Gå til innhold

Trenger hjelp.. Please! Desperat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt alvorlig gresspollen allergi i mange år.

Har blitt vaksinert, men stoppet halvveis pga alvorlige bivirkninger,

Har prøvd alt av medisiner.

I dag har jeg dryppet øynene mine så mange gng i dag. Det klør som besatt i halsen og ganen. Er jeg ute så nyser jeg som en gal. Jeg blør neseblod, klør som en GAL i øynene og de er HOVNE og rød. Om morgenen er de klistret igjen.

Hva gjør jeg???? Legen bare gir meg nye medisiner som ikke hjelper.

Jeg er tungpusten og har hjerteklapp.

Kan kanskje prøve kortison igjen, men redd for å gå opp i vekt?

Blir snart desperat!!!!! Kan jo ikke være ute:((( kan ikke se ungen min spille fotball. Og nå som sommeren endelig kommer.

Hjelp!

Anonymous poster hash: 014d0...f0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn noen som er virkelig dyktig på kosthold. På østlandet har du flere klinikker, du har dr øverby i arendal, du har andre terapeuter rundt om i landet. Få tatt en matintoleransetest hos disse - som tester mer enn blodprøver hos vanlig lege gjør.

Få en ordentlig kostgjennomgang med dem og hold deg veldig nøye til det kostholdet som de finner ut fungerer for deg og din kropp.

Bruk i tillegg akupunktur! Kosthold og akupunktur er suverent mot allergier! :)

Har sett utrolig mange etter hvert som blir helt eller delvis kvitt sine pollenplager/allergier.

Også personer som har vært like plaget som det du beskriver her! De fleste kan etter hvert kutte ned eller helt bort medisiner når de kjenner at de ikke lenger reagerer så mye.

Akupunktur en gang i uken under sesongen kan også være suverent for noen for å holde symptomene i sjakk.

Anonymous poster hash: f155e...e90
Skrevet

Tusen takk for flott og utfyllende svar:)

Jeg har for flere år siden kuttet ut både melk, gjær, sukker og mel i samråd med akupunktør, parallelt med akupunktur. Dessverre hjalp ikke dette på plagene:(((

Skrevet

Ørefrø!! Jeg ble plutselig plaget og fikk påvist kraftig gresspollen allergi. Influensa døgnet rundt og kunne ikke gå forbi nyklipt gress. Prøvde ørefrø i fjor og dette er min andre symptomfrie! Sommer. Jeg ligger og ruller i gresset med barna. :) det er et lite frø som du klistrer på et punkt oppe på øret. Dette bittelille punktet vil for deg være veldig veldig ømt. Ørefrøet skal sitte på til det faller av. Du kan trykke på det for å stimulere. Nesten som akkupressur uten nål. Går på det samme.

Anonymous poster hash: 607ec...e48

Skrevet

*akupunktur

Anonymous poster hash: 607ec...e48

Skrevet

Tusen takk for flott og utfyllende svar:)

Jeg har for flere år siden kuttet ut både melk, gjær, sukker og mel i samråd med akupunktør, parallelt med akupunktur. Dessverre hjalp ikke dette på plagene:(((

Det er derfor jeg anbefaler deg å få tatt en god matintoleransetest (f.eks. EU biotek. Ellers har Lab1 også gode tester som du kan sjekke). Av og til er det ting man ikke føler man har symptomer av når man spiser som likevel gjør at immunforsvaret ditt sliter. Og i pollensesongen så sliter det nok allerede, og da greier det ikke å takle pollen i tillegg - og så reagerer du på pollen, men lever fremdeles i uvitenhet om det du trolig reagerer på.

Trolig må du bygge opp tarmbakteriefloraen din også for å styrke immunforsvaret ditt.

Så sjekk der du bor om du finner dyktige kostholdsterapeuter, og kanskje en annen akupunktør også.

Ikke gi opp - har sett folk som har vært helt ferdig hele pollensesongen, gått på tabletter, nesespray og øyedråper, samt vært inne på sykehuset flere ganger for sprøyter (kortison, tror jeg det var) som har blitt så bra at de har kunnet kutte alle medisinene. Men det har krevd at de har vært veldig konsekvent med kostholdet, spesielt i pollensesong.

Men du trenger å finne de terapeutene som er virkelig dyktige!

Anonymous poster hash: f155e...e90

Skrevet

Tusen takk for svar! Dette er SÅ notert og skal prøves ut!

Ligger på sofaen med solbriller og aner ikke hva jeg skal gjøre:(

Det føles ut som hele halsen sveller opp og det er tidvis tungt å puste.

Hater å klage og være til bry for noen.

Men dette er så forringende for meg:(

Brystet verker og jeg er helt utmattet, selv om hodet bobler over av glede så er hele kroppen utmattet:(

Skrevet

Har du prøvd homeopat? Har hørt om flere som har fått hjelp der.

Lykke til og god bedring.

Anonymous poster hash: ef3e2...2f2

Skrevet

Broren min går nå gjennom et vaksinasjonsprogram på Kalklinikken i Oslo. Han begynte ifjor og var allerede i år langt bedre.

Han Jar i perioder gått på kortison pga pustebesvær, kanskje dette kan være litt nødhjelp for deg?

Bare så det er sagt, han har prøvd alt av akupunktur, homeopati og annen alternativ behandling.

Lykke til!

Skrevet

Til deg som anbefaler matintoleransestester.  Da man er ekstremt allergisk, så kan faktisk svaret komme tilbake at man reagerer på omtrent alt. Jeg har selv prøvd, hva skal jeg gjøre da, slutte å spise. Spesialistene på Ullevål sier og at disse testene er ikke bra nok. For jo mer allergisk du er, jo mer reagerer man på denne testen, og i midt tilfelle på alt. Men jeg er jo ikke allergisk mot all mat.

Det som har hjulpet meg er akupunktur, og medisinen singulair. Men sliter om dagen jeg og.

Anonymous poster hash: 7d737...dd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...