Gå til innhold

Er babyen min "treg"?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er første gangs mor.

 

Leser så mye på netter at små barn sitter alene allerede fra de er 4 mnd, sier mamma og pappa fra 4-5 osv...(som jeg har lest på div. Forumer)

 

Vell...min jente er 7 mnd. Hun er sterk i ryggen, men i total ubalanse til å sitte alene :-P hun sier ikke mamma eller pappa, bare lager noen smålyder om dagen....

 

Etter og ha lest litt for mye på nett (som jeg angrer litt på) sitter jeg igjen med et intrykk av at jenta mi er "treg" i forhold til alle andre :(

 

Er det fler med babyer på 7 mnd her som ikke "kan" så mye enda?

 

 

Anonymous poster hash: 7d2f9...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det helt med ro. Det er vel så å si ingen som sitter av seg selv når de er 4mnd! Det regnes som at de sitter av seg selv når de faktisk setter seg opp selv og ikke blir satt i sittende stilling av foreldrene. Mitt barn var veldig tidlig ute med det meste motorisk men satt ikke selv før ca 8mnd alder. Et lite tips; ikke sammenlign ditt barn med andre barn. Alle barn er forskjellig, la det utvikle seg i sitt tempo. Det eneste du skal gjøre er å legge til rette for at barnet ditt skal få utvikle seg, dvs masse lek og kos på gulvet:) Ikke kast bort tid og energi på å tenke på hva barnet ditt burde kunne utfra hva andre babyer kan. Kos deg med babyen din og nyt tiden dere har sammen:)

 

Anonymous poster hash: 1c750...e68

Skrevet

Min baby er nå 15 mnd. Vi er 6 barn på barselgruppa og ingen sier mamma og pappa ;)

 

Anonymous poster hash: 31834...aae

Skrevet

Er dessverre mange som skryter på seg hvor flinke barna deres er. De fleste klarer ikke å si mamma eller pappa når de er 5 mndr. Og langt derifra at de sitter oppreist alene fra 4 mndrs alder!

Skrevet

Som jeg pleier å si, når vi er 18 kan de fleste av oss gå :D er lei av mødre som hele tiden må prate om hva barna deres kan. Det er da helt uvesentlig! Viktigere at de er friske, fornøyde og trygge synes jeg:) har foresten ikke hørt om en baby som kan sitte så tidlig. Å dessuten, jeg kan ikke svare på når jeg lærte meg å sitte. Dersom jeg lærte det tidligere enn de andre babyene på min alder, betyr det ikke at jeg kan sitte bedre enn de i dag :D :D

 

Anonymous poster hash: a616f...36c

Skrevet

Jeg må ha vært tidlig ute med å sitte, for jeg er så vannvittig flink til det! Gi meg en sofa, og jeg blir der hele kvelden...:D

 

 

Til hi: Ikke bekymre deg. Jeg har en som ikke ruller enda, selv om "alle" andre gjør det. Men armer og bein fungerer, så det er bare et tidsspørsmål. For alt vi vet blir babyene våre det første i gjengen til å reise seg opp.

Skrevet

Jeg er i barselgruppe med 10 andre babyer. Alle var tidlig ute med alt men ikke min gutt, var ganske deppa pga det. Men fant ut at min baby er faktisk helt gjennomsnittlig! Og de andre er bare alle sammen tidlig ute. De rullet alle før min, min kunne det som 5 mnd men de andre som 3-4 mnd. De kunne krabbe for lenge siden, de er 8 mnd (min og) og min krabber ikke ennå. Hun ene gan gå! De kan sette seg opp på gulvet, og jeg tror at alle klarer å stå nå, langs med bordkant ol. Men ikke min :(

 

MEN min har kunnet si mamma og babba siden han var 6 mnd, og ingen av de andre sier det ennå. Så jeg er stolt :D

 

Alle babyer er forskjellige og utvikler seg tilfeldig. Ikke les om utviklingen i forumer, en del lyver nok og. Les heller artikler hvor det står gjennomsnittet. Som for krabbing er 5-11 mnd.

 

Anonymous poster hash: 56531...541

Skrevet

HVor er det du leser da? Jeg leser at noen barn greier å sitte ved 8 mnd...

 

Selvfølgelig vil man finne eksepsjonelle barn som klarer "alt" veldig tidlig, men ikke sammenlign med dem. Sammenlign babyen din med gjennomsnittet (hør med helsestasjonen eller sjekk babyverden.no) http://www.babyverden.no/Baby/Maned-for-maned/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...