Gå til innhold

Boktips til tenåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 15 år er veldig glad i å lese og vil gjerne ha noen gode boktips for sommeren. Noen av de bøkene hun har lest og likt er:

The hunger games

Divergent

Twilight

Flere John Green-bøker

Harry Potter

Har dere noen gode tips?

Anonymous poster hash: 6397f...41e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut bøkene til kelly armstrong. Kanskje terry pratchett?

Anonymous poster hash: a3d3b...558

Skrevet

Percy Jackson har mine likt + oppfølgeren, Heroes of Olympos. Gjerne på engelsk

Og The Fault In Our Stars, som også kommer på kino denne uka.

Og Gone er visst veldig spennende

Anonymous poster hash: 7701e...700

Skrevet

Hva med "De udødelige"? Er en serie, første boken heter Ever, for alltid. Eller "Skyggejegerene"?

13 åringen her har likt de veldig godt, og det ser ut som om de liker bøker i samme sjanger.. :)

Skrevet

Vel er ingen under eller over. Hvis hun ikke har lest Hobbiten og Lord of the rings bøkene så er det veldig bra bøker. Mange andre Tolkien bøker som er informasjon for de to store hans, skal selv starte og lese Silmarilion i sommer som er forhistorien til at som skjer i de andre bøkene.. Lest Hobbiten og Lotr maange ganger og anbefaler de veldig. 

Skrevet

Hva med jordens barn? Hule Bjørkelangen klan osv nå har alle bøkene i den serien kommet ut :) 10 år med venting men dem kom i fjor :) ellers likte jeg narnia bøkene

Skrevet

Odinsbarn

Veien til Lan (tror ikke den selges for tiden, men kan nok lånes på biblioteket. Veldig bra ungdomsbok!)

Det gyldne kompasset (nr.1 i "Den mørke materien"-serien)

Boktyven

En jeans og fire jenter (høres flåsete ut i tittelen, men denne bokserien er veldig bra!)

Anonymous poster hash: bab16...69c
Skrevet

Triologien Uglies, Pretties, Specials ( om et samfunn i fremtiden hvor alle må se perfekte ut)

Trologien Matched, Crossed og en til jeg ikke vet navnet på. Er en fremtids-tenåringsserie om en tenåringsjente som bor i et samfunn hvor alt er bestemt for deg, tilogmed hvem du skal gifte deg med, men så blir hun forelsket i en badboy og dramalama.

Stardust av Neil Gaiman. Nydelig.

Graceling-triologien, fantastisk

Anonymous poster hash: 0085e...6d1

Skrevet

Orkideens hemmelighet slukte 15-åringen her.

Faen ta skjebnen, den kommer jo på kino straks og er en veldig sterk bok (om kreft).

Anonymous poster hash: 9f142...e50
Skrevet

Ringenes herre og hobbitten. Min 13-åring elsker gone-serien - vil tro den passer godt for en på 15 også.

Skrevet

Min eldste ble bitt av Agatha Christie-basillen da hun var 15. Kanskje noe for din jente også?

Anonymous poster hash: 64925...45d
Skrevet

En 15-åring kan jo også lese voksenbøker. Cecilia Samartin kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...