Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #1 Skrevet 10. juni 2014 Min gutt på snart 20 måneder snakker veldig lite.. han sier bare mamma, pappa og noen andre få ord (lys, bil, fly, is).. Bør vi begynne å bli bekymret? Kontakte helsesøster? Anonymous poster hash: 4a7d2...02e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #2 Skrevet 10. juni 2014 det er ikke unormalt nei:) Anonymous poster hash: 83921...672
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #3 Skrevet 10. juni 2014 Ingen grunn til bekymring. Ofte løsner det rundt 26 mnd. Anonymous poster hash: 3ebae...548
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #4 Skrevet 10. juni 2014 Samme som min det. Er nok mye som skjer når de runder 2 og utover. Dere skal vel på 2års kontroll, hvis han har unormalt lite språk så nevener nok helsesøster det der. Anonymous poster hash: f7ca3...a56
mamma_til_gutt Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Pleier å løsne rundt 2 år for de fleste, selv om de har få ord rett før. Jeg tviler på at helsesøster vil bekymre seg, men det er jo sikkert lurt å ringe, så kanskje du slipper å bekymre deg? Min gutt snakket som en foss fra 18 mnd, men var treg fysisk. Min venninnes datter på samme alder da knapt ett ord ved 22 mnd, men var råflink fysisk. Nå er de 2,5 og er omtrent på samme nivå både fysisk og språklig.
Fandens Oldemor Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Noen barn sparer seg til de kan nesten alt før de begynner å snakke. Likevel synes jeg det kan være lurt å utelukke dårlig hørsel. Er hørselen dårlig, burde tiltak iverksettes så tidlig som mulig innen treårsalderen. Er hørselen god (som den mest sannsynlig er), vet du at du ikke trenger å bekymre deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå