Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Føles som alt og alle går imot meg Noen meldte meg til Bv med falske anklagninger. Nå sier bv at jeg trenger veiledning og at jeg har for lite fysisk kontakt med barna mine. men grunnen til at de mener jeg trenger veiledning er at barna oppfører seg helt anderledes når de har vært på hjemme besøk. barna er 3 og 7 så fysisk kontakt (kosing) blir det ikke så altfor mye av midt på dagen da de er opptatt av lek og diverse. når kvelden kommer vil de gjerne sitte i hver sin armkrok og kose, ofte gjør de dette rett etter vi er hjemme fra jobb, skole og bhg også. bv har er forvridd bilde av hvordan ting er her hjemme. skolen vet også at vi er under bv og de melder ifra så for barnet mitt gjør noe som ikke er helt a4. f.eks. barnet mitt har ofte problemer med og holde seg når h*n må tisse, derfor hadde barnet mitt dratt buksene ned og tisset i en busk bak skolen når ingen andre så. pga h*n visste at h*n ikke ville rekke inn på do. da kom det en lærer forbi og mente at barnet mitt sto og viste fra tissen og søkte seksuell kontakt!? dette ble selvfølgelig meldt til bv på dagen. barnet mitt har forklart hjemme at h*n måtte tisse, ikke rakk do og fortet seg og tisse i busken når ingen så h*n. skolen melder også ifra hver gang barnet mitt har hatt en krangel med et eller flere andre barn på skolen, og de har sagt det ALLTID er mitt barn som skaper problemene. hjemme leker barnet mitt med mange nabo barn, og jeg ser veldig ofte at det ikke bare er mitt barn som starter kranglingen. virker som skolen tenker at siden vi er under bv må de melde fra hver minste lille ting....... jeg er så sliten av skolen, bv og tankekjøret oppi hodet mitt... Anonymous poster hash: 9cc09...c27
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Prøv å fortelle dette til barnevernet på en ordentlig måte. Det virker jo logisk det du forteller. Ikke alle barn har "ro i ræva" til å sitte og kose på dagen, men springer rundt. Jeg hadde unngått fremmede og all kos med foreldre med fremmede i nærheten da jeg var lita, så der ville nok familien min fått stryk hos barnevernet. Det er mange barn som sliter med det å tisse. Om gutten din sliter mye med det så ta ham til legen. Selv om man ikke "bør" tisse ute slik gutten gjorde, så er jo det mye bedre enn at han måtte tisse i buksen. Prøv å snakke med bv på nytt og legg det frem slik du gjør her. Føler du at du ikke blir hørt, så skaff deg advokat slik at du slipper å være alene med kontakten med barnevernet. Men forsøk som best du kan å være samarbeidsvillig med bv og åpne for forslag. Veiledning kan jo raskt bli stoppet om det viser seg at du/dere ikke har behov for det likevel. Lykke til - klem Anonymous poster hash: dfd7e...8df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå