Gå til innhold

Gave når man ikke er invitert i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som skal gifte seg. Er ikke invitert. Forventes det/er det vanlig å gi gave da? Det er selvsagt ikke en nær venninne, men hun er veldig god venninne av flere av mine venninner og vi treffes flere ganger i året. 

Anonymous poster hash: 9ba05...b9b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg gir ikke gave når jeg ikke er invitert.

Anonymous poster hash: a2294...f5a

Skrevet

Jeg gir gave når venner opplever store begivenheter. Jeg trenger ikke fest og kake for å gi gave og en oppmerksomhet når andre feirer noe stort i livet.

Anonymous poster hash: 0991e...bba
Skrevet

Vi gir gave når venner gifter deg selv om vi ikke er invitert😊 Giftet oss for et år siden selv og vi fikk også gave fra flere "mer perifere" venner som ikke var gjester i bryllupet vårt.

Anonymous poster hash: 317ac...f52

Skrevet

Jeg gir gave i slike anledninger. Som oftest er vi flere venninner/bekjente som er i samme situasjon, og da bruker vi spleise på en liten oppmerksomhet.

Skrevet

Da blir neste spørsmål hva man gir? Hater å gi kjipe ting og ting som er unødvendige (ala telysholder nummer 36). Er det greit å gi en god flaske vin og kort? 

Når gir jeg gaven? (de reiser bort for å holde bryllupet)

Anonymous poster hash: 9ba05...b9b
Skrevet

Det forventes nok ikke:) Gi hvis du ønsker..

Anonymous poster hash: 28ec6...f8b

Skrevet

Jeg ville gitt gave. En liten ting iallfall :-)

Skrevet

Ville gitt en oppmerksomhet ala vin, blomst (helst sammenplantning), liten kurv med delikatesser eller god konfekt.

Ca. 200kr, kanskje 300kr.

Anonymous poster hash: 814e0...22e

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Om jeg blir invitert i bryllupet eller ikke har ingenting med om jeg gir gave eller ikke.  Men jeg gir gjerne en liten gave om det er en person jeg omgås med jevne mellomrom og det føles naturlig for meg.

I ditt tilfelle ville jeg nok gitt en liten oppmerksomhet av typen en god flaske vin, konfekt, blomster eller blomsterkort (det siste er jo lurt om de skal reise bort rett etter bryllupet), en bok med fine dikt eller noe sånn.

Skrevet

Vi ga en blomst (kostet 300 inkl potte) og et kort.

Anonymous poster hash: 6003e...013

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...