Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo får ikke ta huslån pga betalingsanmerkning. Nå har vi tenkt å kjøpe større hus pga plassmangel. Så jeg må da ta lån alene, men er jo begrenset hvor mye jeg får i lån på min inntekt. Hver mnd overfører sambo penger til meg som skal gå til hus osv. Siden lånet på det huset vi bor i nå står på meg. Jeg hadde det da vi ble sammen. Godtar banken kontrakt på at sambo betaler meg en viss sum hver mnd som inntekt, slik at jeg kan få høyere lån?

Anonymous poster hash: bd28f...876

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta et møte med banken du, er nok det beste.

Anonymous poster hash: 120a4...7d8
Skrevet

Ja jeg har jo tenkt det, men er nysgjerrig å lurte på om noen vet :)

Anonymous poster hash: bd28f...876

Skrevet

Nei, det er lite sannsynlig, ettersom betalingsanmerkningen viser at han ikke er en god betaler. De vil nok ikke godta en fast overføring noe mer enn de vil gi han lån direkte. Det beste er å betale ned de han skylder raskest mulig, sånn at han har mulighet for å få lån. Alternativet er å spørre om foreldre el kan være medlånetagere, da kan dere få mer lån, men da har de som stiller opp ansvar for at lånet blir betalt, på lik linje med deg og da kommer det an på, både om de har mulighet for det og om de ønsker å gjøre det.

Anonymous poster hash: ba016...fea
Skrevet

Kommer an på banken. Vi fikk lån selv om samboer hadde betalingsanmerkni g. Dette i den lokale sparebanken.

Skrevet

Selvfølgelig ikke.. De anser jo ikke ham som betalingsvillig.... Men prøv flere banker, ikke alle er så strenge.

Sånn sidespørsmål: hvorfor prioriterer dere ikke å betale gjelda hans istedet for å skaffe dere mer lån?

Anonymous poster hash: da78f...fd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...