldig snilt HI Anonymous poster hash: 12f7d...cc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå