Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Jeg er første gangs mor. Leser så mye på netter at små barn sitter alene allerede fra de er 4 mnd, sier mamma og pappa fra 4-5 osv...(som jeg har lest på div. Forumer) Vell...min jente er 7 mnd. Hun er sterk i ryggen, men i total ubalanse til å sitte alene :-P hun sier ikke mamma eller pappa, bare lager noen smålyder om dagen.... Etter og ha lest litt for mye på nett (som jeg angrer litt på) sitter jeg igjen med et intrykk av at jenta mi er "treg" i forhold til alle andre Er det fler med babyer på 7 mnd her som ikke "kan" så mye enda? Anonymous poster hash: 7d2f9...5ef
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Ikke ut fra det du beskriver, nei. Det er ikke spesielt vanlig å si bevisste ord før de er 10-12 måneder. Min på ti måneder er litt treg, som verken gidder å sette seg opp eller kravle fremover ennå, men også greit innenfor normalen. Anonymous poster hash: 2323b...8e6
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Barnet ditt er ikke treg. Anonymous poster hash: 27eae...67c
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Alle barn er forskjellige, og utvikler seg ulikt tempo. Min første var tidligere på prat (mamma pappa 7 mnd), men sen med å gå (16 mnd). Min andre var tidligere med å gå, rundt 13 mnd, men snakker lite ennå nå i 2,5 års alder. Masse er innen normalen, men husk at babyer som sitter ved 4 mnd er veldig tidlige da. Din lille jente er nok helt perfekt! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #5 Skrevet 9. juni 2014 Neinei, herregud. Hun er ikke treg :-) Slapp av, noen ting kommer plutselig, og andre ting må øves litt på. Min hvisket bare "ppaa ppaa" fra 8-11 mnd alder for eksempel. Mama og nam var det første hun "sa". Anonymous poster hash: 9a6f5...e47
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #6 Skrevet 9. juni 2014 Jeg er første gangs mor. Leser så mye på netter at små barn sitter alene allerede fra de er 4 mnd, sier mamma og pappa fra 4-5 osv...(som jeg har lest på div. Forumer) Vell...min jente er 7 mnd. Hun er sterk i ryggen, men i total ubalanse til å sitte alene :-P hun sier ikke mamma eller pappa, bare lager noen smålyder om dagen.... Etter og ha lest litt for mye på nett (som jeg angrer litt på) sitter jeg igjen med et intrykk av at jenta mi er "treg" i forhold til alle andre Er det fler med babyer på 7 mnd her som ikke "kan" så mye enda? Anonymous poster hash: 7d2f9...5ef Så kjedelig følelse! Likevel folk på nett skriver mer om det som er positivt enn negativt. Altså de som er veldig tidlig vil skrive mer enn helt vanlig og sent. Så ikke heng deg opp i det. Anonymous poster hash: a0348...aca
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #7 Skrevet 9. juni 2014 Godt og høre!! :-))) Anonymous poster hash: f9f19...24a
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #8 Skrevet 10. juni 2014 De som mener babyen snakker fra 4 mnd er helt på jordet. Min baby er 10 mnd og sier mamma og pappa-lyder, men jeg ser hun mener det ikke bevisst, det er mer papegøye herming etter det vi sier. Jeg regner med det er det de babyene på 4mnd gjør, ingen spedbarn er så smarte at de plutselig skal snakke bevisst. Hun er ikke treg Anonymous poster hash: 5af85...0d1
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2014 #9 Skrevet 10. juni 2014 Helt normal. Mine har sittet mellom 7 og 10 mnd, sagt sitt første ord mellom 8-12 mnd. Gå mellom 10-15 mnd. Anonymous poster hash: 86dfa...44b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå