Gå til innhold

Dere som har diagnosen ME, er alt greit ift. NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk i 1,5 år og skal nå på videre utredning. Sjansen er stor for at jeg ender med diagnosen ME.

Vil det skape problemer for meg ift. NAV? Eller er dette en "godkjent" diagnose?

Saksbehandleren min på NAV er nemlig veldig lite samarbeidsvillig og serviceinnstilt, så jeg frykter en kamp med dem i tillegg til sykdommen...

Hva er deres erfaringer?

Anonymous poster hash: dc932...d3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problemer her

Anonymous poster hash: 75250...761

Skrevet

Det er det en godkjent diagnose ja, det har det vært siden 1969 (Verdens helseorganisasjon klassifiserte det som en nevrologisk sykdom).

Har aldri møtt annet enn forståelse og empati hos nav. Jeg fikk ME etter kyssesyken for 5 år siden og har aldri blitt frisk igjen. Jobber nå ca 30% og får aap for resten, det har aldri vært noe problemer med nav.

Anonymous poster hash: 42e1d...e42
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe problemer med nav etter at jeg fikk diagnosen, eller før heller sånn sett.

Jeg forstår hvordan du tenker, men det er jo ikke diagnosen som bestemmer hvilke rettigheter du har i forhold til nav. Det er jo graden av ev. arbeids ufør varig eller under utredning osv.

Du må ha en god dialog med legen, som i teorien da skal uttrykke om han mener du kan jobbe eller ikke eller om du kan jobbe noe.

Har hørt om de som sliter med nav, så som sagt jeg forstår veldig godt at du lurer og spør. God dialog med legen er nøkkelen mener jeg. Selv om nav kan være vanskelige da også.

Skrevet

Takk for svar. Får bare krysse fingrene for at det ikke blir problemer...

HI

Anonymous poster hash: dc932...d3e

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen problemer med nav heller, men nå er jeg såpass oppegående at jeg klarer det nav vil jeg skal gjøre.

Men har hørt at de har forståelse for de som ikke klarer det

Anonymous poster hash: 1133b...bd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...