Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Jeg er en god mor, om jeg kan si det selv. Jeg har høflige barn med faste leggetider, lager sunn mat, barna deltar på aktiviteter med jevnaldrene og har gode venner, ja de er egentlig helt vanlige sunne barn. Men jeg har et utseende som skiller seg fra den klassiske capri-kledde mammaen. Jeg har flere tattoveringer og liker å uttrykke meg gjennom annerledes klær. Hva tenker dere når dere ser mødre som ser annerledes ut fra normen? Og om barna får trassanfall, tenker dere typisk "ikke rart det, mora har jo piercing så hun er nok en dårlig mor"? Anonymous poster hash: ba4cb...b04
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 Jeg liker folk som tørr å være seg selv. Du er ikke en dårlig mor i mine øyne. Anonymous poster hash: 6d9d6...110
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Hehe, nei. Overhodet ikke! jeg bryr meg fint lite om hvordan folk ser ut så lenge de er ren i tøy og kropp. Så kan de ha på hva de vil for min del. En blir ikke automatisk en god mor fordi man drar på seg Gucci-dressen sin
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Det skal svært mye til før jeg bruker uttrykket "dårlig mor" om noen. Synes det er helt tullete å i det hele tatt koble det til klær og visuelle uttrykk. Anonymous poster hash: 20e38...a8d
MamsenMedToSmå Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Haha. Det kunne ikke falle meg inn å tenke det! Jeg både håper og tror at det stort sett er de eldre generasjonene som har mest fordommer ift klesstil etc.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Nei, det synes jeg overhodet ikke Har en del tattoveringer selv, og er litt "annerledes" i tillegg til ung mor (er ikke ung lenger, har stor barn ) Jeg er en veldig god mor, og det vet jeg. Anonymous poster hash: 00ff4...e4f
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Det er ikke sikkert jeg liker det du utrykker (jeg har jo ikke sett det), men jeg setter det ikke i sammenheng med å være dårlig mor. Anonymous poster hash: c2fdf...cd0
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Jeg synes at mødre som må kopiere alle andres stil og lever etter hva andre mener om dem og deres familie, er dårligere omsorgspersoner enn mødre som har egne meninger og står for dem. Barna blir mer selvstendige, får mer respekt for egne valg osv når de ser at foreldrene ikke følger med strømmen. Anonymous poster hash: a772c...034
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Dersom barna oppfører seg fint mot andre så tenker jeg aldri over hvordan foreldrenes utseende er. Derimot så må jeg være ærlig å si at jeg nok kan være litt fordomsfull dersom barna er skikkelig ufordragne og frekke. Jeg vet at det ikke er riktig å tenke slik, men jeg innrømmer at jeg gjør det ubevisst. Anonymous poster hash: dc102...569
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 Tenker overhodet ikke noe sånt, synes heller det er tøft at du er deg selv. Jeg er selv kjolejente med tatoveringer. Anonymous poster hash: e5aeb...61c
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Les på offbeatfamilies.com. Mange kule og annerledes mødre der Anonymous poster hash: ba4cb...b04
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 Barn har godt av å se at folk er forskjellige, tror det gjør at de med tiden lettere tørr å være seg selv! Anonymous poster hash: 98e64...ffb
Rivjernet Skrevet 10. juni 2014 #13 Skrevet 10. juni 2014 Stilen reagerer jeg aldri på, men hygienen er viktig. Stusser veldig over foreldre som er møkkete og lukter vondt .
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #14 Skrevet 10. juni 2014 Tror det er minst 2 generasjoner siden man trodde det altså... I dag er jo tatoveringer allemannseie og det er kult å skille seg ut. At du skiller deg litt mer ut enn gjennomsnittet gjør at du blir lagt merke til, men det gjør deg ikke til en dårlig mor. Anonymous poster hash: a850d...fce
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #15 Skrevet 10. juni 2014 Jeg er en god mor, om jeg kan si det selv. Jeg har høflige barn med faste leggetider, lager sunn mat, barna deltar på aktiviteter med jevnaldrene og har gode venner, ja de er egentlig helt vanlige sunne barn. Men jeg har et utseende som skiller seg fra den klassiske capri-kledde mammaen. Jeg har flere tattoveringer og liker å uttrykke meg gjennom annerledes klær. Hva tenker dere når dere ser mødre som ser annerledes ut fra normen? Og om barna får trassanfall, tenker dere typisk "ikke rart det, mora har jo piercing så hun er nok en dårlig mor"? Anonymous poster hash: ba4cb...b04 Når jeg ser folk som bevisst liker å skille seg ut tenker jeg de har et eksponeringsbehov. Hva det igjen gjør med de som mødre har jeg ikke fundert på... Anonymous poster hash: ee4bb...fe9
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #16 Skrevet 10. juni 2014 Jeg tror de med annerledes stil er mer opptatt av stilen son enn hva andre er. Anonymous poster hash: 9d182...b99
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #17 Skrevet 10. juni 2014 Jeg tror de med annerledes stil er mer opptatt av stilen son enn hva andre er. Anonymous poster hash: 9d182...b99 Enig i dette. De som er opptatt av å være annerledes, "uttrykke seg gjennom klær" osv er mye mer opptatt av dette enn folk de møter på gata. Vi som forsvinner litt mer i mengden bryr oss overraskende lite Anonymous poster hash: a850d...fce
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #18 Skrevet 10. juni 2014 Ser ikke på noen mødre med trassunger som dårlige mødre. Vet at det er bare en periode som unger går gjennom. Alles unger kan trasse ute blant folk. Du skulle vært ganske skitten og lurvete for at jeg skulle lurt på om du var en god mor eller ikke. Anonymous poster hash: 1e189...de4
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #19 Skrevet 10. juni 2014 selv har jeg 7 store tattoveringer, kort hår & designer klær så faller vell lit mellom to stoler akk der. men utseenede får meg ikke til å tenke "oj hun hadde punker klær, hu er en dårlig mor!" det er mer sån "hun fikk sit første barn som 16 åring & hun fester & drikker seg drita alle helger & har 3 barn med 3 menn & alle er under 4 år & hu kler seg som en gogo girl, her er det noe som ikke stemmer helt eller?" personlighet & oppførsell påvirker mer enn klær for min del.. Anonymous poster hash: 409e0...2dd
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #20 Skrevet 10. juni 2014 Jeg tror de med annerledes stil er mer opptatt av stilen son enn hva andre er. Anonymous poster hash: 9d182...b99 Enig i dette. De som er opptatt av å være annerledes, "uttrykke seg gjennom klær" osv er mye mer opptatt av dette enn folk de møter på gata. Vi som forsvinner litt mer i mengden bryr oss overraskende lite Anonymous poster hash: a850d...fce Signerer denne. Jeg har en typisk klassisk stil, men det er fordi jeg hater å shoppe og gir bengen i hva jeg har på meg. Da er det veldig lettvint å dra på seg en sort bukse og en enkel topp. Hva andre kler seg i bryr jeg meg like lite om som hva jeg selv kler meg i, og det kunne følgelig ikke falle meg inn å vurdere morsevnene opp mot klesstil. Du er nok mer opptatt av dette selv:-) "Dårlig mor"-tanken kommer imidlertid fort når (større) barn er frekke og totalt mangler folkeskikk. Anonymous poster hash: 719d2...2c8
Berta_78 Skrevet 10. juni 2014 #21 Skrevet 10. juni 2014 Hva er en capri-kledt mamma? Mødre kommer i alle varianter :-) Tror dere som lurer på dette er mer opptatte av det enn oss andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå