Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Hvis noe ligger ute til en veldig høy pris, pruter dere da? Anonymous poster hash: 36211...dbb
Gjest Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 ER en uting dette med pruting synes nå jeg! Setter jeg en pris på en vare, så vil jeg ha den prisen. Sjekker terrenget først hva andre tar, og legger meg litt under deres pris, for at jeg skal bli kvitt det jeg selger
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 ER en uting dette med pruting synes nå jeg! Setter jeg en pris på en vare, så vil jeg ha den prisen. Sjekker terrenget først hva andre tar, og legger meg litt under deres pris, for at jeg skal bli kvitt det jeg selger Helt enig! Hater når folk pruter på det jeg selger og det verste aller verste jeg vet er; hvis jeg selger noe for 1500kr så får jeg spm om de kan få det for 1000kr, noen ganger så gir jeg etter også hører man ikke noe fra dem plutselig. Hva faen er vitsen med å spørre da? Anonymous poster hash: 486d8...22e
elinna Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Kommer litt an på. Pruter hvis jeg synes prisen er for stiv. Synes det er helt greit, fritt valg for selgeren om de vil gå med på det eller ikke og et tilbud er ofte bedre enn ingenting.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Nei, pruter aldri. Synes det er ufint. Dersom noen har priset for høyt, lar jeg simpelthen være å henvende med til vedkommende. Anonymous poster hash: 9caa3...ec8
Gjest cd0da Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Jepp, jeg pruter om jeg synes prisen er for høy. Når jeg selger ting legger jeg meg også litt over prisen jeg egentlig kunne tenkt meg slik at jeg allikevel får ønskelig pris om noen pruter. Pruter de ikke så har jeg tjent litt ekstra uansett
Gjest Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Solgte forresten endel babyutstyr da vi flyttet i vinter, og på disse facebookgruppene var det helt umulig å bli kvitt tingen, siden folk skulle ha det gratis. Ikke pokker. La det ut på Finn og folk kom langveisfra for å sikre seg Stokkevogn, bilseter, senger ol OG til den prisen som jeg ønsket.
amandine Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Det synes jeg er helt greit, ikke noe problem i det hele tatt. Selger har et forslag til pris, og kjøper kan ha et forslag. Det er jo i begges interesse å bli raskt enige. Jeg avslår hvis jeg får tilbud jeg ikke vil akseptere, ikke verre enn det.
Monica Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Jeg kjøper en del på finn, og pruter nesten aldri. Kjøper jo det jeg synes har en god pris. Men er det noe jeg kunne tenke meg, ser at det har ligget ute lenge, og det har en pris jeg synes er litt for høy, så spør jeg enten om pris kan diskuteres eller kommer med et lavere tilbud. De gangene jeg har solgt noe på finn, så synes jeg folk stort sett pruter.
Håper<3 Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Ja, hvis prisen er veldig høy gjør jeg det, så får det være opp til selger om de ønsker å godta eller ei.Når jeg selger noe selv legger jeg det gjerne ut for mer enn det jeg i utgangspunktet ønsker for varen fordi jeg regner med folk kommer til å prute...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Pruter når prisen er urimelig. F.eks sprinkelseng fra Ikea selges til 100 kr under utsalgspris. Da spør jeg f.eks om det er ok med halv pris. På enkelte fb-sider er det helt urimelig prising til tider på tidvis ting som burde vært på søppeldynga. Så forøvrig nettopp en som skulle selge 250 babyplagg i str 50-68 for kr 5000....galskap! Hvem trenger uansett 250 plagg i str 50-68....? Anonymous poster hash: 00a3f...4bd
Steget Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Jeg pruter hvis noe har ligget lenge ute uten å bli solgt. det viktigste er vel å bli kvitt det du selger. og de kan godt si nei, da vurderer jeg om jeg vil gi det de vil ha eller om jeg venter til neste mulighet. De som ikke godtar pruting for heller skrive det i annonsen, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #13 Skrevet 11. juni 2014 Pruter når prisen er urimelig. F.eks sprinkelseng fra Ikea selges til 100 kr under utsalgspris. Da spør jeg f.eks om det er ok med halv pris. På enkelte fb-sider er det helt urimelig prising til tider på tidvis ting som burde vært på søppeldynga. Så forøvrig nettopp en som skulle selge 250 babyplagg i str 50-68 for kr 5000....galskap! Hvem trenger uansett 250 plagg i str 50-68....? Enig med deg - innimellom gode kupp er enkelte enten utrolig frekke eller naive/dumme - det er jo privat bruktmarked vi snakker om og ikke butikk med garanti.. Vi handler en del på finn først og fremst fordi det er miljøvennlig og ikke for å spare penger - idag er det så mange vannvittige tilbud i butikkene at det i mange tilfeller ikke utgjør noen forskjell.. Anonymous poster hash: 413ef...e44
monson Skrevet 11. juni 2014 #14 Skrevet 11. juni 2014 ja, om det er noe som jeg føler er priset høyt så pruter jeg ofte. Heelt greit å gjøre spør du meg
me_87 Skrevet 11. juni 2014 #15 Skrevet 11. juni 2014 Ja pruter ofte jeg. Men på mine egne salgsannonser så skriver jeg tydlig at prisene er ferdigprutet.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #16 Skrevet 11. juni 2014 Ja pruter ofte jeg. Men på mine egne salgsannonser så skriver jeg tydlig at prisene er ferdigprutet. Spesielt.... Anonymous poster hash: 5c738...75d
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #17 Skrevet 11. juni 2014 Har aldri pruta i mitt liv trur jeg. La ut noe til halvpris på facebook som ennå lå i plasten, dvs ikke brukt. Nypris ca 1300 og jeg la den ut til 600kr, tenkte at det var en snill pris for noe ubrukt. Har sett budrunder hvor sluttprisen har blitt nesten nypris. Var ei som mente at selvfølgelig skulle hun få den til 300kr siden ingen andre hadde vist interesse etter så lang tid. Jeg hadde lagt den ut 3 dager før. Enkelte folk er frekke! Aldri blitt pruta på på finn.no Anonymous poster hash: 908b5...ccf
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #18 Skrevet 11. juni 2014 Ja pruter ofte jeg. Men på mine egne salgsannonser så skriver jeg tydlig at prisene er ferdigprutet. Fordi du setter prisen lavt selv da eller? Anonymous poster hash: 36211...dbb
Modesty Blaise. Skrevet 11. juni 2014 #19 Skrevet 11. juni 2014 Jeg pruter alltid, det har nesten blitt en prinsipp Jeg tar utgangspunkt i at selger har mer lyst til å bli kvitt det, enn at det er viktig for meg å kjøpe det. Syns det er ganske morsomt å se hvor langt ned jeg klarer å presse prisen
Vaffelstrikk Skrevet 11. juni 2014 #20 Skrevet 11. juni 2014 Nei, jeg går heller forbi annonser som er for høyt priset. Med mindre det skulle være noe veldig spesielt. Blir irritert av at folk alltid skal prute. Det er sikkert fordi jeg sjekker markedet og ligger litt under tilsvarende objekter i pris når jeg annonserer. Har som regel fått mange henvendelser fra Finn.no, så kanskje jeg heller burde arrangere budrunde neste gang..
Tjofsen Skrevet 11. juni 2014 #21 Skrevet 11. juni 2014 Har handlet mye på finn og har kun prutet én gang. Det var på en vare som hadde ligget ute lenge. Endte opp med at jeg kjøpte ny vare til noen kroner ekstra.
me_87 Skrevet 11. juni 2014 #22 Skrevet 11. juni 2014 Ja pruter ofte jeg.Men på mine egne salgsannonser så skriver jeg tydlig at prisene er ferdigprutet.Fordi du setter prisen lavt selv da eller? Anonymous poster hash: 36211...dbb Nei vil jo ha høyest mulig pris,å da er det bedre å bare sette en fast pris som jeg holder meg til.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #23 Skrevet 11. juni 2014 Ja pruter ofte jeg.Men på mine egne salgsannonser så skriver jeg tydlig at prisene er ferdigprutet.Fordi du setter prisen lavt selv da eller? Anonymous poster hash: 36211...dbb Nei vil jo ha høyest mulig pris,å da er det bedre å bare sette en fast pris som jeg holder meg til. Jaja, så lenge den blir solgt... Anonymous poster hash: 02584...c5f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #25 Skrevet 11. juni 2014 Hver gang jeg selger noe på finn kommer det alltid frekke mailer og meldinger fra folk som vil betale mye mindre.. Jeg svarer dem ikke en gang, får alltid solgt til prisen jeg legger ting ut for, eller mer. Synes det er smålig og frekt å prute Anonymous poster hash: e44b1...4c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå