Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Jeg bor ein plass med ca 5000 innbyggera. Her finnes det ikkje tiggara men den helga det var konfirmasjon. Da satt det ei som ingen hadde kjenskap til eller sett før. Og borte vekk var ho da alle var ferdige utenfor kyrkja. Jeg tenker utspekulert og dei veit og vere frekke. Anonymous poster hash: 794be...cab
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Jeg bor ein plass med ca 5000 innbyggera. Her finnes det ikkje tiggara men den helga det var konfirmasjon. Da satt det ei som ingen hadde kjenskap til eller sett før. Og borte vekk var ho da alle var ferdige utenfor kyrkja. Jeg tenker utspekulert og dei veit og vere frekke. Anonymous poster hash: 794be...cab Jeg blir redd av den mangelen på empati som mange åpenbarer her inne! Anonymous poster hash: d8bea...8f8
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Du skulle vært her på 17. Mai. Da føk de rundt togene og tagg. Mange ble frastjålet lommebok.Frekke er de! Anonymous poster hash: 80039...537
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Her jeg bor er det dessverre ganske mange av dem. Jeg måtte inn til Oslo en tur i dag, og en av de utenlandske damene kom bort til meg. Jeg sa høflig "nei, beklager". Da begynte hun å prøve å argumentere med meg og gikk foran meg for å stoppe meg. Jeg sa tydelig "NEI". Da prøvde hun å ta etter meg for å holde meg igjen og ropte "lady, lady, ladyyyy, you give me something!!" Jeg satte øynene i henne og viste med hele meg at hun IKKE skulle ta i meg og sa "N E I !!!!!!!". Hadde hun tatt i meg for å holde meg igjen så hadde jeg holdt henne og ropt etter hjelp til å tilkalle politi. En ting er at de tigger, noe helt annet er når de trakasserer folk og prøver å hindre normal ferdsel og på toppen forsøker å holde igjen folk fysisk. Da mener jeg at det eneste som duger er et tupp i ræva tilbake til det landet de kommer fra. Jeg håper det blir ulovlig med denne tiggingen så fort som mulig! Anonymous poster hash: 1afdf...67b
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Jeg bor ein plass med ca 5000 innbyggera. Her finnes det ikkje tiggara men den helga det var konfirmasjon. Da satt det ei som ingen hadde kjenskap til eller sett før. Og borte vekk var ho da alle var ferdige utenfor kyrkja. Jeg tenker utspekulert og dei veit og vere frekke. Anonymous poster hash: 794be...cab Jeg blir redd av den mangelen på empati som mange åpenbarer her inne! Anonymous poster hash: d8bea...8f8 Om du hadde vært en smule oppegående hadde du visst at tiggerne som kommer hit til Norge ikke trenger vår hjelp. De er de stakkarene som blir igjen i Romania og omegn det er synd på! Anonymous poster hash: 80039...537
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har lite empati for de som helt tydelig er en del av "romfolkgjengen" som holder til bl.a i Oslo for tiden. Når de har penger til å farge håret (hårfargen varierer, så det er ikke tvil om at hun enten farger, eller bleker håret, for variasjonen er alt for stor til å være naturlig, og dessuten ser ingen av hårfargene naturlige ut), så er det lite sannsynlighet for at de ikke har penger til å kjøpe mat. I tillegg så har de tydeligvis penger til mobiler el, eller så stjeler de dem, sammen med klokker, smykker ol, for jeg ser dem stadig snakke i flotte mobiltelefoner, i tillegg til at jeg flere ganger har sett dem stå med store samlinger av klokker, smykker ol og studere dem sammen. Dessverre er det nok helt sikkert sånn at noen av de som tigger har behov for pengene, men sånn det er nå, er det alt for mange av dem i Oslo. På en vanlig dag går jeg forbi minst 5-10 personer som tigger og i løpet av de siste 3-4 årene, har det blitt flere av dem og færre og færre er norske. Anonymous poster hash: 99042...59f
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Jeg bor ein plass med ca 5000 innbyggera. Her finnes det ikkje tiggara men den helga det var konfirmasjon. Da satt det ei som ingen hadde kjenskap til eller sett før. Og borte vekk var ho da alle var ferdige utenfor kyrkja. Jeg tenker utspekulert og dei veit og vere frekke.Anonymous poster hash: 794be...cab Jeg blir redd av den mangelen på empati som mange åpenbarer her inne!Anonymous poster hash: d8bea...8f8 Om du hadde vært en smule oppegående hadde du visst at tiggerne som kommer hit til Norge ikke trenger vår hjelp. De er de stakkarene som blir igjen i Romania og omegn det er synd på! Anonymous poster hash: 80039...537 Det er så sant så sant. Anonymous poster hash: 794be...cab
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Jeg blir redd av den mangelen på empati som mange åpenbarer her inne! Anonymous poster hash: d8bea...8f8 Det er ikke mangel på empati fra min side i hvert fall. Problemet er at disse tiggerne det her er snakk om er kommet til landet pga bakmenn som har ordnet reise for dem, og som også tar det meste av pengene deres. Hvis de er så fattige som de hevder å være i hjemlandet, da burde de ikke greid å komme seg til Norge. Det koster faktisk ganske mye å reise gjennom hele Europa. Bare det å spise her i landet er mange, mange ganger dyrere enn der de kommer fra. Likevel kommer de hit for å tigge. En jeg vet om som har sjekket en del rundt miljøet har fortalt at når reise og %-andel til bakmenn er trukket ifra så sitter tiggerne ofte igjen med bare 10 % av det de får inn på tiggingen. Vi må gjerne støtte dem med prosjekter i hjemlandet slik at de kan greie å fø seg selv der. Men å støtte dem her? Nei, det er jeg ikke med på. I tillegg koster de oss store utgifter pga masse mer politiarbeid, kommunene bruker millioner på opprydding etter at de forsøpler de stedene de camper ulovlig. Den empatiske siden av meg vil at vi hjelper dem der det faktisk monner - i deres eget hjemland. Den empatiske siden av meg mener det er feil at fattige mennesker blir utnyttet av bakmenn som tjener store penger på dem. Anonymous poster hash: 1afdf...67b
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har og opplevd og sakt til ein tigger. Kom du så skal eg handle noko mat til deg. Kva trur du eg fekk til svar. NEI Anonymous poster hash: 794be...cab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå