Gå til innhold

Lammeskinn/liggeskinn, hva slags og hvorfor?


VurdererBaby

Anbefalte innlegg

Dere erfarne utstyrsguruer, jeg er ny på dette, men har fått med meg at disse skinnene er noe man "må" ha? Hvorfor er det så bra? Et til vogna? Eller flere? Eller flytter det mellom liggeplassene? Og hvilken type er best?

 

Hjelp en uerfaren nybegynner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg syns ikke det er noe må ha. Veldig mange som sverger til det for at ungen skal ligge varmt og ikke bli svett.. Men jeg har aldri hatt så svette unger som når de lå på skinn. Vi kjøpte på barnas hus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok Ann på hvor kaldt der er om vinteren og om ungen skal sove ute. I nord er det et must med ull underlag da graderstokken kryper ganske langt ned. Bruk av ull skinn på sommeren tror jeg er bare overflødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Vi har kjøpt korthåret saueskinn å ha i vogn om sommeren sånn at babyen ligger mykt og godt, men vi kommer til å ha en gulpeklut mellom skinnet og henne. Kjøpte denne på Jysk, men vi burde sikkert ha kjøpt fra en barnebutikk... Saueskinn har en nedkjølende effekt om sommeren, så det må være greit, tenker jeg.

 

Til vinteren har vi en vognpose med saueskinn fra Bozz, de har vunnet noen tester så valget falt på denne. Her vi bor kan det bli ned til 30-, og da er det praktisk med en varm og god pose :)

 

Håper det hjalp litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...