Gå til innhold

Hvordan bli kvitt MYGG! :P??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenom mygglys og spray.

Er det noe væske jeg kan blande i en kopp f.eks som myggen blir tiltrukket av, evt hva? :-)

Hilsen ei som savner og sitte ute på terassen om kvelda uten å ende opp som et kjøttkake etterpå :)

Anonymous poster hash: 27cb3...766

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for påminnelsen! Jeg må på apoteket i morgen! ;)

Vitamin B6 er nemlig fantastisk. Når jeg tar vitamin B6 i store nok doser så vil nemlig ikke myggen ha meg! :D

Jeg ble tidligere oppspist av mygg. Jeg virket som et mygglys for alle andre i min nærhet. Jeg ble stukket, ingen andre - fordi all myggen gikk på meg.

Ikke særlig morsomt siden jeg får influensasymptomer i flere dager om jeg får mer enn tre-fire myggbitt :/

På apoteket får du kjøpt vitamin B6 (pyridoksin) i 40 mg tabletter. Jeg tar to slike pr dag noen få dager, deretter går jeg ned til en pr dag. Hvis jeg vet at jeg skal oppholde meg på steder hvor det er ekstra mye mygg så øker jeg dosen igjen noen dager før jeg skal dit, samt mens jeg er der.

Jeg bodde noen år med en fjellvidde som nærmeste nabo. Myggene der var store som jagerfly og hørtes nesten slik ut også. Jeg fikk 1-4 myggbitt hele sommerene der! Vel og merke så lenge jeg husket å ta vitamin B6 :)

Så takk for påminnelsen - apoteket på meg også i morgen! :)

Bor nå på et sted med lite mygg, men bruker alltid å forebygge på sommerene.

Det som er interessant er at jeg også reagerer langt mindre på de myggbittene jeg får når jeg går på B6-vitamin sammenlignet med når jeg ikke gjør det.

Myggen forsvinner jo ikke, men den biter i hvert fall ikke :)

Anonymous poster hash: c46e7...656
Skrevet

Takk for påminnelsen! Jeg må på apoteket i morgen! ;)

Vitamin B6 er nemlig fantastisk. Når jeg tar vitamin B6 i store nok doser så vil nemlig ikke myggen ha meg! :D

Jeg ble tidligere oppspist av mygg. Jeg virket som et mygglys for alle andre i min nærhet. Jeg ble stukket, ingen andre - fordi all myggen gikk på meg.

Ikke særlig morsomt siden jeg får influensasymptomer i flere dager om jeg får mer enn tre-fire myggbitt :/

På apoteket får du kjøpt vitamin B6 (pyridoksin) i 40 mg tabletter. Jeg tar to slike pr dag noen få dager, deretter går jeg ned til en pr dag. Hvis jeg vet at jeg skal oppholde meg på steder hvor det er ekstra mye mygg så øker jeg dosen igjen noen dager før jeg skal dit, samt mens jeg er der.

Jeg bodde noen år med en fjellvidde som nærmeste nabo. Myggene der var store som jagerfly og hørtes nesten slik ut også. Jeg fikk 1-4 myggbitt hele sommerene der! Vel og merke så lenge jeg husket å ta vitamin B6 :)

Så takk for påminnelsen - apoteket på meg også i morgen! :)

Bor nå på et sted med lite mygg, men bruker alltid å forebygge på sommerene.

Det som er interessant er at jeg også reagerer langt mindre på de myggbittene jeg får når jeg går på B6-vitamin sammenlignet med når jeg ikke gjør det.

Myggen forsvinner jo ikke, men den biter i hvert fall ikke :)

Takk for tips, den skal jeg prøve! :-) bare nå ikveld har jeg fått 6 stikk, jeg reagerer heldigvis ikke på noen måte utenom kløe, men likevell :-O da blir det apotektur på oss begge i morgen! ;-)

Skrevet

Takk for tips, den skal jeg prøve! :-) bare nå ikveld har jeg fått 6 stikk, jeg reagerer heldigvis ikke på noen måte utenom kløe, men likevell :-O da blir det apotektur på oss begge i morgen! ;-)

Jepp, har allerede lagt det inn med påminnelse i morgen i kalenderen på mobilen min ;)

Ganske fascinerende å se på når myggen går ned for landing, men i siste sekund før han lander sikkert kjenner at jeg ikke er noe for ham likevel og dermed bare flyr videre :)

Jeg fikk et nytt liv etter at jeg begynte med B6 på sommeren :)

Har testet det ut på flere andre også, med like godt resultat.

Håper det fungerer like bra for deg! :)

Skrevet

Det finnes også elektriske apparater som skal tiltrekke myggen, når den kommer nær blir den brent og dør. Kan være en ide å se sjekke ut, hvis det bare er terrassen som trenger "beskyttelse" :)

Anonymous poster hash: 5dd11...cfb
Skrevet

Var innom dyrebutikken og de hadde et lite plastkort som du skulle ha rett på huden.

Har ikke testet det, men skulle visst funke.

Skrevet

Lavendel.

Myggen kan ikke fordra lukten av lavendel, så om du har noen lavendelplanter i krukker rundt verandaen din og i tillegg kjøper en bodylotion med lavendellukt (bodyshop har og anbefaler den som myggmiddel til barn som er for små til å smøres med myggkverk).

Anonymous poster hash: ebd9f...197

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...