Gå til innhold

Barnehageansatte: hvorfor sladrer dere om foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt tydelig at dere gjør det. Er så glad jeg slipper å jobbe sammen med sånne kjerringer. Mye misunnelse og andre ting ute og går..

Anonymous poster hash: 63846...5b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh yes! jeg har jobbet i bhg, og der var ped.leder den værste sladder "kjerringa" av dem alle..

Skrevet

Har jobbet mange plasser (barnehage nå) og det er helt naturlig at man snakker sammen om de folka man møter. Men å snakke drit er selvfølgelig frekt men det har jeg aldri hørt en kollega gjøre på jobb i barnehagen. Og vi har taushetsplikt så sier aldri noe til andre.

Anonymous poster hash: 3df7c...711

Skrevet

Der barnet mitt gikk i. Barnehage tidligere der var de ekstrem når det gjaldt å slenge dritt om foreldrene og ungene våre Jeg fikk plutselig en dag slengt i meg, fra en annen mor, at styreren i bhg hadde stått og snakket negativt om meg til henne og et par andre foreldre..

Jeg var den eneste i barnehagen som var alene med barn og det var visst veldig negativt, det førte til grunnløse spekulasjoner og beskyldninger som ikke harmonerte med virkeligheten. Det gikk så langt at kommunesjefen ble involvert og dama som drev barnehagen fikk seg "en skrape i lakken" etter denne episoden var det flere som tok ungene sine ut av barnehagen , deriblant meg .

Anonymous poster hash: 846d6...5a6

Skrevet

Mange uproffe barnehageansatte! Jeg begynner i august i ny jobb, og selv med mindre erfaring enn andre foreløpig forstår jeg at det ikke passer seg å snakke dritt om foreldrene i barnehagen, spesielt ikke til andre foreldre! At det snakkes om foreldrene er naturlig, og i visse tilfeller er det jo bekymringsmeldinger osv. blir vel kanskje litt "dritt" kollegene i mellom. Men de som ikke skjønner dette er upassende bør ikke jobbe med mennesker, for da mangler de sosiale antenner! Har aldri hørt sladder annet enn hyggelig sladder så langt i kulissene der jeg har jobbet, men kanskje det er fordi vi har foreldre som er veldig hyggelige? Ikke vet jeg!

Anonymous poster hash: f0138...575

Skrevet

Høres trist ut. Blir nesten reddfor å sende ungeni bhg.

Anonymous poster hash: dd232...267

Skrevet

Da jeg studerte var i praksis i både Bhg og skole, har ikke hørt direkte drittsnakk.

Jeg var at jeg har blitt snakka om i bhgen til mine barn. Ikke direkte dritt det jeg fikk høre. Men hadde møte med styrer og en av pedagogene visste plutselig noe om meg som ble sagt på møtet. Ingen big deal egentlig. Jeg har også møtt dårlige holdninger fra en ansatt. Og da sa jeg at jeg bryr meg ikke om hva dere sier om meg når jeg ikke er her, men når jeg er her forventer jeg å bli møtt med respekt.

Anonymous poster hash: 4f64a...c2f

Skrevet

jobbet flere år i bhg, aldri slengt dritt om foreldrene. vi utdeler innformasjon som er relevant for hverandre og spør hverandre etter råd der det er nødvendig.

til gjengjeld så opplever jeg mye stygt fra foreldrene, ikke artig måtte ta imot uten å kunne forsvare seg!

Anonymous poster hash: b7638...844
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og slenger aldri dritt om foreldre. Er det noe vi bekymrer oss for eller om det er noe som er ett problem, blir det tatt opp med de ansatte på avdeling eller styrer. Aldri de andre foreldrene eller baksnakking på huset.

Anonymous poster hash: 224d5...5f4

Skrevet

Det er selvsagt særdeles uproft om de holder på slik, men hvorfor gå å bekymre deg? Du vet selv hva som er sant eller ikke. Om du står for dine valg så spiller det vel ingen rolle hva ukjente mennesker synes om det?

Skrevet

Dette gjelder kjerringstyrte arbeidsplasser generelt.

Anonymous poster hash: 5f152...f6f

Skrevet

Jeg har jobbet i Bhg noen år, men jobbet flere år på andre Arb.plasser. Jeg merket ikke noe sladring!! Jeg kunne tenkt meg litt sladder derimot :D Det var forbud mot sladring, var ikke sladring innad blant ansatte heller. Spesielt synes jeg, men veldig behagelig da :)

Anonymous poster hash: 25407...67a

Skrevet

Det finnes utrolig mange barnehageansatte og det vil alltids finne noen som snakker dritt om foreldre eller andre der som i andre jobber. Men du trenger da ikke dra alle under en kam allikevel.

Måten du skriver på og en del andre sier jo at du mener alle damer som jobber i bhg automatisk er en dritt kjerring som lager trøbbel og sprer dritt rundt seg.

Er det ditt syn så bør du snarest mulig ta barna ut av bhg for du kan da ikke overlate det kjæreste du har til mennesker du syntes så dårlig om, hva slags mor er du da?

Nei jeg jobber ikke i bhg og jeg kan si at jeg stoler helt og fullt på de ansatte i bhg her at de ikke snakker negativt om meg til andre og jeg vet de ikke snakker negativt om andre til meg.

Det er ikke kultur for slikt i bhg her, i de bhg hvor det er et stort problem tror jeg rett og slett at det i løpet av årene har blitt en kultur og aksept for slik oppførsel.

Så om man opplever at det skjer så skal du ta kontakt med den som er over den ansatte det gjelder og klage. Tviler på at det hjelper å klage direkte til slike mennesker.

Om tingene de sier er sant bryter de taushetsplikten om det de sier om deg ikke er sant så er det enda verre og ja de kan risikere å miste jobben ene veien eller andre noe som forhåpentligvis gir de en tankevekker

Anonymous poster hash: fbdc4...e58
Skrevet

Jeg er lærer, og det sladres litt om noen foreldre der også, men det trenger på ingen måte å være negativt. I de fleste serviceyrker vil det forekomme en del småsladder/snakk om kundene, enten det nå er foreldrene for bhg-ansatte/lærere, kunder for butikkansatte el. Det er helt naturlig å dele litt mer kollegaer om personer man møter. Derimot skiller jeg på det å sladre litt om, og det å direkte baksnakke og si stygge ting om noen.

Anonymous poster hash: 5cceb...6a5
Skrevet

Jeg har jobbet i flere barnehagen og har aldri opplevd negativ sladring om foreldre...

Litt snakk om foreldre blir det jo av og til, men ingen drittkasting og spekulering. Kan være f.eks en ansatt som sier at mammaen til xx fortalte at det var litt tøft på hjemmebane nå for mormor er alvorlig kreftsyk, vi får være litt oppmerksomme mot xx nå stakkars. Og kanskje slengt på en setning eller to om at man synes synd på familien som går gjennom dette, de har jo så tett forhold til besteforeldrene siden de bor på satt tunet, bla bla. Det er jo sladring egentlig, men ikke ment i negativt.

Aldri noen gang hverken som ansatt i barnehage eller som forelder i barnehage opplevd at ansatte snakker om foreldre til andre foreldre, der kommer jo taushetsplikten inn.

Anonymous poster hash: 8d873...a23
Skrevet

Det er helt tydelig at dere gjør det. Er så glad jeg slipper å jobbe sammen med sånne kjerringer. Mye misunnelse og andre ting ute og går..

Anonymous poster hash: 63846...5b6

Hallooo?? Hva skal man ellers gjøre på planleggingsdagene??

På skolen bruker vi alle "feriene" våre til å sladre om foresatte, bare så du vet det ...

Alvorlig talt, HI ... paranoid much??

En smule selvopptatt?

Jeg kan love deg at dersom det ikke er noe alvorlig galt med deg, så er de mest opptatt av barnet ditt. Ellers er det nok "ute av syne, ute av sinn" som gjelder. Beklager å skuffe deg ;)

Skrevet

I vår kommune er det de ansatte på omsorgsenteret som er de fæleste sladrekjerringene! De fleste ryktene starter der.

Anonymous poster hash: d91af...c0d

Skrevet (endret)

Det sladres på alle arbeidsplasser. ;)

Endret av *Nøtta*
Skrevet

Thats life!

Lærere sladrer om foreldre, butikkansatte og frisører om kunder, sykehjemsansatte om pårørende... Og bombe:

Barnehageansatte om foreldre. Sånn er det. Bare å godta :)

Skrevet

Da jeg startet å jobbe i barnehage for rundt to år siden, syns jeg det virket som om de sladret om noen foreldre på avdelingen. Tenkte litt at "oi, tenk om de ansatte i bhg til min lille snakker sånn om meg!" men nå ser jeg det at det ikke var direkte sladring, men det var faktiske bekymringer knyttet til situasjonen rundt barnet som ble luftet.

Men kan godt forestille meg at noen i bhg til min "sladrer" om meg, for de fleste ansatte der er godt voksne damer, og flere har spurt om jeg ikke har tenkt å klippe bort de lange krøllene til gutten min. Jeg og frisøren vi går til er enig med meg om at han kler de flotte lokkene, så vi stusser bare litt og klipper luggen så han ikke skal få hår i øynene. I tillegg til at jeg er en ung alenemor.

Anonymous poster hash: 235f4...0c4
Skrevet

Da jeg startet å jobbe i barnehage for rundt to år siden, syns jeg det virket som om de sladret om noen foreldre på avdelingen. Tenkte litt at "oi, tenk om de ansatte i bhg til min lille snakker sånn om meg!" men nå ser jeg det at det ikke var direkte sladring, men det var faktiske bekymringer knyttet til situasjonen rundt barnet som ble luftet.

Men kan godt forestille meg at noen i bhg til min "sladrer" om meg, for de fleste ansatte der er godt voksne damer, og flere har spurt om jeg ikke har tenkt å klippe bort de lange krøllene til gutten min. Jeg og frisøren vi går til er enig med meg om at han kler de flotte lokkene, så vi stusser bare litt og klipper luggen så han ikke skal få hår i øynene. I tillegg til at jeg er en ung alenemor.

(skulle stå barna, ikke barnet.)

Skrevet

Jeg har jobbet i Bhg noen år, men jobbet flere år på andre Arb.plasser. Jeg merket ikke noe sladring!! Jeg kunne tenkt meg litt sladder derimot :D Det var forbud mot sladring, var ikke sladring innad blant ansatte heller. Spesielt synes jeg, men veldig behagelig da :)Anonymous poster hash: 25407...67a

Du høresikke god ut.

Gjest Antarctica
Skrevet

Skjønner ikke denne problemstillingen. Jeg syns det virker som om de ansatte har mest interesse av ungene. Og i de to barnehagene jeg har hatt kontakt med til mine barn, så har de ansatte virkelig sett ut til å bry seg om barna de har ansvar for.

Skrevet

I følge SSB er det ca 6300 barnehager i Norge og hvis vi tenker at det er gjennomsnittelig 10 ansatte i hver så finne det mer enn 60 000 ansatte i barnehager her i landet så da sier det seg selv av det finnes en gruppe sladrekjerringer i blant oss, men det er ikke mitt inntrykk at de er flertall. 

Om vi har foreldre som stadig klager på oss, slenger bemerkninger og aldri er fornøyde hender det at vi ventilerer litt oss i mellom, men vil si at barnets beste er det vi har i fokus mesteparten av tiden. Er det ting med foreldre eller øvrig familie som er nyttig å vite om som dødsfall, samlivsbrudd etc snakker vi om det, men om man har mye tid til å sladre og diskutere uviktige ting som barnehageansatt gjør du ikke jobben din, for da vil du ikke ha tid til å sladre men bruke tid og energi på barnegruppa! ;) 

Skrevet

Jeg har jobbet i Bhg noen år, men jobbet flere år på andre Arb.plasser. Jeg merket ikke noe sladring!! Jeg kunne tenkt meg litt sladder derimot :D Det var forbud mot sladring, var ikke sladring innad blant ansatte heller. Spesielt synes jeg, men veldig behagelig da :)Anonymous poster hash: 25407...67a

Du høresikke god ut.

Nei selvsagt ikke :D

Det var UNORMALT, da alle andre jobber jeg har jobbet i, i helt andre yrker(som inkluderte menn) slarvet om sine kunder. Så det naturlige for meg hadde vært at det var sladder der :D

Anonymous poster hash: 25407...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...