Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Jeg sendte skoleungene avgårde i bukse, t-shorte med vanlig genser over og joggesko/tøysko i dag. Jeg sjekker alltid værmeldingen om morgningen, og det var meldt halvskyet og ca 15 grader. I tillegg var det lyst og halvskyet da de gikk i dag. Vel, nå plaskregner der, lyner og tordner! Jeg sitter på jobb, ser ut og lurer veldig på hvordan det går med dem. Håper du får være inne i friminuttene i dag! Anonymous poster hash: 5f349...748
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Uff, beklager tastefeil, skriver fra mobil! HI Anonymous poster hash: 5f349...748
Tired mama Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Du er sikkert ikke den eneste som har gjort det! Håper barna slipper å bli våte i hvert fall! :-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Har de ikke regntøy liggende på skolen? Anonymous poster hash: 763cc...9a1
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Ja, sånn er det, du kan ikke stole på værmeldingene. Det lærte jeg, jeg brukte 6 timer på å lage håndlaget pynt av silkepapir til en bursdagsfeiring. Var meldt strålende vær, da jeg hang ut pynten, var det strålende vær. En time etterpå, da jeg var inne og vasket gulvet, begynte det å hagle enormt og pøse hunder og katter. Og DET tordenværet. Alt jeg hadde laget var fullstendig ødelagt. Etter det stoler jeg ikke på en forbanna værmelding igjen! Anonymous poster hash: 225f1...288
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Du bor nok i nærheten av meg antar jeg. Fytti flate som det blinker og braker ute!! Sjekket du yr.no? Jeg sjekket pent.no i går kveld. Der viser de både yr og storm opp mot hverandre. Yr meldte lettskyet og oppholdsvær, storm meldte ganske mye regn, så her fikk frøkna regntøy i sekken i dag. Og det kommer nok godt med i dag :-) Ser ut til at storm fikk rett denne gangen.. dessverre.. Anonymous poster hash: 0e660...3bf
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Ja, jeg sjekket yr, har den som app på mobilen, og om du bor i Bergen, så er det nok samme sted Minsten har regntøy hengende, men ikke de store barna (mellomtrinnet). HI Anonymous poster hash: 5f349...748
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Hvor bor dere som det lyner og tordner hos? Panikk for at det skal komme hit😳 Anonymous poster hash: f398d...75a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Sinnsykt torden!!! Håper ikke lille i barnehagen blir redd. 😢😢 Håper det gir seg snart! Anonymous poster hash: cbfcb...14d
mamma'n til 2 :) Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Håper det kommer hit! Både store og små her i heimen syns det er veldig spennende :-) Noen som vet hvilken retning det tar?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Regntøy skal alltid henge på skolen! Og nei, elevene MÅ ut fordi de trenger frisk luft mellom timene. Anonymous poster hash: 4a47b...f75
Gjest Julia1984 Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Uavhengig av regn, når det meldes 15 grader blir det ofte mye varmere.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #13 Skrevet 11. juni 2014 Og ja, regntøy skal henge på skolen. Også til mellomtrinnet! Kjempe irriterende med de elevene som ikke har nødvendig utstyr i orden, f.eks regntøy. Noen foreldre tror at barn ikke kan eller skal være ute hvis det regner.. Anonymous poster hash: 4a47b...f75
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #14 Skrevet 11. juni 2014 Og ja, regntøy skal henge på skolen. Også til mellomtrinnet! Kjempe irriterende med de elevene som ikke har nødvendig utstyr i orden, f.eks regntøy. Noen foreldre tror at barn ikke kan eller skal være ute hvis det regner.. Anonymous poster hash: 4a47b...f75 På mellomtrinnet på vår skole har de ikke plass nok til å ha regntøy og lignende hengende, de har heller ikke knagg/kurv til byttetøy slik som på småtrinnet. Barna må kle seg etter været om morgningen. Minstegutten hadde regntøy hengende, men ikke støvler stående. Vi kan ikke ha støvler stående, for da forsvinner de (har "mistet" (jeg vil tro blitt frastjålet) 3 par støvler det siste året!). Heldigvis letnet det nå, så da går det nok fint. Og som bergenser kan jeg love deg at jeg ikke er en mamma som mener at barna skal være inne hver gang det regner, da ville de jo aldri kommet seg ut på vinterhalvåret Men i dag var det litt spesielt pga at det var så ekstremt vær. Til og med i Bergen pleier det ikke å regne så kraftig. HI Anonymous poster hash: 5f349...748
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #15 Skrevet 11. juni 2014 Anonym bruker, on 11 Jun 2014 - 12:35, said: Anonym bruker, on 11 Jun 2014 - 12:21, said: Og ja, regntøy skal henge på skolen. Også til mellomtrinnet! Kjempe irriterende med de elevene som ikke har nødvendig utstyr i orden, f.eks regntøy. Noen foreldre tror at barn ikke kan eller skal være ute hvis det regner.. Anonymous poster hash: 4a47b...f75 På mellomtrinnet på vår skole har de ikke plass nok til å ha regntøy og lignende hengende, de har heller ikke knagg/kurv til byttetøy slik som på småtrinnet. Barna må kle seg etter været om morgningen. Minstegutten hadde regntøy hengende, men ikke støvler stående. Vi kan ikke ha støvler stående, for da forsvinner de (har "mistet" (jeg vil tro blitt frastjålet) 3 par støvler det siste året!). Heldigvis letnet det nå, så da går det nok fint. Og som bergenser kan jeg love deg at jeg ikke er en mamma som mener at barna skal være inne hver gang det regner, da ville de jo aldri kommet seg ut på vinterhalvåret Men i dag var det litt spesielt pga at det var så ekstremt vær. Til og med i Bergen pleier det ikke å regne så kraftig. HI Anonymous poster hash: 5f349...748 Da bør skolen ordne med at regntøy kan ligge et annet tilgjengelig sted for elevene! Håper hvertfall elevene blir sluppet ut i friminuttet. Frisk luft er utrolig viktig i friminuttene! Anonymous poster hash: 4a47b...f75
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #16 Skrevet 11. juni 2014 Det er jo lov å bruke hodet, ikke stole på yr.no... Jeg bor også i Bergen, og mine unger hadde regnjakker i sekken i dag. Fordi det har regnet i natt, og fordi et kjapt blikk på himmelen og et snus i luften fortalte meg at det var risiko for mere regn i løpet av dagen. Trenger ikke yr.no... Anonymous poster hash: b20c8...f1b
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #17 Skrevet 11. juni 2014 Det er jo lov å bruke hodet, ikke stole på yr.no... Jeg bor også i Bergen, og mine unger hadde regnjakker i sekken i dag. Fordi det har regnet i natt, og fordi et kjapt blikk på himmelen og et snus i luften fortalte meg at det var risiko for mere regn i løpet av dagen. Trenger ikke yr.no... Anonymous poster hash: b20c8...f1b Vel, her var det tørt ute på bakken og solen kikket fram da vi gikk, så jeg trodde faktisk ikke det ville regne. Men gjort er gjort, og de har nok overlevd uansett HI Anonymous poster hash: 5f349...748
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #18 Skrevet 11. juni 2014 Anonym bruker, on 11 Jun 2014 - 12:35, said: Anonym bruker, on 11 Jun 2014 - 12:21, said: Og ja, regntøy skal henge på skolen. Også til mellomtrinnet! Kjempe irriterende med de elevene som ikke har nødvendig utstyr i orden, f.eks regntøy. Noen foreldre tror at barn ikke kan eller skal være ute hvis det regner.. Anonymous poster hash: 4a47b...f75 På mellomtrinnet på vår skole har de ikke plass nok til å ha regntøy og lignende hengende, de har heller ikke knagg/kurv til byttetøy slik som på småtrinnet. Barna må kle seg etter været om morgningen. Minstegutten hadde regntøy hengende, men ikke støvler stående. Vi kan ikke ha støvler stående, for da forsvinner de (har "mistet" (jeg vil tro blitt frastjålet) 3 par støvler det siste året!). Heldigvis letnet det nå, så da går det nok fint. Og som bergenser kan jeg love deg at jeg ikke er en mamma som mener at barna skal være inne hver gang det regner, da ville de jo aldri kommet seg ut på vinterhalvåret Men i dag var det litt spesielt pga at det var så ekstremt vær. Til og med i Bergen pleier det ikke å regne så kraftig. HI Anonymous poster hash: 5f349...748 Da bør skolen ordne med at regntøy kan ligge et annet tilgjengelig sted for elevene! Håper hvertfall elevene blir sluppet ut i friminuttet. Frisk luft er utrolig viktig i friminuttene! Anonymous poster hash: 4a47b...f75 Jada, frisk luft er viktig, men jeg vil tro at mine barn ikke er de eneste som kom litt for tynnkledde i dag. Og jeg tenker at det er helt ok å hoppe over ett friminutt når det tordner, lyner og bøtter voldsomt ned. Det sluttet å regne for litt siden, så de har sikkert vært ute i storefri uansett. Og jeg tror neppe skolen kommer til å bli bygget om for å skaffe bedre garderobeplass til elevene fra 5. klasse +. Du har kanskje ikke fått det med deg, men uansett hva regjeringen sier, så foretrekker de å bruke minst mulig penger på skole (bare se på lærerstriden nå der KS vil spare enda mer penger på skolen). HI Anonymous poster hash: 5f349...748
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #19 Skrevet 11. juni 2014 Skriv initialene til barnet med store bokstaver utenpå støvlene neste gang. Pluss stort inni. Hvem vi stjele påskrevne støvler Anonymous poster hash: 06f5d...a0b
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #20 Skrevet 11. juni 2014 Skriv initialene til barnet med store bokstaver utenpå støvlene neste gang. Pluss stort inni. Hvem vi stjele påskrevne støvler Anonymous poster hash: 06f5d...a0b Ja, jeg har begynt med det nå HI Anonymous poster hash: 5f349...748
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå