Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #1 Skrevet 11. juni 2014 Jeg ønsker å si så mye til legen min, men så snart jeg prøver å si noe om mannen min, sier legen at jeg må prate med ei venninne. Trist syntes jeg, for det hadde hjulpet på helsa min om jeg hadde det tipp topp på alle områder. Anonymous poster hash: 4c63d...b55
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #2 Skrevet 11. juni 2014 Jeg tør ikke når han kjenner alle mine næreste. Men hvis jeg hadde begynt og fått det svaret du har fått, hadde jeg bestilt en time hos en annen lege. Evt. Byttet. Hadde en venninne som gikk til legen og pratet Anonymous poster hash: d5d56...f70
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. juni 2014 #3 Skrevet 11. juni 2014 Nei, slik ser jeg ikke på min fastlege. Er der for å få hjelp dersom det er noe medisinsk. Bruker kun lege hvis det er høyst nødvendig. Og kan gå år mellom hver gang. Be om henvisning til terapeut dersom du har behov for å snakke ut.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #4 Skrevet 11. juni 2014 Nei, han er en ung fyr på min alder og jeg er rett og slett ikke komfortabel med å ta opp ting ang underlivet feks. Han spurte om jeg ønsket å sjekke brysten for kuler ved forrige svangerskapskontroll og da sa jeg nei selvom det kanskje hadde vært lurt. Hadde det vært en eldre kvinne så hadde jeg sagt ja. Er ikke komfortabel med å sitte å snakke om utfod i graviditeten liksom. Vet at han er profesjonell, men problemet ligger hos meg. Dessverre Anonymous poster hash: 1c837...85c
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #5 Skrevet 11. juni 2014 Om selve kroppen, ja, men ikke om følelser. Anonymous poster hash: 19a99...4d8
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #6 Skrevet 11. juni 2014 Nei, han er en ung fyr på min alder og jeg er rett og slett ikke komfortabel med å ta opp ting ang underlivet feks. Han spurte om jeg ønsket å sjekke brysten for kuler ved forrige svangerskapskontroll og da sa jeg nei selvom det kanskje hadde vært lurt. Hadde det vært en eldre kvinne så hadde jeg sagt ja. Er ikke komfortabel med å sitte å snakke om utfod i graviditeten liksom. Vet at han er profesjonell, men problemet ligger hos meg. Dessverre Anonymous poster hash: 1c837...85c Nei, han er en ung fyr på min alder og jeg er rett og slett ikke komfortabel med å ta opp ting ang underlivet feks. Han spurte om jeg ønsket å sjekke brysten for kuler ved forrige svangerskapskontroll og da sa jeg nei selvom det kanskje hadde vært lurt. Hadde det vært en eldre kvinne så hadde jeg sagt ja. Er ikke komfortabel med å sitte å snakke om utfod i graviditeten liksom. Vet at han er profesjonell, men problemet ligger hos meg. Dessverre Anonymous poster hash: 1c837...85c Men hvorfor bytter du ikke fastlege da? Anonymous poster hash: ba8a2...0e0
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #7 Skrevet 11. juni 2014 Nei, han er en ung fyr på min alder og jeg er rett og slett ikke komfortabel med å ta opp ting ang underlivet feks. Han spurte om jeg ønsket å sjekke brysten for kuler ved forrige svangerskapskontroll og da sa jeg nei selvom det kanskje hadde vært lurt. Hadde det vært en eldre kvinne så hadde jeg sagt ja. Er ikke komfortabel med å sitte å snakke om utfod i graviditeten liksom. Vet at han er profesjonell, men problemet ligger hos meg. Dessverre Anonymous poster hash: 1c837...85c Kunne du byttet til en kvinnelig lege som har født da? Høres jo leit ut at du ikke skal kunne ta opp ting vedr helsa. HI Anonymous poster hash: 4c63d...b55
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. juni 2014 #8 Skrevet 11. juni 2014 Det vil tiden vise. Nå har jeg byttet, og satser på at han er gull verdt! Han er like gammel som meg, og han er lege på helsestasjonen så har hilst på han og snakket med han. Virker som en ålreit fyr som ikke er så "stiv" og firkanta... Han jeg har nå har jeg overhodet ingen kjemi med!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #9 Skrevet 11. juni 2014 Jeg har hatt samme lege i 20 år, så jeg klarer ikke å bytte. Jeg gleder meg til å se han hver gang, fordi han er så empatisk. Jeg kan forsåvidt prate om alt, men ikke om mannen min for der setter han en grense. Det er ikke slik at jeg trenger terapeut og jeg er glad i mannen min. Det er bare det at han er alt for lite tilstede og tar i et tak med barna/hjemmet, noe som forverrer min sykdom fordi jeg ikke får nok hvile. Ellers så er det en episode for noen år siden jeg ønsker å fortelle om for å forklare knekken jeg fikk da, som jeg ikke får meg til å si siden han setter grenser. HI Anonymous poster hash: 4c63d...b55
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Ja, jeg kan ta opp alt med ham, men han er jo lege og ikke psykolog. Dersom jeg hadde hatt stort behov for å prate hadde jeg nok heller bedt om henvisning til psykolog/psykriater. Legen min har det som regel veldig travelt, så det er ikke tid til å sitte der og øse av seg om alt jeg tenker på. Anonymous poster hash: 0e537...304
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Det vil tiden vise. Nå har jeg byttet, og satser på at han er gull verdt! Han er like gammel som meg, og han er lege på helsestasjonen så har hilst på han og snakket med han. Virker som en ålreit fyr som ikke er så "stiv" og firkanta... Han jeg har nå har jeg overhodet ingen kjemi med! Lykke til med ny lege. Dette lover godt. HI Anonymous poster hash: 4c63d...b55
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Ja, jeg kan ta opp alt med ham, men han er jo lege og ikke psykolog. Dersom jeg hadde hatt stort behov for å prate hadde jeg nok heller bedt om henvisning til psykolog/psykriater. Legen min har det som regel veldig travelt, så det er ikke tid til å sitte der og øse av seg om alt jeg tenker på. Anonymous poster hash: 0e537...304 Føler bare at det ikke er så ille at jeg trenger psykolog da. Ellers så tar han seg god tid og hører gjerne på mye. Han er stort sett mye forsinket, og det syntes jeg er greit fordi han ser pasientene. Det er bare mannen min han ikke vil høre om. Jeg er enig i at det ikke er hans jobb å høre på alt da, men det er jo med på å forklare hvorfor jeg ikke kommer meg så raskt som jeg burde. Føler meg som alenemor til 3 små mesteparten av tiden. HI Anonymous poster hash: 4c63d...b55
Tjofsen Skrevet 11. juni 2014 #13 Skrevet 11. juni 2014 Ja, har en fantastisk lege som jeg kan fortelle alt til. Han har min fulle tillit.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #14 Skrevet 11. juni 2014 Ja, har en fantastisk lege som jeg kan fortelle alt til. Han har min fulle tillit. Godt å høre. Så heldig du er :-). HI Anonymous poster hash: 4c63d...b55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå