Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Jeg har alltid tenkt at en skal skrive jobbsøknad på det språket stillingen er utlyst. Norsk eller engelsk f.eks. En jobb jeg muligens vil søke på er utlyst på nynorsk. Bør en skrive søknaden på nynorsk da eller er bokmål greit mon? Selve jobben virker interessant, men er et lite drawback dersom all korrespondanse skal være på nynorsk Anonymous poster hash: e2d67...44f
Fandens Oldemor Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Vil tro det er et pluss dersom du søker på nynorsk, men da skal du jo til gjengjeld beherske det fullt ut. Du er nok ikke eneste som søker på bokmål dersom du velger å gå for det.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Noe sier meg at du bør skrive på nynorsk. Vi lærte på ungdomsskolen at dersom man jobber i det offentlige/kommunale og man får et brev på nynorsk, så må man svare på nynorsk. Så du burde vise at du behersker begge deler. Men selv hadde jeg kviet meg for det. Det er feks mange elever som får fritak i nynorsk av ulike årsaker. Anonymous poster hash: bfa2e...e59
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Herregud, selvsagt svarer du på nynorsk. Trenger ikke skrive som om du kommer fra Vinstra heller. Få søknaden ned på papir, så korrekturleser du etterpå med ordboka i nærheten om du blir usikker. Anonymous poster hash: 41156...e5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå