Gå til innhold

sykepleiere, eller andre med peiling...d-vitamin på 30...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legesekretæren sa det var lavt og at jeg bør sole meg ved hver anledning i sommer..

men jeg fikk ikke riktig svar på spørsmålene mine..

er det noen som har peiling?

Hvor lavt er det egentlig?

Kan dette forklare at jeg har kjent meg sliten, trøtt, tiltaksløs og slapp

kan det forklare at jeg har kjent meg kvalm og svimmel

Og at jeg har hatt muskel- og leddsmerter

+ at jeg har vært litt lei meg i det siste og kjent meg motløs og overmannet av utfordringer på jobb?

Kan det være så enkelt at hvis jeg får opp d-vit så vil jeg føle meg bedre..

jeg har også en relativt nydiagnostisert hypotyreose (lavt stoffskifte).. jeg har tenkt at det er grunnen til at jeg har kjent meg dårlig, men blodprøvene har vært fine.. så jeg har igrunn vært fortvilet over å kjenne meg dårlig mens legen sier det ser fint ut på prøver..

noen som vet hvd d-vit og stoffskifte henger sammen?

Takker på forhånd for eventuelle svar:-)

Anonymous poster hash: 019be...73e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter i håp om svar:-)

Skrevet

D-vitaminmangelen din kan godt forklare dine symptomer. Mannen min hadde nesten alle de samme symptomene som deg.

En verdi på 30 er lavt, faktisk så lav at du burde ha fått resept på D-vitamin. Men det koster mindre å kjøpe fra bigvits i england, så det vil jeg anbefale deg å gjøre.

Jeg, mannen og mange andre D-vitaminbrukere anbefaler produkter fra Healthy Origins. De har et godt d-vitaminprodukt som raskt vil hjelpe deg opp i verdi. http://www.bigvits.co.uk/products.asp?bid=8

For å få godt opptak av D-vitamin trenger man magnesium. Dette produktet koster ikke mye og er et godt produkt. http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=597&cid=&tid=&bid=5

Her er en god side på facebook som kan hjelpe deg videre: https://www.facebook.com/pages/D-Vitamin-Norge/214852475328?fref=ts

En lav D-vitamin påvirker stoffskiftet, så det er viktig å få opp lagrene.

Skrevet (endret)

Det kan være derfor du har mye av disse symptomene. Vit D på 30 er lavt. Jeg hadde på 38 og måtte gå på vitamin D3 tilskudd i 3 Mnd. Da skulle jeg ta dobbel dose.Hvis man skal sole seg for å få rikelig med vitamin D må man la være å smøre seg. Holder med 10-15 minutter i sola før man tar på solkrem.Jeg hadde mye muskelsmerter og var sliten . Når har jeg mye mindre smerter og er mer opplagt. Tar nå vitamin D de dagene jeg ikke soler meg . Det er viktig at det er D3 . Det er mye info på nett hvis du googler:)Mangler man vitamin D , tar ikke kroppen opp nok kalsium og magnesium hjelper kroppen med opptaket av vitaminD.Du bør ta tilskudd og husk at det kan ta lang tid før mange av symptomene bedrer seg. Tålmodighet er viktig. Og man får kjøpt Vitamin D 3 tilskudd på apoteket, du trenger ikke resept.

Endret av *Smiley*
Skrevet

referanseområdet er 50-150, så 30 er lavt ja.

Anonymous poster hash: da577...625
Skrevet

Tusen takk for svar:-) kanskje jeg bør bestille meg en legetime for å få info om hvordan jeg skal få opp nivåene da:-)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...