Gå til innhold

Hvor sliten er dere som jobber 100%+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler nesten aldri at jeg har overskudd lenger. Har en krevende jobb og to barn. Mannen står på som bare det, han også, men føler likevel at jeg alltid henger etter med husarbeid. Synes alle rundt meg virker energiske, trener og greier. Jeg skulle så gjerne blitt kvitt noen kg også, men treningsmedlemskapet blir ikke mye brukt. Alltid sliten :-(

Anonymous poster hash: 12396...452

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber 100%. Lærling, så er ikke ferdig på jobb selvom arbeidsdagen er over. Og er alenemor. Far har barnet "når han orker", så ja, jeg er kjempesliten! Men sykler til og fra jobb, parkerer sykkelen ved bhg til barnet og går med vogn mellom hjem og bhg. Har også medlemskap på treningsenter, men blir alt for lite brukt, fordi de få gangene barnet er hos far føler jeg at jeg heller burde ta meg av husarbeid eller lærling-arbeid. Men er som sagt i fysisk aktivitet hver dag uansett.

Men hvor sliten jeg er? Så sliten at jeg av og til drømmer om å bli mer syk enn influensa så jeg må bli sykemeldt og får slappet skikkelig av.

Føler nesten aldri at jeg har overskudd lenger. Har en krevende jobb og to barn. Mannen står på som bare det, han også, men føler likevel at jeg alltid henger etter med husarbeid. Synes alle rundt meg virker energiske, trener og greier. Jeg skulle så gjerne blitt kvitt noen kg også, men treningsmedlemskapet blir ikke mye brukt. Alltid sliten :-(

Anonymous poster hash: a597c...fc1
Skrevet

Jobber 100%. Lærling, så er ikke ferdig på jobb selvom arbeidsdagen er over. Og er alenemor. Far har barnet "når han orker", så ja, jeg er kjempesliten! Men sykler til og fra jobb, parkerer sykkelen ved bhg til barnet og går med vogn mellom hjem og bhg. Har også medlemskap på treningsenter, men blir alt for lite brukt, fordi de få gangene barnet er hos far føler jeg at jeg heller burde ta meg av husarbeid eller lærling-arbeid. Men er som sagt i fysisk aktivitet hver dag uansett.

Men hvor sliten jeg er? Så sliten at jeg av og til drømmer om å bli mer syk enn influensa så jeg må bli sykemeldt og får slappet skikkelig av.

Ja, jeg beundrer virkelig dere som er aleneforelder uten særlig støtte fra far/mor i tillegg.

Hi

Skrevet

Ikkje så veldig sliten, men heller ikkje kjempe-opptatt av husvask etter eg begynte i 100%. Er like mye mannen sitt ansvar.

Skrevet

Jeg jobber 75% og går på skole to dager i uka, så det blir omtrent 100% og litt til. I perioder er jeg dødssliten, det er helt grusomt. Et halvt år nå har jeg hatt vaskehjelp, men har ikke råd lenger. Såjeg har det langt ifra strøkent her hjemme. 

Anonymous poster hash: 49dfd...86d
Skrevet

Ja, jeg beundrer virkelig dere som er aleneforelder uten særlig støtte fra far/mor i tillegg.

Hi

Og jeg beundrer alle som faktisk innrømmer om de er slitne, enten det er irl eller på anonymforum.

Og veit du hva? Du har to barn, du har en krevende jobb, samme har mannen. Men dere holder koken. Det er greit å være sliten! 

Jeg skjønner at du vil trene for din egen del, det gir også mer energi når man først kommer i gang. Men kan du f.eks. sykle eller gå mer i hverdagen? eller prøve ut dette 30 days shred (eller hva et heter) som flere har drevet med her? Eller har du noen som kan dra deg med på trening?

(Og forresten, jeg beundrer alle par som holder sammen. Jeg prøvde på det, men det gikk bare ikke. All ære til dere!)

Skrevet

Hi

Og jeg beundrer alle som faktisk innrømmer om de er slitne, enten det er irl eller på anonymforum.

Og veit du hva? Du har to barn, du har en krevende jobb, samme har mannen. Men dere holder koken. Det er greit å være sliten!

Jeg skjønner at du vil trene for din egen del, det gir også mer energi når man først kommer i gang. Men kan du f.eks. sykle eller gå mer i hverdagen? eller prøve ut dette 30 days shred (eller hva et heter) som flere har drevet med her? Eller har du noen som kan dra deg med på trening?

(Og forresten, jeg beundrer alle par som holder sammen. Jeg prøvde på det, men det gikk bare ikke. All ære til dere!)

Takk. Du høres snill ut ;)

Skal skjerpe meg i forhold til treningen ;)

Skrevet

Hi

Takk. Du høres snill ut ;)

Skal skjerpe meg i forhold til treningen ;)

"Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg" :)

Lykke til da, ta vare på deg sjøl :)

(Skjønner ikke helt hvorfor jeg har huka av for anonym de to gangene jeg har svart her nå, bare en vane sikkert...)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå som mannen er i permisjon? Det går. Til hlstent når jeg blir alene i lengre perioder? Jeg kommer til å stryke med

Skrevet

Tre barn og begge voksne jobber 100%. Kan med hånden på hjertet si at jeg svært sjelden er sliten, jeg tror mye av grunnen skyldes et sunt kosthold og trening i hverdagen. (Mannen trener aldri og spiser mye godteri, han er konstant sliten..)

Mye grønnsaker hver dag til middag (minst tre forskjellige typer grønnsaker!), frukt til mellommåltid på jobb og bær i stedet for godteri på kvelden. Noisy i stedet for sukker-brus :-)

Med trening i hverdagen så tenker jeg på de små, enkle tingene; gå i trapper i stedt for heis, spaser på butikken eller en strekning hver dag. Tren litt planken, sit ups, armhevinger på kveldstid.

(Ett av barna våkner tre ganger om natten, det må morgenkaffi til for å fikse... ;-) )

Anonymous poster hash: 976e4...488

Skrevet

Tre barn og begge voksne jobber 100%. Kan med hånden på hjertet si at jeg svært sjelden er sliten, jeg tror mye av grunnen skyldes et sunt kosthold og trening i hverdagen. (Mannen trener aldri og spiser mye godteri, han er konstant sliten..)

Mye grønnsaker hver dag til middag (minst tre forskjellige typer grønnsaker!), frukt til mellommåltid på jobb og bær i stedet for godteri på kvelden. Noisy i stedet for sukker-brus :-)

Med trening i hverdagen så tenker jeg på de små, enkle tingene; gå i trapper i stedt for heis, spaser på butikken eller en strekning hver dag. Tren litt planken, sit ups, armhevinger på kveldstid.

(Ett av barna våkner tre ganger om natten, det må morgenkaffi til for å fikse... ;-) )

Anonymous poster hash: 976e4...488

Jeg spiser sunt, salet og grønnsaker hver dag, men har en stillesittende jobb. Når jeg er sliten som nå, får jeg ikke mer overskudd av trening, men må tvinge meg litt, vet det.

Tror nok bare du er født med mer energi enn jeg er ;) HI

Skrevet

Jeg har en fysisk jobb, aktiv 1åring og mann som jobber skift. I tillegg selger jeg tupperware og trener. Jeg er også omtrent det lateste mennesket på jord ;) Rydder og vasker fordi jeg MÅ. Har familie på middag en gang hver andre uke, da får vi ryddet godt ;) Besøk digger jeg å ha, fordi da MÅ jeg rydde ;) Kan jeg velge sofaen med en god bok og godteri så gjør jeg heller det ;)

Jeg blir mindre sliten i hodet av å trene, får freset fra meg irritasjon og rusk fra hverdagen. Kjenner det mest på hodet enn kroppen når jeg får trent godt. Om det blir en runde på senteret eller hjemme går for det samme. Må gjøre det hjemme når gubben jobber senuke. Spiser for det meste sunt, men unner meg litt godsaker innimellom for å ikke bli helt gal.

Vet ikke helt om dette var det du lurte på, men slik er livet mitt. Jo travlere jo bedre. Da slipper jeg å tenke så mye.

Nå skal latsabben finne sengen og boken som roper på meg.

Kort forklart så ble livet lettere å leve etter at jeg startet å trene å ta vare på meg selv.

Skrevet

100% sliten.

Anonymous poster hash: e340e...b9f

Skrevet

Jeg jobber som regel ca 100%, noen ganger mer. Har to barn, bor med pappaen dems. Er ikke det at jeg blir veldig sliten, men jeg prioterer ikke nødvendigvis husarbeid hver dag. Samboeren min jobber også mye, så når vi først har fri samtidig synes vi det er koselig å være sammen alle og finne på noe gøy, ikke bare være hjemme og gjøre alt som kanskje trengs. I perioder kan jeg nok være bra sliten, men som regel har jeg hodet over vannet. Heldigvis sover ungene om natta, hadde de ikke gjort det, tror jeg situasjonen hadde vært en helt annen. Beundrer de som takler å være alene med barn + full jobb. Virkelig!

