Gå til innhold

9 pp, over lengre tid. Kan man....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo det at de fleste blir gravid etter ett år med prøving. Nå er jeg i mitt niende forsøk, men det er over en periode på 4 år. 

Kan jeg regne disse 9 pp, som 9 mndr, eller kan jeg ikke det, siden det er spredd over så lang tid? 

Jeg er i slutten av 20-årene, om det har noe å si...

Anonymous poster hash: 87466...384
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies jo det at de fleste blir gravid etter ett år med prøving. Nå er jeg i mitt niende forsøk, men det er over en periode på 4 år.

Kan jeg regne disse 9 pp, som 9 mndr, eller kan jeg ikke det, siden det er spredd over så lang tid?

Jeg er i slutten av 20-årene, om det har noe å si...

Vet ikke egentlig svaret på spørsmålet ditt, godt mulig du kan få hjelp av lege nå.

Men det er ikke sånn at kroppen er like mottakelig hele tiden. Det sies vel at man kun kan bli gravid 25% av månedene, selv med normal fruktbarhet. Dette er selvsagt veldig individuelt. Men, bl.a. derfor bør man prøve flere måneder etter hverandre. Gjør et litt intensivt forsøk samtidig som oppsøker lege i alle fall, den kan hende det hjelper :)

Anonymous poster hash: 89c0e...abb

Skrevet

Nei. Det menes 12 mnd sammenhengende.

Hvorfor hr du prøvd over flere perioder?

Anonymous poster hash: d376e...378
Skrevet

Jeg vil si nei, som hun over forklarer. Om du bruker hormonell prevensjon men kun kutter i korte perioder så er det ikke sikkert du er helt fri for prevensjon.

Kjøp deg billigstrimler på nett med eggløsning og graviditetstester. Dette for å lettest finne ut når du har eggløsning.

Skrevet

Jeg bruker el tester :)

Er singel prøver med donor, derfor er det spredd over tid.

Er gått mer inn for det nå, og satser på å kjøre på til det sitter denne gangen, for føler tiden begynner å renne ut litt for fort. Plutselig er man 30, og jeg ønsker meg jo mer enn ett barn også.

Takk for svar!

Skrevet

Ah, det stiller det seg annerledes så klart ;)

Hør med klinikken du bruker eller evt klinikk bør deg meg gyn tilgjengelig. Regner med du er testet opp, ned og i mente. Men de har sikkert litt mer hjelp enn vi kan stille med.

Skrevet

Hei. Jeg har to donorbarn blitt til med inseminasjon... Jeg var i slutten av 20 årene begge gangene. Fikk beskjed om fra klinikken at kvinner på min alder trengte i snitt 3-4 forsøk... Så har du hat 9 forsøk er det kanskje best å endre metode? Regner med du har vært hos gyn og sjekket at alt er i orden før du satte i gang? Lykke til

Skrevet

Hvis det ikke gikk denne gangen heller, skal jeg ta kontakt med legen å høre hva han sier. 

Eller kanskje jeg burde la det gå 2 forsøk til etter dette om det ikke går veien, før jeg gjør noe mer. Kan ofre såpass med tid, da får jeg jo hatt 4 forsøk sammenhengende. Det har jeg jo ikke hatt før. Så det kan jo være det, at jeg har spredd det over for lang tid. Tok det slik med ro tidligere, men nå kjenner jeg at det haster litt mer  :P

Skrevet

det skader ikke å ta kontakt med legen nå, så kan du få henvisning til gyn, og prøve mens du venter på undersøkelse.

her tok det 6 mndr før vi fikk time hos gyn.... så har du dårlig tid, så anbefaler jeg deg å evt gå privat- men det koster jo mye mer da... men da får du hjelp med en gang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...