Gå til innhold

Video/film i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om at barna i barnehagen får se en videosnutt på pc en gang i blant? Er dette helt uakseptabelt eller kan det være greit som et avbrekk en sjelden gang?

Anonymous poster hash: f2778...a79
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber selv i bhg, og mener at alt med måte! Vi hadde en kinoformiddag med film og popcorn når været ute hadde vært dårlig i en uke.. Så barna måtte få et tilbud som var spennende:) Men d hører med til at det er yderst sjeldent:)

Vi er av den oppfatningen at vi i barnehagen skal gi et annet tilbud enn hjemme, og i mange hjem er det ofte tv og data på ettermiddager:)

Anonymous poster hash: 6db14...3c8
Skrevet

Jeg synes også alt med måte. I vår barnehage så barna på stor avdeling på julekalenderen hver morgen før jul. Altså i en periode på drøye 3 uker. HELT greit, da dette ble et kjempekoselig innslag i barnas dag.

De har også fått se film en sjelden gang, og da er jo det kjempestas! Alt med måte, synes det er rart hvis barnehagen skal måtte ha totalt filmforbud for ungene.

Anonymous poster hash: d03b7...9ad
Skrevet

Så lenge det er veldig sjeldent og det passer inn i prosjekter eller andre ting de driver med, synes jeg det er ok, men det bør ikke være noe de gjør hver uke.

Anonymous poster hash: ba05a...7a0
Skrevet

En sjelden gang er ok, men i barnehagen min datter gikk i var det nærmest daglig og det syntes jeg var irriterende. Spesielt irriterende var det at de alltid måtte se noe på data mens de spiste (for å få dem stille) og at de så reprise av gårsdagens barnetv. Jenta mi ble hysjet på da hun kom og ville leke fordi de skulle se tv, det synes jeg ble veldig feil.

Gjest Julia1984
Skrevet

Mine barn går i en barnehage som er ute både før og etter lunch, sommer som vinter. Når de da en sjelden gang tar en brekk og ser på noe så er det helt greit. Men min eldste gikk i en barnehage hvor de var inne uansett vær til etter lunch, selv om strålende fine vår og sommerdager. Da så de film etc. Det var IKKE greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...