Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #1 Skrevet 9. juni 2014 Det har blitt trekt en sum på 5000 kr fra kortet til mannen min. Pengene har blitt brukt til å kjøpe flybilletter. Hvordan blir saksgangen nå videre med banken? Får vi igjen pengene? Og hvor lang tid tar det evt? Skikkelig surt Anonymous poster hash: 65ff3...35a
Gjest cd0da Skrevet 9. juni 2014 #2 Skrevet 9. juni 2014 Dere må ta kontakt med banken og politiet. Ta med kontoutskrift til politiet og forklar hva som har skjedd. Ta med anmeldesen og send til banken. Deretter må han fylle ut reklamasjonsskjema til banken som de må gå igjennom. I løpet av ca. 3-4 uker er pengene tilbake på konto. Skjedde med oss ifjor sommer etter å ha fylt bensin. Mannen min ringte meg og spurte hva jeg hadde brukt 5000 kr. på på Windows store. Jeg ringte Windows store og det viste seg at det var blitt kjøpt nettbrett med utstyr i Japan. På kontoutskriften vår stod det et beløp på 78000 japanske yen
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #3 Skrevet 9. juni 2014 Neineinei, ta direkte kontakt med banken og få opprettet sak. Dersom det bare er en reservasjon på busskortet stopper de den og svindlerne ender med å ikke få brukt flybillettene. Det opprettes sak med en gang du ringer banken og de køser fort opp i slike saker. Du kan selvsagt ta det videre til politiet siden, men det viktigste først er. å få sperret kortet, stoppet transaksjonen, se om kortet er brukt til andre ting som ikke er din manns utgifter og å få pengene tilbake. Alt dette ordner banken for dere 😊 har skjedd meg en gang og mamma to ganger. Null orblem med Skandiabanken hvertfall 😊 Anonymous poster hash: 3613f...11d
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2014 #4 Skrevet 9. juni 2014 Takk! I følge mannen var ikke transaksjonen fullført, så da er det bare å få stoppet transaksjonen? Fører de pengrne tilbake på hans konto med en gang da? Han har sperret kortet. Anonymous poster hash: 65ff3...35a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå