Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Hei, er mor til to på 4 og 7 år og lurer på hva det er som det går mest av til frokost og lunsj(skole/barnehage) hjemme hos dere. Det er ofte meg som ender med å lage mat, siden mannen min starter ganske tidlig... Trenger noen nye ideer, har en følelse av at ungene synes det blir for ensformig. Helst noe som er sunt... Anonymous poster hash: ae9dd...234 Anonymous poster hash: ae9dd...234
Mamma`n til turbo Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Her går det mest i kokt egg med oppkuttet appelsin, litt mandler og kokt sitronvann. Varierer av og til med brødskive eller Lompe med pålegg på.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Brødskiver og/ell polarbrød med div pålegg på. Det er det de vil ha! Anonymous poster hash: ef760...d55
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Brødskive med pålegg, eller havregryn med melk. Kjedelig? Vanlig hverdagsmat duger vel hos de fleste? Hvis en lærer opp barna til å forvente alskens oppvartning til frokost, ja da får en ihvertfall mye arbeid fremmover. Pålegget varierer jo smaksløkene. Anonymous poster hash: d6f05...9bb
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #5 Skrevet 10. juni 2014 Hei, er mor til to på 4 og 7 år og lurer på hva det er som det går mest av til frokost og lunsj(skole/barnehage) hjemme hos dere. Det er ofte meg som ender med å lage mat, siden mannen min starter ganske tidlig... Trenger noen nye ideer, har en følelse av at ungene synes det blir for ensformig. Helst noe som er sunt... Anonymous poster hash: ae9dd...234 Anonymous poster hash: ae9dd...234 Har barn på 3, 6 og 9 år. Frokost: diverse frokostblandinger med melk, noen ganger bare brød med smør, noen ganger yoghurt med musli, frukt, eggerøre eller omelett, pannekaker (i helgene). Minste ønsker av og til wraps om jeg lager det til lunsj. Lunsj: Sandwich med div. pålegg. Ost, skinke, kylling etc. Alltid noe grønt som salat, tomat, paprika og/eller agurk. Wraps med ca det samme som over + raspet gulrot, guacamole, hummus eller en eller annen dip. Middagsrester: Kald pasta eller lignende, evt stekt rus med grønnsaker og kjøtt/kylling De har alltid med seg frukt og grønnsaker i tillegg og gjerne riskaker eller nøtter også. Anonymous poster hash: 95a76...69f
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #6 Skrevet 10. juni 2014 Til frokost spiser de enten skiver med pålegg eller havregryn med melk på, ikke så veldig spennende kanskje, men på travle morgener er hverdagsmat mer enn bra nok altså. I matboksen har de enten skiver eller grove polarbrød, helt vanlig pålegg som skinke, salami, leverpostei, ost o.l. I tillegg har de gjerne noen cherrytomater, noen blåbær, sukkererter, rå gulrotbiter eller noe sånt med seg. Vann i flaskene. Anonymous poster hash: 9acaa...efc
Gjest Skrevet 10. juni 2014 #7 Skrevet 10. juni 2014 Noe så kjedelig som brødskiver med enten ost, kremost eller prim.
Nodisc Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 Brødskive, havregrynsgraut, bananpannekaker, frokostpannekaker, egg..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Mine gutter på 4,3 og 1 år spiser stort sett havregrøt, knekkebrød eller granola med yoghurt til frokost. Lunch er ofte brødmat med ymse pålegg, pasta, egg og bacon, gryn med melk eller frukt og bær.... Og noen ganger er vi helt crazy å smeller til med vafler! Anonymous poster hash: 99fda...6ff
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 10. juni 2014 #10 Skrevet 10. juni 2014 når de skal på skolen spiser de youghurt til frokost. Matlysten er ikke-eksisterende, og noe må de ha å gå på. Ellers er det brød/knekkebrød det går i, med særdeles kjedelig pålegg på.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #11 Skrevet 10. juni 2014 Brød med pålegg til frokost. Knekkebrød + frukt til lunch. Anonymous poster hash: e40e7...741
Appelsinpiken Skrevet 10. juni 2014 #12 Skrevet 10. juni 2014 Til frokost er det ofte weetabix med melk på eller polarbrød. Lunsj får de i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #13 Skrevet 10. juni 2014 Frokost er ofte havregryn med melk og bær og valnøtter. Lunsj er brød/knekkebrød med diverse pålegg som de får av barnehagen. Anonymous poster hash: 77c9f...35f
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #14 Skrevet 10. juni 2014 Frokost: Brødskiver, knekkebrød, musli eller havregrøt. Lunch: Brødskiver, knekkebrød, omelett, wraps, middagsrester, pannekaker, suppe... Nesten hva som helst. Mer variasjon til lunch enn frokost. Og alltid fersk frukt og noe grønt til. Anonymous poster hash: b515b...356
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå