Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Hadde aldri trodd jeg var typen til å havne i kredittgjeldfella. Men så ble det. Har blitt hengende bakpå hver mnd med det meste og det endte med at jeg ikke åpnet regninger som kom. I kveld hentet jeg frem bunken for å gå gjennom den. Hadde en mistanke om at jeg skyldte nærmere 50000 kroner i diverse kreditt og inkassogjeld. Nå har jeg regnet sammen og jeg skylder med stort og smått 38800 kroner.det er kun kredittgjeld og småbeløp. Lån på 1.7 mill (min andel) og studiegjeld på ca 80000. Er det lurt å kontakte alle disse og forsøke å inngå en avtale? Med feriepenger og skattepenger kan jeg betale ut alt over 30000 dersom jeg skal betale alle faste utgifter også... Hva sier jeg til dem? Synes jo det er pinlig å ha så lite kobtroll... Anonymous poster hash: fe82a...c6d
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Ta kontakt med dem og gi dem et forslag. De fleste vil bare ha pengene sine tilbake og mange godtar en lavere sum enn den du skylder. Du kan også sende epost om du absolutt ikke vil ringe. Bedre å sende epost enn å ikke gjøre noe. Skriv feks."Ang. sak XXXXX Jeg har utestående gjeld hos dere på (feks) 14500,- Jeg beklager så mye at jeg ikke har tatt kontakt tidligere, men jeg ønsker virkelig å gjøre opp for meg. Det jeg kan tilby dere en totalsum på 13500,- mot at jeg innfrir det kravet i sin helhet innen (dato). mvh. Nina Hagen" Eller at du tilbyr å innfri hovedkravet og halvpartene av rentene. Det er mange som godtar det. Da får de iallfall nesten alle pengene tibake. Det er lov å prøve seg. Anonymous poster hash: a12d8...191
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Du ringer dem ja, og så sier du at den og den datoen kan du betale det og det. Blir du kvitt kredittkortgjelda i en fei er du jo ferdig med den dritten som gir deg betalingsanmerkninger, så fortsetter du bare å betale lån og studielån som vanlig. Anmerkningene dine blir slettet med en gang du har betalt:) Anonymous poster hash: 228d9...2be
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Og hvis du har flere saker fra samme kreditor kan du spørre om de ka. Slå sakene dine sammen, da faller deler av salæret ut. Når du ringer er jeg enig med det som "nina hagen" skrev. Du kan også be om å få delt opp store beløp i flere deler og få en avdrgsordning på en måndtlig sum du blir enig med saksbehandler om. Ikke vær flau, jeg har jobbet med inkasso og mottar sånne tlf hele dagen bare du viser at du ønsker å gjøre opp for deg så er alle tjent med det Kjempe flott at du tar tak! Dette kommer til å gå så bra, og det blir godt for deg med en gang det er overstått! Anonymous poster hash: 40917...01c
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Takk for tips! Skal sette meg med telefonen eller mail i morgen. Tenkte det beste for meg hadde vært å få samlet gjelden på et sted, men det er vel umulig. Anonymous poster hash: fe82a...c6d
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Takk for tips! Skal sette meg med telefonen eller mail i morgen. Tenkte det beste for meg hadde vært å få samlet gjelden på et sted, men det er vel umulig. Anonymous poster hash: fe82a...c6d Hvis du klarer å betale ned gjelden i stedet for å refinansiere inn i et boliglån, som gjerne løper 25 år, så gjør det. Den siste, lettvinte løsningen, lærer man i tillegg lite av, og det spiser av egenkapitalen i huset. Kanskje dere skal bytte bolig om noen år? Ta kontakt med kreditorer i morgen:) Anonymous poster hash: 0d426...4d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå