Gå til innhold

Er babyen min "treg"?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er første gangs mor.

 

Leser så mye på netter at små barn sitter alene allerede fra de er 4 mnd, sier mamma og pappa fra 4-5 osv...(som jeg har lest på div. Forumer)

 

Vell...min jente er 7 mnd. Hun er sterk i ryggen, men i total ubalanse til å sitte alene :-P hun sier ikke mamma eller pappa, bare lager noen smålyder om dagen....

 

Etter og ha lest litt for mye på nett (som jeg angrer litt på) sitter jeg igjen med et intrykk av at jenta mi er "treg" i forhold til alle andre :(

 

Er det fler med babyer på 7 mnd her som ikke "kan" så mye enda?

 

 

Anonymous poster hash: 7d2f9...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ut fra det du beskriver, nei. Det er ikke spesielt vanlig å si bevisste ord før de er 10-12 måneder.

 

Min på ti måneder er litt treg, som verken gidder å sette seg opp eller kravle fremover ennå, men også greit innenfor normalen.



Anonymous poster hash: 2323b...8e6
Skrevet

Barnet ditt er ikke treg.

 

Anonymous poster hash: 27eae...67c

Skrevet

Alle barn er forskjellige, og utvikler seg ulikt tempo. Min første var tidligere på prat (mamma pappa 7 mnd), men sen med å gå (16 mnd). Min andre var tidligere med å gå, rundt 13 mnd, men snakker lite ennå nå i 2,5 års alder. Masse er innen normalen, men husk at babyer som sitter ved 4 mnd er veldig tidlige da.

 

Din lille jente er nok helt perfekt! :-)

Skrevet

Neinei, herregud. Hun er ikke treg :-)

Slapp av, noen ting kommer plutselig, og andre ting må øves litt på.

Min hvisket bare "ppaa ppaa" fra 8-11 mnd alder for eksempel. Mama og nam var det første hun "sa".

 

Anonymous poster hash: 9a6f5...e47

Skrevet

Jeg er første gangs mor.

 

Leser så mye på netter at små barn sitter alene allerede fra de er 4 mnd, sier mamma og pappa fra 4-5 osv...(som jeg har lest på div. Forumer)

 

Vell...min jente er 7 mnd. Hun er sterk i ryggen, men i total ubalanse til å sitte alene :-P hun sier ikke mamma eller pappa, bare lager noen smålyder om dagen....

 

Etter og ha lest litt for mye på nett (som jeg angrer litt på) sitter jeg igjen med et intrykk av at jenta mi er "treg" i forhold til alle andre :(

 

Er det fler med babyer på 7 mnd her som ikke "kan" så mye enda?

 

 

Anonymous poster hash: 7d2f9...5ef

 

Så kjedelig følelse! Likevel folk på nett skriver mer om det som er positivt enn negativt. Altså de som er veldig tidlig vil skrive mer enn helt vanlig og sent. Så ikke heng deg opp i det.

 

Anonymous poster hash: a0348...aca

Skrevet

Godt og høre!! :-)))

 

Anonymous poster hash: f9f19...24a

Skrevet

De som mener babyen snakker fra 4 mnd er helt på jordet. Min baby er 10 mnd og sier mamma og pappa-lyder, men jeg ser hun mener det ikke bevisst, det er mer papegøye herming etter det vi sier. Jeg regner med det er det de babyene på 4mnd gjør, ingen spedbarn er så smarte at de plutselig skal snakke bevisst.

 

Hun er ikke treg

 

Anonymous poster hash: 5af85...0d1

Skrevet

Helt normal. Mine har sittet mellom 7 og 10 mnd, sagt sitt første ord mellom 8-12 mnd. Gå mellom 10-15 mnd.

 

Anonymous poster hash: 86dfa...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...