Skrevet

Jeg er alene med to barn og jobber 100%. Og joda, jeg blir sliten. Det er alltid noe som må gjøres eller burde gjøres. Leksehjelp, følge opp fritidsaktiviteter, husarbeid og klesvask, matlaging, holde bilen ved like, hagearbeid, and it goes on. Og om det ikke gjøres, ligger alltid tanken der om at jeg må gjøre det. I tillegg bruker jeg mye tid på å kose meg sammen med barna når de er våkne, da kobler jeg av og får ladet batteriene. Så det meste av huslige sysler foregår etter barna er i seng, eller i helgene.

Jeg må prioritere tiden godt for å rekke alt, inkludert å være sammen med mine venninner av og til. Trening har jeg lagt på hylla etter x antall forsøk. Hver gang jeg startet opp, går det bare et par uker før jeg blir syk med skikkelig kraftige influensasymptomer. Det virker som det blir en fullstendig shutdown i immunforsvaret mitt. Så for å holde meg i aktivitet går jeg heller tur noen dager i uka, sixpacken får heller vente til jeg blir 45 ;)

Anonymous poster hash: 10683...35a

Skrevet

Jeg er mye mindre sliten nå enn før, takket være trening. Det var tungt å komme i gang, var utrolig slitsomt 2-3 mnd, men nå er det utrolig deilig å kjenne at energien kommer.

Skrevet

Jeg har en fysisk jobb, aktiv 1åring og mann som jobber skift. I tillegg selger jeg tupperware og trener. Jeg er også omtrent det lateste mennesket på jord ;) Rydder og vasker fordi jeg MÅ. Har familie på middag en gang hver andre uke, da får vi ryddet godt ;) Besøk digger jeg å ha, fordi da MÅ jeg rydde ;) Kan jeg velge sofaen med en god bok og godteri så gjør jeg heller det ;)

Jeg blir mindre sliten i hodet av å trene, får freset fra meg irritasjon og rusk fra hverdagen. Kjenner det mest på hodet enn kroppen når jeg får trent godt. Om det blir en runde på senteret eller hjemme går for det samme. Må gjøre det hjemme når gubben jobber senuke. Spiser for det meste sunt, men unner meg litt godsaker innimellom for å ikke bli helt gal.

Vet ikke helt om dette var det du lurte på, men slik er livet mitt. Jo travlere jo bedre. Da slipper jeg å tenke så mye.

Kort forklart så ble livet lettere å leve etter at jeg startet å trene å ta vare på meg selv.

Er det penger å hente på Tupperwaresalg? Er det noe man kan leve av, eller er det en kjekk biinntekt?

Skrevet

Min mann jobber 100%, jeg jobber ofte mer, og er nettopp ferdig med å studere ved siden av jobben (tok en master).  Av og til er jeg så sliten at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. 

Men, det som hjelper i hverdagen, er å ta styring over alt som må gjøres. 

• Vi legger alle avtaler inn i kalender (ungenes fotballtreninger, sommerfester på skolen osv).  Jeg blir forferdelig stresset av å miste kontrollen.
  • Vi samarbeider med andre foreldre (f.eks. bytter vi på å kjøre til og fra bursdagsbesøk og annet).
  • Jeg handler stort, og planlegger alltid middag (tar f.eks. ut kjøtt fra frysen før jeg går på jobb, og vet at vi skal ha kylling og blomkål). 
  • Vi forsøker å få ungene med på husarbeid.  Ofte koster det mer enn det smaker, fordi "hjelpen" ikke alltid er hjelp, men vi krysser fingrene for at vi investerer i fremtiden. 
  • Jeg jobber aldri om kveldene, jeg kan gjerne jobbe lange dager, men da begynner jeg heller forferdelig tidlig på jobb, jeg forstår ikke hvordan noen klarer å jobbe etter at ungene har lagt seg.   
  • Vi prioriterer høyt å gjøre kjekke ting med andre, det trenger ikke være mer enn å invitere en av ungenes venner med foreldre på middag, men det bryter likevel opp den daglige tralten. 
  • Jeg er flink til å gi vekk ting vi ikke trenger, jeg hater rot, og ser at det er mye lettere å holde det ryddig  og rent hvis vi ikke har en million ting. 

Anonymous poster hash: ce454...bde
Skrevet

Er det penger å hente på Tupperwaresalg? Er det noe man kan leve av, eller er det en kjekk biinntekt?

Ja til alle tre, for det er helt opp til deg hvor mye tid du legger i det. Jeg gjør det mest fordi jeg digger produktene og koser meg med demoene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...