Gå til innhold

Oppskrift på Nachos???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage Nachos til 20 personer og trenger en god oppskrift.
Har aldri laget det før.

Anonymous poster hash: 1cc57...181
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke laget til så mange før men slik jeg gjør det er veldig enkelt. Har tortillachips i en form. ( Kjøper billigpakker på rema eller kiwi) steker kjøttdeig og har på tacokrydder. Heller dette over chipsen å strør på ost. Gratineres i ovnen til osten er litt gyllen. Serveres med rømme, evt annen dipp.

Anonymous poster hash: 7414e...117

Skrevet

Jeg lager det slik:

Steker tortilla chips i langpanne med ost oppå. Chipsen er ferdig når oster en gyllen. Ved siden av chips har jeg kjøttdeig (med tacokrydder, laget som om det var til taco), rømme, salsa, guacamole (hjemmelaget). Jeg pleier alltid å ha salat til, da har jeg dette i forskjellige boller: salat, mais, paprika, agurk, purre, rødløk, tomat. 

Du må jo ikke ha med all den salaten, men jeg syns det smaker best med full pakke :)

Jeg pleier å sette alt fram på kjøkkenbordet så får gjestene forsyne seg av det de vil ha.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0f692...1cd
Skrevet

Har ikke laget til så mange før men slik jeg gjør det er veldig enkelt. Har tortillachips i en form. ( Kjøper billigpakker på rema eller kiwi) steker kjøttdeig og har på tacokrydder. Heller dette over chipsen å strør på ost. Gratineres i ovnen til osten er litt gyllen. Serveres med rømme, evt annen dipp.

Jeg gjør likt, bare at jeg har alt tilbehør som til taco, dvs en haug salat, mais, rødløk, salsa, guacamole osv.

Anonymous poster hash: 50e44...ea3

Skrevet

Takk for tips.. Har de annet enn Santa Maria og Old el paso å velge i da?

Når jeg tittet på matprat sine sider så vil hele pakka komme på rundt 1000kr, med mindre det finnes mange billigproduktet å få brukt.

Skrevet

Jeg lager det slik:

Steker tortilla chips i langpanne med ost oppå. Chipsen er ferdig når oster en gyllen. Ved siden av chips har jeg kjøttdeig (med tacokrydder, laget som om det var til taco), rømme, salsa, guacamole (hjemmelaget). Jeg pleier alltid å ha salat til, da har jeg dette i forskjellige boller: salat, mais, paprika, agurk, purre, rødløk, tomat. 

Du må jo ikke ha med all den salaten, men jeg syns det smaker best med full pakke :)

Jeg pleier å sette alt fram på kjøkkenbordet så får gjestene forsyne seg av det de vil ha.

Lykke til!

Takk for tips.

har du oppskrift på guacamole også? :)

Skrevet

Jeg lager det slik:

- Nachochips i ildfast form. Legg cheddar ost gradvis hele veien fra bunn til topp slik at ikke bare de øverste får ost på.. Stek til osten er smeltet

- Rømmeskål

- Salsaskål ( det beste er definitivt å lage salsaen selv )

- Hjemmelaget guacomole: Avocado, rømme, lime, løk, hvitløk, koriander, salt, pepper.

Lykke til og namnam!

Anonymous poster hash: 3a8ea...a3c
Skrevet

firstprice på kiwi

og salg på ica denne uka

Anonymous poster hash: 731f9...fe2
Skrevet

Jeg lager det slik:

Lykke til!

Takk for tips.

Den er egentlig hemmelig, men la gå ;)

To avocadoer moses sammen med: 1 ss rømme, 1 ss tacosaus, ett hvitløksfedd, litt hakket rødløk og 1 ss sweet chili saus. du kan ha lime i også, men jeg syns den blir utrolig sur da. jeg moser det med fingrene så det er litt avocadoklumper i.

Skrevet

Jeg legger kjøttdeigen underst, har gjerne i røde bønner. Kanskje Ehm,hva heter det... De sterke grønne tacotingene a la chili. Grunnen til at jeg har kjøttdeigen underst er for at nachosene ikke skal bli så bløte og myke.

Skrevet

Jeg lager det slik:

Lykke til!

Takk for tips.

Den er egentlig hemmelig, men la gå ;)

To avocadoer moses sammen med: 1 ss rømme, 1 ss tacosaus, ett hvitløksfedd, litt hakket rødløk og 1 ss sweet chili saus. du kan ha lime i også, men jeg syns den blir utrolig sur da. jeg moser det med fingrene så det er litt avocadoklumper i.

Du må jo sikkert ha flere avocadoer da :) Dette holder vel til to tre personer i min vennekrets :P

De har ofte tilbud på taco ingredienser i helgene. first price chips duger like godt som dyrere chips.

Skrevet

Takk for tips.. Har de annet enn Santa Maria og Old el paso å velge i da?

Når jeg tittet på matprat sine sider så vil hele pakka komme på rundt 1000kr, med mindre det finnes mange billigproduktet å få brukt.

Meny har 50% på alt af taco produktet fredag og lørdag. (Santa Maria, old el paso)

Skrevet

Min guacemole: 2 avokado, 4-5 hvitløkfedd presset, litt salt og pepper og litt sitronsprut. Mos med stavmixer. Mmmmm:-)

Anonymous poster hash: 3311e...37e

Skrevet

Min guaccamole: 2 avokado moses sammen med 1/2 lime. Finhakk 1/2 chilli og 3 hvitløksfedd. Bland og smak til med salt, pepper og finhakket koriander. NAM! Får alltid skryt av denne selv om den ee easypeasy ;)

Skrevet

Dette er kjempegodt:

Legg nachos i en stor form.

Stek kjøttdeig, grovhakket løk og litt finhakket chili. Bland i tacokrydder og legg dette over nesten over all chipsen. Men slik at noe av chipsen er utenfor.

Hell over røde eller hvite bønner

Hell over salsa (på glass i tacohylla).

Strø over purre og revet ost på toppen.

250 grader i 5-10 min. Nam!!

Serveres med rømme, guacamole og salat:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...