Gå til innhold

Hva gjør man med frekke ekskluderende barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man i situasjoner der man møter unger som ikke vil leke med ditt barn, og som kaller det stygt etc? Var i dag på en offentlig lekeplass der to barn (5-6 år) herjet rundt i et stort lekeaperat. Min datter på snart to år ville også leke der, men de to andre barna nektet henne å være der. "Den stygge jenta får ikke leke her"!! Ble helt sjokkert, tok med jenta mi å gikk et annet sted. En voksen som var med de to andre reagerte ikke, burde jeg gjort det?

Anonymous poster hash: 28953...280

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier høyt til slike barn at slikt er frekt, at lekeplasser er for alle o.l. Helst nær foreldrene ;)

Anonymous poster hash: bf7ff...f5e

Skrevet

Hva gjør man i situasjoner der man møter unger som ikke vil leke med ditt barn, og som kaller det stygt etc? Var i dag på en offentlig lekeplass der to barn (5-6 år) herjet rundt i et stort lekeaperat. Min datter på snart to år ville også leke der, men de to andre barna nektet henne å være der. "Den stygge jenta får ikke leke her"!! Ble helt sjokkert, tok med jenta mi å gikk et annet sted. En voksen som var med de to andre reagerte ikke, burde jeg gjort det?

Anonymous poster hash: 28953...280

Eh- om du burde reagert?

JA, du burde sagt noe til både barna og den voksne.

Anonymous poster hash: 57ee1...f30

Skrevet

Jeg tar ikke fem øre for å irettesette frekke unger. Unger som er frekke får høre det og jeg kan være rimelig skarp i målet, også til mine egne når de prøver seg på frekkhetet

Anonymous poster hash: 58f0e...404

Skrevet

Jeg tar ikke fem øre for å irettesette frekke unger. Unger som er frekke får høre det og jeg kan være rimelig skarp i målet, også til mine egne når de prøver seg på frekkhetet

Anonymous poster hash: 58f0e...404

Signerer denne,er veldig lite redd for å sette ned foten og si ifra om barn er frekke, andres elelr mine,spilleringen rolle.

Flere skulle ha sagt ifra og brydd seg,bare sånn får vi barn som blir gode voksne!

Anonymous poster hash: bde20...695

Skrevet

Eg synes at hudfletting er på sin plass i slike høve.

Skrevet

Fysj!! Hadde sagt i fra at lekeplassen er for alle, gjerne med veldig høy stemme.

Mitt største mareritt er at en av mine skal bli slik. Da har jeg virkelig gjort noe feil!

Anonymous poster hash: 3e258...9fc

Skrevet

Da sier man at sånn sier man ikke. Man må være snille med de små og tar seg til rette gjerne akkurat der de er, så de får flytte seg...

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Jeg ville fortalt de to store barna at sånn sier de ikke og at lekeplassen er for alle.  Jeg hadde ikke tatt det så tungt, unger i den alderen kan være litt småtøffe av og til, hadde i alle fall ikke blitt fornærmet og tatt barnet mitt og gått.

At en femåring og en seksåring ikke vil leke med en toåring skjønner jeg godt, men de kan oppføre seg ordentlig.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Mitt største mareritt er at en av mine skal bli slik. Da har jeg virkelig gjort noe feil!

Anonymous poster hash: 3e258...9fc

Neida, det har du ikke.  Jeg skal love deg at fem-seksåringer kan si mye de ikke burde og som de kanskje ikke mener så veldig alvorlig heller. Og det gjelder ikke bare de "rampete og umulige", men den vanligvis snille jenta og den kjekke gutten også.  De er unger og tenker ikke like langt bestandig, noen ganger er det viktigere å tøffe seg for noen.  Gjør de det hele tiden, er saken en annen.

Skrevet

Hadde noen sagt noe slikt til mine barn hadde løvemammaen kommet frem!!

Jeg er i utgangspunktet veldig rolig og tør nesten ikke si andre imot, men når det gjelder barna mine klarer jeg faktisk ikke å styre meg.

Har vært gjennom noen episoder med mine barn, og da har de andre barna fått høre det!

Skrevet

Den slags hører jeg ikke på, verken av barn eller voksne, og jeg tar ikke fem øre for å si min hjertens mening i retur.

En lignende hendelse fra i dag; jeg hadde med meg egne barn og et par til i en fornøyelsespark, ved avtalt tid kommer de tilbake til meh og forteller om en mann med et barn på armen som bare hadde pløyd seg fram i køen til en av attraksjonene. En av ungene som jeg hadde med, hadde høflig fortalt ham at han sneik, og at h*n ikke likte det. Kan dere gjette hvilket svar barnet fikk? "Det bryr jeg meg ikke om!" Jeg kjente jeg kokte innvendig da ungene fortalte meg om dette, og jeg sa til dem at hvis de så den mannen igjen, så måtte de ta ham med til meg. Han skal være glad ungene mine ikke fant ham igjen....

Anonymous poster hash: f37fd...074

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...