Gå til innhold

Kan jeg være skuffet over dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skaffet en venninne av kusina mi jobb. Hun hadde ikke fått jobben uten meg! Hun er verdens herligste, og alle på jobben elsker hun, og hun er blitt veldig populær! Saken er, at jeg fikk baby noen mnd etter hun startet, og jeg sa da flere ganger til henne at det hadde vært hyggelig med besøk når babyen kommer. Hun har ikke gitt lyd fra seg! Er faktisk veldig skuffet jeg, kan ikke noe for det! Skal snart jobbe igjen og, vet ikke om jeg klarer skjule skuffelsen for henne.. Føler på en måte at når jeg har hjulpet henne å få drømmejobben, og jeg sa hun gjerne måtte komme på babybesøk (hun ville da gjerne det), at det er litt skuffende å ikke bare ta kontakt en dag! Synes dere jeg har rett til å være litt skuffet? Eller ordner jeg et problem av noe som ikke er en sak?

Anonymous poster hash: 13d95...b0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at du ikke har rett til å være skuffet. Var du venninne med henne i utgangspunktet og ønsker du virkelig at folk skal besøke deg "under press" fordi du hjalp dem en gang?

Jeg hjelper gjerne andre, men holder meg for god til å kreve noe i retur og bli skuffet når folk ikke innfrir mine ønsker fra dem.

Anonymous poster hash: 3cad0...09c
Skrevet

Jeg mener at du ikke har rett til å være skuffet. Var du venninne med henne i utgangspunktet og ønsker du virkelig at folk skal besøke deg "under press" fordi du hjalp dem en gang?

Jeg hjelper gjerne andre, men holder meg for god til å kreve noe i retur og bli skuffet når folk ikke innfrir mine ønsker fra dem.

ikke venninner i utgangspunktet, men var gode venninner på jobb før jeg gikk ut i perm! Men takk, trenger å få høre meninger, derfor jeg skrev her :-)

Skrevet

Jeg er delvis enig med deg - men er det ikke normal høflighet når noen har hjulpet deg at du takker dem og ev kommer med en oppmerksomhet for det? Ikke at den som hjelper forventer deg eller krever noe, men av ren høflighet. Det å skaffe noen en jobb er ganske stort, det hadde kostet denne damen minimalt å dra på ett besøk når HI fikk baby med en liten oppmerksomhet.

Men HI - hev deg over det, ikke forvent noe som helst av denne damen. Glem hele greia - for din egen del.

Anonymous poster hash: bb923...b8e

Skrevet

ikke venninner i utgangspunktet, men var gode venninner på jobb før jeg gikk ut i perm! Men takk, trenger å få høre meninger, derfor jeg skrev her :-)

Om hun er en god venninne skjønner jeg at du er skuffa, men at du trekker inn jobben og at hun er populær på jobben blir bare sært.

Skrevet

Hos meg ville dette ha havnet i kategorien "filleting", og ikke noe jeg hadde brukt en kalori på. 

Skrevet

Hos meg ville dette ha havnet i kategorien "filleting", og ikke noe jeg hadde brukt en kalori på. 

Du hadde sikkert, som meg, kanskje brukt en kalori på å kontakte henne for å invitere henne på besøk etter at babyen var kommet :D

Hvem sitter og venter mange måneder uten å selv ta kontakt? ;)

Skrevet

Kanskje hun venter på en invitasjon fra deg?!  Lett å være den som venter, kanskje hun ville gi deg tid til å komme deg etter fødsel, og så gikk det bort i glemmeboken... Har du besøkt jobb i permisjonen da?

Dette var en filleting. Ikke la noe så lite ødelegge et godt jobbvennskap!

Anonymous poster hash: e7624...8bc
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt skuffet over uteblitt besøk.

Men synes det er normal høflighet å så takk.

Anonymous poster hash: 26bc0...a91

Gjest Antarctica
Skrevet

Er dere gode venner eller bare tilfeldig bekjente? Hadde dere kontakt og besøkte hverandre før du fikk barn? Det er noe jeg ville ha tatt i betraktning.

Hva med å be alle de du kjenner godt på jobben til et lite lørdagsbesøk for å se babyen?

Skrevet

Kanskje hun venter på en invitasjon fra deg?! Lett å være den som venter, kanskje hun ville gi deg tid til å komme deg etter fødsel, og så gikk det bort i glemmeboken... Har du besøkt jobb i permisjonen da?

Dette var en filleting. Ikke la noe så lite ødelegge et godt jobbvennskap!

Anonymous poster hash: e7624...8bc

har besøkt jobb ja! Og da var hun veldig gira på å møtes og gå tur. Jeg sa da at det ville jeg gjerne, og at hun kan si ifra når hun har mulighet, for jeg har ofte mulighet! Men dersom dere mener dette er en filleting takker jeg for deres mening!:-) da skal jeg legge det bak meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...