Gå til innhold

Er det mye kallorier i popcorn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg slanker meg, men skeiet ut i går med popcorn. Noen som vet om det er mye kallorier i det. Var en pose med micropop. Ja jeg spiste hele posen :rodme:



Anonymous poster hash: de9df...2a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp upoppet og pop selv, mikropop er ca 400+ (fra 465 til 380 avhengig av merke) kcal pr 100 g tror jeg. Og selv om 100 gram popkorn er mye, så kan du jo ha i bakhodet at mikropop har både usunne oljer(de fleste) og mye salt i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upoppet er vel best. Jeg har en liten popcornmaskin som man ikke tilsetter olje eller smør til. Bare salt og mengde bestemmer man selv. Mye sunnere enn micropop som har mye fett. Det skal stå hvor mye kalorier på pakken. Er uansett helt greit å skeie ut i blant.

 

Anonymous poster hash: e2d68...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upoppet er vel best. Jeg har en liten popcornmaskin som man ikke tilsetter olje eller smør til. Bare salt og mengde bestemmer man selv. Mye sunnere enn micropop som har mye fett. Det skal stå hvor mye kalorier på pakken. Er uansett helt greit å skeie ut i blant.

 

Anonymous poster hash: e2d68...bdd

Hehe mente ikke upoppet, mente selvpoppet.

 

Anonymous poster hash: e2d68...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I micropopcorn er det akkurat like mange kalorier som i potetgull, bare les på utsiden, over 500 kalorier i 100 g. Før du putter den posen i mikroen ligger jo de upoppede kornene i en tykk masse av fett, og det fettet er i tillegg skikkelig usunt (bl.a palmeoje i de fleste merkene)

 

Men kjøper du en pose med upoppede korn og popper selv i en kjele med litt olje i bunnen er det helt ok å skeie ut med av og til.



Anonymous poster hash: 2e5db...e68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...