Gå til innhold

tips til kake/cupcakes/cakepops.. dekor osv til to års dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å lag masse kos på dagen hennes. Kakeoppskrifter osv tas i mot med stor takk. Gjerne andre tips også.

Anonymous poster hash: 022cc...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bakte noen i helgen som ble stor suksess. Jeg bruke denne oppskriften på selve kakedeigen: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/sitroncupcakes-med-marengskrem, men utelot sitronskallet fordi det gir en litt mer bitter og "voksen" smak som barn gjerne ikke liker så godt. Fylte disse i litt mindre former enn de du kjøper i vanlig butikk, og fant noen fine på Panduro, men de har sikkert flere steder. Etter å ha fylt deigen oppi, presset jeg ett bringebær ned i hver cupcake. Så tok jeg utgangspunkt i denne glasuren: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-i-langpanne, men her kjørte jeg en 8-10 bringerbær i foodprocessoren og tok massen gjennom en melsikt og hadde i bringebærsaften som kom ut da. Da måtte jeg ha litt mer melis i også for å få massen fast nok. Nå har du det i en sprøytepose og bruker en stor tip med stjerneform og pynter hver cupcake. Til slutt la jeg på et halvt bringebær på hver av dem som pynt. De smakte veldig friskt og godt, og var søte og se på også :)

Anonymous poster hash: 5b029...b47
Skrevet

Fantastisk. De skal jeg lage. Perfekt. Tusen takk:-)

Anonymous poster hash: 022cc...65e

Skrevet

Gelé i blanke eingongsglas (eller kjøkkenglas) og muffins med melis og nonstop. Etter mi erfaring likar toåringar det enkle.

Skrevet

Gjør det enkelt - dagen er fortunnagjort uansett, og ungen legger ikke merke til noe du gjør................

Min erfaring er jo mer du stresser/jo mer du gjlr istand, jo dårligere blir feiringen.

Tar du det enkelt, kan ingenting bli ødelagt heller.

Anonymous poster hash: 280c6...d14

Skrevet

Jeg baker mye og har prøvd det meste, men min erfaring er at barna vil ha det enkelt.

Cupcake med masse flott frosting o.l. tar de fra fatet, spiser et tygg eller to og lar det bli liggende...

Men enkle lyse muffins med sjokoladebiter i, pyntet med helt vanlig melisglasur farget i en sprek farge og kakastrøssel på toppen, det forsvinner i forrykende tempo.

Hadde barneselskap her forrige helg og lagde muffins med rosa melisglasur pyntet med slike perler i forskjellige farger som du får på butikken (kakepynt). Satte et lite papirflagg i hver muffins og satte frem på bordet, ungene kastet seg over dem, en i hver hånd og en i munnen fordi de var redd det skulle bli tomt før de skulle ha runde nr to ;)

Spør jeg ungene her hva jeg skal lage er svaret alltid muffins med sjokoladebiter og melis om er rosa, eller blå, eller grønn, eller gul, eller lilla (ja jeg har mange forskjellige farger i skapet etterhvert ;))

Anonymous poster hash: db6c2...965

Anonymous poster hash: db6c2...965

post-42-0-26749300-1402475192_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...