Gå til innhold

Kettlebell! Har du prøvd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bra trening?

Anonymous poster hash: 6da1d...9fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra øvelser, men ville fått en gjennomgang med PT eller veileder for å være sikker på teknikken.

Anonymous poster hash: 20867...10a

Skrevet

Takk! Tenkte å trene ved hjelp av webtrening. :)

Skrevet

Ja, og det er dritgøy! :)

Enkelt og effektivt. Finnes mange bra apper- men skaff noen som viser øvelsene skikkelig, ellers er det lett for å få skader. Skaff også håndleddsbeskyttere, (spesiallaget til dette formålet), det går hardt utover dem.. ;)

Skrevet

Enkelt og effektivt. Finnes mange bra apper- men skaff noen som viser øvelsene skikkelig, ellers er det lett for å få skader. Skaff også håndleddsbeskyttere, (spesiallaget til dette formålet), det går hardt utover dem.. ;)

Supert! Tusen takk. Har meldt meg inn i webtrening.no og der er det to programmer med teknikk. Kjører de programmene de første gangene. Vet du hvor tung kettlebellen bør være for en nybegynner?

Skrevet

Jeg har prøvd en app på iPaden, og digger den treningen.

Jeg startet med en kettlebell på 8 kg, men har nå en på 20 kg til noen av øvelsene.

Anonymous poster hash: 527b0...454
Skrevet

Supert! Tusen takk. Har meldt meg inn i webtrening.no og der er det to programmer med teknikk. Kjører de programmene de første gangene. Vet du hvor tung kettlebellen bør være for en nybegynner?

Jeg startet med 8kg, og tenker at det er greit, med mindre du er heeeeeeeelt utrent og dritsvak. ;) Jeg har nå kjøpt meg en på 12 kg også, som jeg bruker på ben- og ryggøvelser, mens jeg enda benytter den på 8 til armer/skuldre, som jeg har skader i. Kommer nok til å øke enda mer på rygg og ben etter hvert. Man merker fort forskjell! :)

For øvrig anbefaler jeg den typen som er helt rund, og ikke dem med "snodige" former og vinkler- dette fordi de runde ligger best på håndleddet. Og det er lurt å ha den typen som er lik i str uansett vekt på den, fordi man ofte venner seg til en bestemt måte å holde og håndtere den på alt etter str.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...