Anne-B. Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Vi flytter om to mnd! Iiiik! Så, hva er deres beste flyttelasspakketips? Hva begynenr jeg med først? Jeg har sluppet unna begge gangene grunnet jobb og svangerskap. Nå går jeg hjemme om formiddagene, og bør vel gjøre litt til gagns.
Musemorbr / Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Man starter vel med å pakke det man kan unnvære frem til overstått flytting. Nå er jo vinterting en god ting å starte med. Et godt tips er å merke esker med mer enn bare "kjøkken", men heller spesifisere litt mer innhold. Det gjør utpakking mye lettere og hjelper på hvis du trenger noe litt fort.
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Jeg ville også startet med ting som du kan unnvære. Pynteting, vinterklær og annet rask som ikke blir brukt. Lykke til Det er et slit å flytte, men gøy også
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Ikke pakk bøker i store esker, for da får du ikke flyttet dem! merk eskene godt. Er dine unger som mine kan du sikkert pakke ned en hel del leker. Pynt, sengetøy (hold igjen ett skift) gardiner duker osv kan du sikkert pakke ned.
sug lut Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Jeg er ufrivillig verdensmester i flytting, så here goes: Det er utrolig hva du ikke trenger for noen få uker. Start nå, du eier voldsomt mye mer enn du tror. Pakk i esker du klarer å løfte, dvs på bokeskene fyller du ut med pledd og vintertøy og sofaputer og sånt. Ikke begynn å pakke egne esker for klær, for det er klær som er lett nok til å fylle ut alle tunge esker. Merk alle esker nøyaktig og med tjukk tusj PÅ ALLE sider, dvs alle sider unntatt under. Du veit ikke hvor jævlig det er å lete fram rett eske før du har prøvd... og det står fjorten andre esker rundt/under/oppå den. Merk alle esker også med HVILKET ROM DE SKAL SETTES INN I når flyttelasset kommer fram.
Himmel og hav Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Ikke pakk ned ting som håndklær og sengetøy, duker og gardiner. Spar heller på dem og bruk dem til å putte innimellom saker i esker og til å emballere med. Istedenfor å putte avispapir eller bobleplast rundt penserviset, så bruker du en gardin eller et laken, og så slår du to fluer i en smekk. Doble søplesekker til klær. For å slipp disse blytunge bokeskene, så legger du noen få bøker i bunnen av hver eske, før du fyller opp med bakeboller, brettspill eller andre lette ting. Merk alle esker både på kortside, langside og på toppen. God pakking!
Giss Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Alt i boden. Siden det nesten er pakket bort allerede går det fort, er enkelt og man får en god start og føler seg veldig effektiv. Deretter ville jeg pakket sjeldent brukte ting fra skabene a la fin-tallerknene/vinglassene/duker/gardiner/vinterklær/hobbyartikler og bøker og papirer og pynt fra reoler og hylder. Så ville jeg tatt mest mulig fra kjøkkenskapene. (Utrolig hvor mye man har der!) Jeg er litt rå når jeg pakker. Sorterer ikke så mye. Pakker klær rundt glass, blander kontor og kjøkkenting osv, så lenge det gir effektiv utnyttelse av esker/sekker. Mitt beste tips er å nummere alle esker/sekker og så ha en liste hvor du kan notere omtrentlig hva som er i. (I alle fall om du som jeg pakker ting litt blandet.)
Musemorbr / Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Et annet veldig bra tips er å selge/gi vekk/kaste ting fra bod, kjeller, skap som du ikke har sett/brukt på tre år og vet vil stues vekk igjen ved utpakking. De trenger du ikke. Starter du nå har du tid til å kvitte deg med ting. Siste øyeblikkspakking fører til at alt kommer med, og det er mindte gøy å ta sorteringen i utpakkingen, så da skjer det fort at du lagrer videre på noe du egentlig ikke vil ha mer.
amandine Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Jeg er en svoren tilhenger av lister. Nøyaktige lister over innholdet i alle kasser, for enkelhets skyld merker jeg kassene med eksempelvis "kjøkken 1" "kjøkken 2" osv, og har en perm med linjerte ark og lister som forteller meg nøyaktig hva som befinner seg i hvilken kasse. Og skyt meg gjerne, men jeg pleier å pakke bøker i plastposer. Da har du hank, og det er ikke plass til flere i en pose enn at du fint kan bære dem. Sist vi flyttet var svigermor mitt beste triks...hun kom og pakket ned alle tingene i kjøkkenskapene, det elskelige vesenet.
Anne-B. Skrevet 10. juni 2014 Forfatter #11 Skrevet 10. juni 2014 Ooooh, spennende! Flytter du langt? Forsåvidt, selv om jeg holder meg innen landsdelen. Langt nok til at vi må planlegge nøye. Håper at vi får låne lagerplass og kan kjøre noen lass før visning. Det må nok strippes ned her en del, men ikke så mye at det ikke blir levelig med tre barn.
Anne-B. Skrevet 10. juni 2014 Forfatter #12 Skrevet 10. juni 2014 Åååå, dere er så smarte og nydeilge alle sammen! Jeg forstår at jeg er nybegynner på området, men her var det jo mange gode tips! Har nettopp hatt møte med megler, og han var enig i mange av tingene jeg ville forandre på. Puh, dette blir slitsomt, men godt. Er nok ikke mye som kan selges, alt vi har er godt brukt, siden det enten er kjøpt brukt eller på Ikea. Så det er nok lite penger å tjene. Takk, damene!
prekæs Skrevet 11. juni 2014 #13 Skrevet 11. juni 2014 Ikke overpakke. Har vært med på å pakke ut kjøkkengjenstander som hver for seg er pakket inn i papir og for sikkerhetsskyld har vært tapet. Unødendig og bortkastet tid. Sleng det i en eske og legg noe mellom og pakk inn gjenstander du virkelig er redd for.
sug lut Skrevet 11. juni 2014 #14 Skrevet 11. juni 2014 Ikke overpakke. Har vært med på å pakke ut kjøkkengjenstander som hver for seg er pakket inn i papir og for sikkerhetsskyld har vært tapet. Unødendig og bortkastet tid. Sleng det i en eske og legg noe mellom og pakk inn gjenstander du virkelig er redd for. Hiver meg på den. Glass i ullsokker er for eksempel genialt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå