Gå til innhold

NAV, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det gått 15 dager siden vi søkte om supplerende livsopphold, og har ennå ikke fått brev om hverken avslag eller godkjent.... Kan man se status på søknaden inne på mine sider på NAV? i så fall hvor?

Anonymous poster hash: 5ce35...3cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får ikke opp status fra sosialkontoret på mine sider hos nav. Dette er nok fordi supplerende livsopphold er en sosialstønad, noe som er en kommunal tjeneste, ikke statlig slik mange andre navtjenester er.

Jeg har fått vite at de har 14 dagers behandlingsfrist på slike søknader. Og så kommer postgangen etterpå, som regel. Ring og purr på dem, for etter 14 dager skal de ha behandlet søknaden!

Anonymous poster hash: 25ee0...d9a
Skrevet

Jeg får ikke opp status fra sosialkontoret på mine sider hos nav. Dette er nok fordi supplerende livsopphold er en sosialstønad, noe som er en kommunal tjeneste, ikke statlig slik mange andre navtjenester er.

Jeg har fått vite at de har 14 dagers behandlingsfrist på slike søknader. Og så kommer postgangen etterpå, som regel. Ring og purr på dem, for etter 14 dager skal de ha behandlet søknaden!

Anonymous poster hash: 25ee0...d9a

okei. :) da kommer det kanskje i morra, da. Takk for svar :)

Skrevet

de har 14 dager, helligdager må trekkes fra. om de har sendt forvaltningsmelding til dere blir det nye 14 dager fra det som bes om i forvaltningsmeldingen er gjort

Anonymous poster hash: 78a24...44b
Skrevet

mange kontor overholder forresten ikke den fristen. du kan jo ringe og spørre

Skrevet

de har 14 dager, helligdager må trekkes fra. om de har sendt forvaltningsmelding til dere blir det nye 14 dager fra det som bes om i forvaltningsmeldingen er gjort

hva er forvaltningsmelding da?

Skrevet

Da får du et brev i posten om at du f.eks må levere kontoutskrifter, selvangivelse, annen dokumentasjon, møte på time e.l. 

Skrevet

Vi har tre ukers saksbehandlingstid på sosialhjelpssøknader. Tror de fleste har tre uker...

Anonymous poster hash: 39363...025

Skrevet

Etter Forvaltningslovens §11 er det fire ukers behandlingstid. Dersom det vil ta lenger tid en en måned skal du få orientering om dette.

Anonymous poster hash: 4150c...020

Skrevet

Saksbehandlingstiden på sosialstønad varierer fra kommune til kommune. I min kommune er den på 4 uker etter all all nødvendig dokumentasjon er levert. Den eneste måten du kan finne ut hvor lenge det er til du får svar er ved å ringe ditt lokale nav-kontor og høre.

Anonymous poster hash: 39271...23a
Skrevet

Jeg fikk svar etter 2 (!!) mnd. Hadde sendt inn alt av dokumentasjon osv. Måtte selvfølgelig låne for å klare oss, men uansett..

Anonymous poster hash: 06e49...855

Skrevet

hehe :P ja, hvis det kan ta opp til 4 uker før man får svar, så blir jo litt av hensikten borte! Jeg rekker jo å få lønn innen den tid, jeg søkte jo om støtte for perioden frem til lønn.... Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...